Nie da się ukryć, że w sieci możesz robić zakupy o wiele szybciej, niż w sklepie stacjonarnym. Możesz robić zakupy online w każdej chwili, gdyż serwisy są otwarte dwadzieścia cztery godziny na dobę. Jednak i takie zakupy nie są pozbawione wad. Do najpoważniejszych można zaliczyć z pewnością to, że nie można dokładnie obejrzeć towaru, który się kupuje. Szczególnie jest to dużym utrudnieniem, gdy właśnie kupujesz ubrania, których nie możesz przymierzyć.
Jednak będąc konsumentem masz zawsze prawo do zwrotu zakupionego towaru. Wystarczy przestrzegać zasad, które są prawnie ustalone, byś mógł zwrócić towar bez podawania przyczyny.
Zwrot towaru zakupionego przez przedsiębiorcę
Obecnie robienie zakupów przez internet staje się coraz bardziej popularne i wygodne. Tak kupują więc zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy. Jednak jeśli chodzi o zwrot towaru, nie każdy klient jest traktowany tak samo. Zwykły konsument jest chroniony przepisami konsumenckimi, na co niestety nie może już liczyć biznesmen.
Kupowanie produktów przez internet wiąże się z zawarciem umowy na odległość. Jeśli zawarłeś umowę na odległość, możesz od niej odstąpić w terminie dziesięciu dni, bez określania przyczyny. Sprzedawca z kolei musi pamiętać, że w takiej sytuacji, gdy chcesz zwrócić towar, ma obowiązek go przyjąć. Nawet jeśli w regulaminie sklepu jest inny zapis.
Czy w związku z tym przedsiębiorca może liczyć na to, że będzie miał możliwość zwrócić produkt bez podawania przyczyny? Niestety nie, gdyż zgodnie z prawem tylko konsument ma taki przywilej, a konsumentem jest wyłącznie osoba fizyczna. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, musisz wiedzieć, że w świetle prawa jesteś traktowany jako podmiot gospodarczy, który prowadzi swoją firmę.
Kiedy przedsiębiorca może zwrócić towar?
A co jeśli jesteś przedsiębiorcą i kupujesz produkt, który jest niezgodny z umową, czyli na przykład uszkodzony lub popsuty? W takiej sytuacji możesz skorzystać z przysługującej ci rękojmi, albo możesz powołać się na obowiązującą gwarancję.
Musisz pamiętać, że zwrot towaru obowiązuje tylko wtedy, gdy kupujesz produkt od przedsiębiorcy. Jeśli nabędziesz dany przedmiot od osoby prywatnej, wtedy nie możesz liczyć na to, że osoba ta przyjmie twój zwrot. Bez podania przyczyny nie będziesz mógł również zwrócić towaru, jeśli kupiłeś go drogą licytacji.
Jeśli właśnie czytając ten artykuł chcesz dokonać zwrotu produktu, zdecyduj się na serwis zwracam.pl. Za jego pośrednictwem uda ci się tego dokonać najszybciej i najbezpieczniej. Od razu wygenerujesz też formularz zwrotu produktu i znajdziesz kuriera, który bez zwłoki dostarczy przesyłkę zwrotną.
/Artykuł powstał we współpracy z firmą zwracam.pl