W nocy z niedzieli na poniedziałek (01.07.2024) inspektorzy piotrkowskiego oddziału WITD w Łodzi prowadzili działania na drodze S8 i autostradzie A1. Noc to okres, w którym nieuczciwi przewoźnicy wykonują przewozy pojazdami, których parametry często przekraczają dopuszczalne. Dlatego w tego typu działaniach wykorzystywane są wagi. Tej nocy nie były one bezczynne. Jako jeden z pierwszych przez stanowisko wagowe przejechał zespół pojazdów, którym wieziono koparkę. Jej masa była tak duża, że wskaźniki wag zatrzymały się na wartości blisko 77 ton, co pociągało za sobą też przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi. Ponadto ładunek miał taki charakter, że przekroczone zostały dopuszczalne wymiary zewnętrzne. Pojazdy zostały skierowane na parking strzeżony do czasu uzyskania zezwolenia, w którym zostanie wyznaczona trasa przejazdu tego zespołu pojazdów.
Wkrótce potem przez inspekcyjne wagi przejechał zespół pojazdów przewożący zbiorniki betonowe. Jak w wielu tego typu wypadkach kontrola wykazała, że dopuszczalne masy i naciski osi są znacząco przekroczone. W czasie sprawdzania stanu technicznego pojazdu okazało się, że przednia szyba jest pęknięta na prawie całej długości, a z samochodu wycieka na drogę olej. W takich sytuacjach obowiązkiem inspektorów jest zatrzymać dowód rejestracyjny pojazdu. Tutaj nie można było tego zrobić, gdyż został on zatrzymany w sierpniu 2023 roku i do tej pory nikt nie pofatygował się, aby go odebrać. W związku z tym pojazd skierowano na parking, z którego wyjedzie on dopiero po przeładowaniu nadmiaru ładunku i usunięciu stwierdzonych usterek.
Źródło: WITD w Łodzi