Instrukcje w jaki sposób obecnie można wyrejestrować lub zawiesić działalność, przesłali nam przedstawiciele biura prasowego Urzędu Miasta w Piotrkowie Trybunalskim:
W związku z rozprzestrzenianiem się w Polsce koronawirusa, w trosce o zdrowie mieszkańców oraz pracowników urzędu, od 16.03 do odwołania ograniczona jest możliwość osobistego załatwiania większości spraw w Urzędzie Miasta Piotrkowa Trybunalskiego.
Działalność gospodarczą można jednak zawiesić lub wyrejestrować przez internet lub telefonicznie (tel. (44) 732-77-02 w godz. 8.00-15.00). Urzędnicy krok po kroku przeprowadzą klientów w tej procedurze. Oczywiście potrzebny będzie do tego kwalifikowany podpis elektroniczny lub Profil Zaufany, który szybko można uzyskać przez Internet, wystarczy skorzystać z bankowości elektronicznej.
Wnioski o zawieszeniu lub zakończeniu działalności będzie można również składać po zakończeniu pandemii.
Urzędnicy przypominają, że okres zawieszenia rozpoczyna się od dnia wskazanego we wniosku o wpis informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej (i może to być data wsteczna).