Czy przejście peronowe pojawi się ponownie?

Tydzień Trybunalski Poniedziałek, 24 października 201124
Przejście peronowe na piotrkowskim dworcu zniknęło jakiś czas temu. Nie ma chyba podróżnego, który byłby z tego zadowolony (patrz list obok). Młodzi i zdrowi jakoś sobie z tym radzą. Gorzej ze starszymi i niepełnosprawnymi – jak przejść sto metrów, wejść na schody, zejść na wyznaczony peron i nie spóźnić się na pociąg? Nie lada problem ma również matka z wózkiem.
fot. J. Kaczmarekfot. J. Kaczmarek

***

W tej sprawie otrzymaliśmy list do redakcji

Złośliwość czy tępota...

A może jedno i drugie. Od momentu likwidacji kładki peronowej na wysokości dworca PKP pasażerowie dojeżdżający do pracy zgodnie orzekli, że był to beznadziejny pomysł. Wystarczyło dorobić barierki, jak w Radomsku, i wszyscy byliby zadowoleni. Na pismo wystosowane przez dojeżdżających nauczycieli o przywrócenie kładki Biuro Inżynierii Urzędu Miasta odpowiedziało pismem w treści dla osób niepełnosprawnych umysłowo. Otóż pragniemy poinformować Urząd, że dojeżdżając kilkadziesiąt lat do pracy, zauważyliśmy kładkę umieszczoną 100 metrów dalej. Nie jest to blisko dla matek z dziećmi i dla osób schorowanych, a młodzież jest na tyle wygodna, że nigdy z tej kładki nie korzysta. Bzdurą jest, że bliższą kładkę zlikwidowano na wniosek przewoźników, bo nie znam pasażera który popierałby ten pomysł. Autorowi pisma p. Karzewnikowi proponuję posiedzieć trochę na ławce peronowej, aby zobaczył, jak przed nadjeżdżającymi pociągami podróżni z pracownikami PKP skaczą po torach. Do tragedii kiedyś musi dojść, tylko jak to u nas często bywa, nie będzie winnych.

Edmund Zawadzki

***

 

Zarządca trakcji zdaje się nie dostrzegać podstawowych potrzeb podróżnych i nieugięcie zaznacza, że likwidacja przejścia była podyktowana przede wszystkim względami bezpieczeństwa.

 

- Istniejąca kładka (przy ul. Słowackiego – przyp. red.) jest własnością miasta. Jest czynna. Oczywiście wcześniej istniało także przejście przez tory w poziomie szyn. Zostało zlikwidowane jako niezapewniające odpowiedniego bezpieczeństwa osobom przechodzącym przez tory – informuje Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy Polskich Linii Kolejowych.

Czy jednak mimo wszystko takie przejście (dla wygody podróżnych) pojawi się po remoncie dworca? - W miejscu, gdzie było przejście, omal nie doszło do tragicznego wypadku, dlatego jego obecność w takiej formie jak niegdyś nie wchodzi w grę. Przejście po torach jest zabronione. Być może kładkę można byłoby wykonać w bliższej odległości od budynku dworca, jednak trzeba pamiętać, że wybudowanie nowej kładki byłoby dość kontrowersyjne (ze względu na możliwość korzystania z obecnej). Nie ukrywam – nowa kładka to na pewno duży koszt – musi wspinać się ponad sieć trakcyjną, a konstrukcja powinna wytrzymywać odpowiedni ciężar – wyjaśnia szczegółowo rzecznik PLK.

Wygląda więc na to, że pasażerowie nie mają na co liczyć. Jak zwykle – zdani są sami na siebie.


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

Komentarze (24)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Piotrkowianin Piotrkowianinranga29.11.2011 19:56

A o co chodzi z tym zakazem ruchu pieszych postawionym przy zachodniej stronie kładki? http://img834.imageshack.us/img834/5281/kadka20111111.jpg
Według tego znaku nie można kładką przechodzić na drugą stronę torów. Ktoś wie dlaczego?

00


mc2 ~mc2 (Gość)29.11.2011 08:51

Pod koniec października jakaś kobieta zorientowawszy się w ostatniej chwili, że pociąg do Gdyni odjeżdża nie jak zwykle z peronu 1, tylko z peronu 2, rzuciła się przez torowisko bo pociąg już miał właśnie wjeżdżać, ale rzewróciła się fatalnie. Ludzie wciągnęli ją na peron i taka zakrwawiona wsiadła.
Naprawdę trzeba być nieokrzesanym urzędasem, żeby tolerować taką wolną amerykankę. Sprawą powinna zająć się prokuratura, bo tam łamanych jest kilka przepisów, także z kodeksu karnego. I to nie jest żadna rosyjska ruletka dworcowa, tylko polski burdel dworcowy. :-(
http://piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl/serwisy/8024/1176701,bez-sciemniania-rosyjska-ruletka-dworcowa,id,t.html

00


Piotr Piotrranga25.10.2011 00:07

"podrozny" napisał(a):
Mieliśmy z naszego okręgu ministra Grabarczyka od spraw PKP i autostrad ale nic w porównaniu z śp. Gosiewskim nie zrobił.


Grabarczyk był i jest posłem z okręgu łódzkiego, i dla swojego okręgu zrobił tyle, że Gosiewski wysiada, że przypomnę chociaż S8.
Co zaś do posłów piotrkowskich ta reprezentuj zaiste wielką wstrzemięźliwość w lobbowaniu na rzecz regionu.

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga24.10.2011 20:23

"podrozny" napisał(a):
Dobrze wiesz że miałem na myśli tor 2 i 3. Poprawiam: Wiata pomiędzy torami 2 i 3.

Dalej źle. Przy peronie drugim są bodajże tory 1. i 3., a tor 2. jest przy peronie 1.

00


rozsądek ~rozsądek (Gość)24.10.2011 19:03

lepiej niech nie wraca to przejście jak mają tak to zrobić jak budynek dworca... ani jednej prostej lini czy narożnika!! amatorszczyzna!!

00


podróżny ~podróżny (Gość)24.10.2011 17:02

"Piotrkowianin" napisał(a):
To na piotrkowskim dworcu jest peron 3.? Wczoraj jeszcze nie było. Szybko go zrobili. ;)


Dobrze wiesz że miałem na myśli tor 2 i 3. Poprawiam: Wiata pomiędzy torami 2 i 3.

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga24.10.2011 15:48

"podrozny" napisał(a):
A co z wiatą na peronie 2 i 3?

To na piotrkowskim dworcu jest peron 3.? Wczoraj jeszcze nie było. Szybko go zrobili. ;)

00


podróżny ~podróżny (Gość)24.10.2011 15:23

A co z wiatą na peronie 2 i 3? Ludzie stoją pod gołym niebem w deszczu i śniegu żeby się nie spóźnić. A pociągi zimą się opóźniają. Każdy podróżny musi wdrapać się na nią z bagażem i zejść po tych schodach tocząc po stopniach torby na kółkach. Mieliśmy z naszego okręgu ministra Grabarczyka od spraw PKP i autostrad ale nic w porównaniu z śp. Gosiewskim nie zrobił. Ciekawe czy nowi posłowie coś pomogą i nowi radni oraz prezio który wozi d...pę nowiutkim samochodem który kupiono dla niego zaraz po wyborach.

00


zet ~zet (Gość)24.10.2011 13:56

czy w tym miescie bedzie cokolwiek kiedykolwiek zrobione z mysla o mieszkancach a nie tylko po mysli inteligentnych ianczej darmozjadów-urzedników??

00


Piotr Piotrranga24.10.2011 11:22

"Tytus" napisał(a):
a w Łodzi wydaje się miliardy złotych na budowę nowego dworca Fabryczna i tunelu pod centrum Łodzi, łączącego Dworzec Fabryczny i Kaliski.


Te dwa miliardy to na sam dworzec. Tunele będą za odrębną kasę.
Wracając do meritum mamy ciekawą sytuację bo na stacji po prostu brak dojścia na peron 2. Wystarczy, że miasto zacznie kompleksowy remont kładki. Wówczas należy wystosować zapytanie do UTK ( Urząd Transportu Kolejowego) jak podróżni mają się dostać na peron 2. I to na dworcu zaliczonym do kategorii "B" wg "Dworca Polskiego" SA.
Za komuny był płot między torami i furtka otwierana przez kolejarza. W XXI w można by oczekiwać, że można zrobić furtkę zdalnie otwieraną z pilota lub przycisku na biurku ALE: budynek - PKP SA oddział dworce kolejowe albo "Dworzec Polski"SA (nie wiem czy powołanie tej kolejnej PKP-owskiej spółki doszło do skutku czy nie).
Torowisko PKP PLK
Zasilanie PKP Energetyka, a pilotem to pewnie musiałaby się zająć PKP tele -cośtam. NIEDASIĘ!!!
A prawda jest taka, że mamy przykład biurokratycznej poprawy papierowego bezpieczeństwa podróżnych realizowane poprzez rzeczywiste pogorszenie bezpieczeństwa tychże podróżnych ale i samych kolejarzy.
Tak naprawdę to problem dla naszych nowo wybranych posłów oraz a jakże dla naszych radnych w Sejmiku Wojewódzkim może pan były kandydat na Prezydenta Miasta się uaktywni??. A to dlatego, że to wymysł PKP PLK Zakład Lini Kolejowych w Łodzi. iz.lodz@plk-sa.pl

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat