Jak nas wyzwalano 69 lat temu (list do redakcji)

Tydzień Trybunalski Sobota, 08 lutego 201488
Autor mini-artykułu w „Ziemi Piotrkowskiej” o wyzwoleniu naszego grodu nie zauważył, że już nie musimy czcić takich rocznic, że odkłamanie faktów z tamtych lat trwa już dosyć długo albo nie rozumie różnicy między wyzwalaniem a zajmowaniem obcych ziem.
Jak nas wyzwalano 69 lat temu (list do redakcji)

Podobnie rozumował ktoś kablując władzom miasta o istnieniu rzeźby przedstawiającej gwałt żołnierza radzieckiego na polskiej kobiecie. Pomysł studenta był super, a przy okazji dowiedzieliśmy się, że takich przypadków na Wybrzeżu było ok. 2 tysięcy, co nie przeszkodziło władzom Gdańska w szybkim usunięciu go.

A może autor tego artykułu postarałby dowiedzieć się, ile takich przypadków było na naszych ziemiach. W mojej rodzinie tylko jedna ciotka przeżyła wzięcie przez zawszonego sołdaka. Wstręt miała do końca życia. Druga, mieszkanka Wrocławia, była świadkiem jak Niemki, nie chcąc dostać się w ich ręce, wolały skakać do Odry.
Przykładów na bezprawne panoszenie się naszych „wybawców” jest mnóstwo. Wkrótce po zakończeniu wojny w Łodzi głośne było zdarzenie, w którym żołnierz rosyjski zgwałcił, a później zamordował studentkę. Ówczesne władze nie mogły zatuszować sprawy, gdyż jej pogrzeb przerodził się w manifestację. A ile takich spraw zatuszowano? Dowody tego zdarzenia są w IPN-ie.

Zadziwiające jest, że do roku 1990 w Parku Poniatowskiego w Łodzi były groby żołnierzy radzieckich, pochowanych po wojnie, czyli nie zginęli w walce z Niemcami. Otóż tak sobie pozwalali, że powstały grupy samoobrony, które zmuszone były wydawać wyroki.

Reasumując powyższą treść, pomnik żołnierza radzieckiego z dziewczynką, umiejscowiony przy al. 3 Maja niedaleko tablic pamiątkowych Ofiar Katyńskich, już dawno nie ma racji bytu.

Edmund Zawadzki
mieszkaniec Piotrkowa Trybunalskiego


Zainteresował temat?

9

1


Zobacz również

reklama

Komentarze (88)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Irbis ~Irbis (Gość)10.02.2014 08:57

"Z.B.O.W.I.D." napisał(a):
gotowi są pomagać mordercom swoich przodków


Co masz na myśli?
Ktoś TERAZ pomaga mordercom SWOICH PRZODKÓW? To oni żyją, i wymagają jakiejś pomocy??
Masz problemy ze skalą czasu. Ich potomkowie nie są winni tamtych morderstw.
Uważaj, bo jak się zapędzisz za daleko - będziesz odpowiadał za wytępienie Jaćwingów (o wybiciu neandertalczyków nie wspomnę).
Hostoria, szczególnie w tak trudnych momentach to wymaga wiedzy, rozsądku i logiki.

01


Z.B.O.W.I.D. ~Z.B.O.W.I.D. (Gość)10.02.2014 01:24

Cytuję:
Jak nas wyzwalano 69 lat temu

A kto w szkole teraz o tym uczy? NIKT! Młodzież jest zielona z zakresu historii Naszego Narodu! Ile jest w kraju osób w wieku 20 lat które słyszały chociażby o Wołyniu i o tym co tam się wydarzyło a którzy teraz zapewne gotowi są pomagać mordercom swoich przodków przez niewiedzę właśnie! Wychodzi więc na to że ci co programy szkolne wymyślają od lat mają na celu zacieranie śladów przeszłości, tego jak Polacy walczyli o swoją wolność, niepodległość i jakim kiedyś byli zgranym narodem nie takim jak teraz że jeden drugiemu za złotówkę oczy by wydrapał i że przez taką ANTYPOLSKĄ oświatę mamy takich oto >>

"luzik" napisał(a):
ambitnych naukofcóf

Paranoja...

10


luzik ~luzik (Gość)09.02.2014 22:10

"Al-Bundy" napisał(a):
żeby umieć wyciągać z tego wnioski i dbać o to, by podobne zdarzenia nie wydarzały się w przyszłości


A mnie się wydaje, że niektórzy politykierzy i wzdychacze do czasów dawno już minionych - przy pomocy ambitnych naukofcóf - gotowi są wywołać nawet wojnę domową, byle tylko prawdy wg nich absolutne nie miały konkurencji. Paranoja.

22


CoolMen ~CoolMen (Gość)09.02.2014 22:03

"Oj" napisał(a):
Po tym co Pan pisze widać, że nie wie Pan na czym polega praca profesjonalnego historyka oraz w jaki sposób funkcjonuje IPN.


Bardzo sobie cenię historyków i ich pracę, lecz to chyba oczywiste, że mój komentarz dotyczył SPOSOBU w jaki można ich prace, a także przez nich zebrane dokumenty wykorzystać.
Dla przykładu przytoczę historię "Ognia" z Podhala, który dla dla komunistów był po prostu bandytą, a obecnie został kreowany na bohatera i postawiono mu pomnik w Zakopanem. http://pl.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zef_Kura%C5%9B
A dlaczego postawiono pomnik w Zakopanem? Bo ludzie z jego rodzinnego Waksmundu nie chcieli się na to zgodzić, bo jeszcze żyją tacy, którym wymordował rodziny, żony, ojców tylko dlatego, że się z nim nie zgadzali. Co ciekawsze to słowacki odpowiednik IPN nadal prowadzi śledztwo w tej sprawie, jako że dla Słowaków też jest tym, który wsławił się prowadzonymi mordami, gwałtami, grabieżami. I to wszystko dzieje się na podstawie tych samych dokumentów. Pozdrawiam!

21


Al Bundy ~Al Bundy (Gość)09.02.2014 21:40

Dziwna dyskusja się rozwinęła - licytowanie, kto więcej gwałcił, rabował i mordował... To wszystko się już stało - żadne gadki i kłótnie nie odwrócą biegu wydarzeń.
Największym według mnie atutem nauki historii jest wyciąganie z niej wniosków, a dopiero na drugim miejscu postawiłbym zaspokajanie ciekawości na temat życia ludzi w czasach minionych. Tak się składa, że wszelkie konflikty wybuchają na ogół z tych samych powodów, a do upadku państw i całych cywilizacji przyczynia się ciąg pewnych zdarzeń - krótko mówiąc, historia powtarza wciąż te same schematy. Cały pic polega na tym, żeby umieć wyciągać z tego wnioski i dbać o to, by podobne zdarzenia nie wydarzały się w przyszłości. Myślicie, że wojna to przeszłość, że już więcej się nie wydarzy, że obecny układ zapewnia nam stabilność i świetlaną przyszłość? Gówno prawda, nie bądźcie naiwni. Walka trwa cały czas - codziennością jest podjudzanie, mącenie, rozbijanie jedności, niszczenie tożsamości, fabrykowanie "dowodów", dezinformacja, przejmowanie wpływów, zagrabianie zasobów, zastraszanie, wymuszanie, naciski, lobbowanie, sztuczne wywoływanie kryzysów, korumpowanie itp. itd.
Ludzie na co dzień tego nie analizują - co kogo obchodzą jakieś wojny w północnej Afryce, na Bliskim Wschodzie, czy nawet obecnie trwające zamieszki w Bośni? Lepiej się kłócić o to, kogo jakiś typ siedemdziesiąt lat temu zgwałcił butelką (może stracił na wojnie fujarę, albo został impotentem, a gwałcić chciał z przyzwyczajenia?) - opamiętajcie się...
Trzeba wyciągać wnioski na przyszłość z obecnych i przeszłych wydarzeń - zapobiec pewnym zdarzeniom można, ale odwrócić tego co się stało, już nie...
A Polak nie tylko przed szkodą, ale i po szkodzie głupi - jeśli siłą nie wydymają nas sąsiedzi, to sami wleziemy w gówno (wystarczy nas do gówna zaprosić; tak, tak, to w pełni zamierzona z mojej strony aluzja do eurokołchozu...).

20


CoolMen ~CoolMen (Gość)09.02.2014 21:02

"imright" napisał(a):
Zgadzam się autorem artykułu, pomnik poświęcony najeźdźcom z armii sowieckiej, powinien zniknąć z pejzażu miasta.


Czy dotarło wreszcie, że jest to pomnik żołnierza POLSKIEGO!!!

30


Vivat POLONIA ~Vivat POLONIA (Gość)09.02.2014 20:34

Pomniki może i mogą stać. Cóż taka była historia ale już gloryfikowanie ich i składanie pod nimi wieńców, kwiatów jest głupotą.
Teraz tematem przewodnim jest pomoc oprawcą wołyńskim i banderowcom z UPA.
Zbierają na leki i żarcie by nie zdechli na majdanie. Szkoda, że jak Naszych zarzynali bestialsko nikt nie ma zamiaru opisać uczciwie.
Autor ma rację, że czerwonych należy kopać w d.

30


tutaj tutajranga09.02.2014 19:59

Może tak ktoś słowo rzeknie o tak zwanych "żaglach", na które w pokorze spogląda JP2?

40


taki jeden taki jedenranga09.02.2014 19:27

"imright" napisał(a):
pomnik poświęcony najeźdźcom z armii sowieckiej, powinien zniknąć z pejzażu miasta.


Tja... Zdjąć tego Ruska przebranego w polski mundur z cokołu i skuć napis "Bohaterom walki o Polskę i lud 1939 - 1945"???? I zabronić sprzedaży ruskich pierogów i w ogóle... Zlikwidować komunikację miejską i zakazać przystępowania do komunii.
Jak się komuś wszystko z d. kojarzy - powinien się udać do lekarza.

12


imright ~imright (Gość)09.02.2014 18:46

Zgadzam się autorem artykułu, pomnik poświęcony najeźdźcom z armii sowieckiej, powinien zniknąć z pejzażu miasta.
Dalsze istnienie takich pomników nie można sankcjonować funkcjonowaniem w społeczeństwie małej ale krzykliwej grupy ludzi powiązanych bardzo często rodzinnie z byłymi zdrajcami i oprawcami zainstalowanymi w Polsce przy pomocy armii sowieckiej.

32


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat