Czy powróci komunikacja miejska z Piotrkowa do Bełchatowa i Sulejowa?

Tydzień TrybunalskiRegion Sobota, 20 lipca 202463
Przez lata mieszkańcy regionu korzystali z komunikacji miejskiej, aby dojechać z Piotrkowa do Bełchatowa (linia 22), czy z Piotrkowa do Sulejowa (linie 17 i 14). Z czasem jednak dojazdy zlikwidowano, gdy na obu trasach pojawiły się prywatne busy. Jak zapowiada jednak prezydent Piotrkowa Juliusz Wiernicki jest szansa, aby taka komunikacja została przywrócona.

Ładuję galerię...

Linia nr 22 z Piotrkowa do Bełchatowa (i z powrotem) cieszyła się sporym zainteresowaniem. Wielu piotrkowian dojeżdżało bowiem do pracy. Główny przystanek znajdował się przy al. Sikorskiego. Także emzetki kursujące z Piotrkowa do Sulejowa przewoziły dużo pasażerów. Tu z kolei to sulejowianie dojeżdzali do stolicy regionu albo na zakupy, albo do pracy. - Było tanio i wygodnie – wspomina pani Jolanta, która jeździła do Bełchatowa. - Szkoda, bo busy jeżdżą jak chcą – dodaje. Potwierdza to pochodzący z Piotrkowa starosta bełchatowski Jacek Zatorski. - Kiedyś do Piotrkowa jeździła emzetka 22, a teraz tę trasę przejęły busy. Ale w ich przypadku jest różnie z punktualnością i regularnością – mówi w rozmowie z „TT". I dodaje: - Bełchatowowi brakuje przede wszystkim połączenia kolejowego, ale jak najbardziej jestem za linią do Piotrkowa. Na pewno się przyjmie.

 

Optymistycznie do sprawy podchodzi prezydent Piotrkowa Juliusz Wiernicki. - Na pewno będę rozmawiał o tym z panią marszałek, spotkałem się też z naszymi lokalnymi parlamentarzystami. Z tego co wiem pani burmistrz Dorota Jankowska planuje przywrócenie komunikacji z Piotrkowa do Sulejowa. Taka współpraca jest bardzo mile widziana i będziemy to procedowali. I podkreśla, że uruchomienie obu linii musi być ustalone pomiędzy wieloma samorządami.


Burmistrz Dorota Jankowska twierdzi, że na razie żadnych ustaleń nie było, choć prezydent zasygnalizował, że taka opcja jest możliwa. - Jeśli tylko piotrkowskie MZK chciałoby uruchomić taką linię, to chętnie byśmy ją widzieli. Natomiast obecnie rozmawiamy na ten temat z przedsiębiorcami i wkrótce będziemy informować o rezultatach – powiedziała TT.


Sceptyczny wobec tych koncepcji jest poseł PIS Grzegorz Lorek. - Przed nami problem Bełchatowa. Rozumiem, że mamy przewozić. Ale kogo? Bezrobotnych? W jedną i drugą stronę? Parlamentarzysta przypomina o tym, że złoże w rejonie bełchatowskim niedługo się wyczerpie. Krytyczny jest także w przypadku komunikacji do Sulejowa. - Gdyby była kolej wąskotorowa, to bilety sprzedałyby się na pniu. A komunikacja autobusowa raczej nie zda egzaminu. Druga sprawa to most w Sulejowie, który się sypie.


Innego zdania jest piotrkowski radny Jan Dziemdziora, który przed laty dojeżdżał emzetką do pracy do Sulejowa. - To dobra koncepcja dla osób, które nie zawsze mogą skorzystać z samochodu. Myślę, że ludzie mogliby się przyzwyczaić, a ilość pasażerów sukcesywnie by się zwiększała. Nie wszystko co było dawniej było złe, i nie wszystko co jest teraz jest dobre.


Wicemarszałek województwa łódzkiego, były starosta piotrkowski Piotr Wojtysiak pomysł popiera, ale dodaje, że jest też inna koncepcja. - Zabiegamy o linię kolejową Piotrków – Bełchatów – Wieluń dla transportu osobowego i towarowego – podkreślił w rozmowie z nami. A jak na pomysł patrzy obecny starosta piotrkowski Piotr Łączny? - Pomysł reaktywacji tych połączeń jest jak najbardziej trafiony, ale jego realizacja zależy od tego, czy mieszkańcy powiatu piotrkowskiego i miasta Piotrkowa Trybunalskiego będą zainteresowani korzystaniem z transportu zbiorowego. Warto zatem przeprowadzić konsultacje, także z samorządami gminy Sulejów oraz miasta Bełchatowa i powiatu bełchatowskiego. Ze swojej strony deklarujemy oczywiście możliwość skorzystania z przystanków na Powiatowym Centrum Przesiadkowym.

 

W lutym 1983 roku Zakład Komunikacji Miejskiej Piotrków Trybunalski obsługiwał 19 linii autobusowych, w tym 14 miejskich, 2 podmiejskie - do Bujen i Gomulina oraz 3 międzymiejskie - do Bełchatowa, Tomaszowa Mazowieckiego i Sulejowa. W 1986 roku w Piotrkowie Trybunalskim istniało 25 linii autobusowych, w tym 15 miejskich, 2 podmiejskie - do Bujen i 8 międzymiejskich - do Bełchatowa, Tomaszowa Mazowieckiego, Sulejowa i Tuszyna. Od 1989 roku ZKM w Piotrkowie Trybunalskim uruchamiał w wakacje linie „zielone" kursujące do miejscowości wypoczynkowych: Sulejów-Podklasztorze, Bronisławów (1991, 1995), Barkowice Mokre (1995, 1996). Od 1990 roku rozpoczęła się ekspansja piotrkowskiej komunikacji poza teren miasta. W lutym 1990 roku uruchomiono linię 16 do Przygłowa. Również w 1990 roku obsługa linii 13 Piotrków Trybunalski - Bełchatów została rozdzielona między 2 zakłady: ZKM Piotrków Trybunalski i ZKM Bełchatów.
za mzk.piotrkow.pl


Zainteresował temat?

7

0


Zobacz również

Komentarze (63)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Adam ( gość) ~Adam ( gość) (Gość)20.07.2024 23:29

Jestem za przywróceniem MZK do Sulejowa i Bełchatowa bo busy to cwaniaki i jeżdżą jak chcą i kiedy chcą a poseł Lorek niech się nie odzywa bo jemu nic się nie opłaca i nie podoba

70


dekkers ~dekkers (Gość)20.07.2024 23:00

Obecnie w mieście jest chyba 10 linii i wszystkie jadą przez dworzec (co jest bez sensu).

32


go?ć_piotrkowianka ~go?ć_piotrkowianka (Gość)20.07.2024 22:58

Jestem przekonana,że ci, którzy popierają tą inicjatywę są mocno naiwni,a to dlatego, że te linie autobusowe padną szybko jak pies Pluto. Wiecie dlaczego? Ano dlatego,że znowu pojawi się pełno nowych busów i będą jeździły punktualnie ALE zawsze 5 minut przed autobusami i będą zgarniać pasażerów autobusom sprzed nosa. Bo w imię czego mieliby czekać na autobus, skoro bus stoi już na przystanku?

05


Były mieszkaniec Beł ~Były mieszkaniec Beł (Gość)20.07.2024 20:21

Co do Linii 22 i PKS podmiejska to wspaniale się te linie uzupełniały na trasie Belchatow-Piotrkow.
Ale potem pojawiły się Busy i jak to w Naszym kraju wielokrotnie bywało, wszyscy zachłysneli się kapitalizmem zwanym BUS bo troszkę taniej i zabierał wszystkich przed regularnymi połączeniami. I co? Zgodnie z tym co można było przewidzieć, linie padły bo Ci kretyni łapczywi na te 50gr taniej nie pomyśleli, że 22 i podmiejska ro można było zadzwonić do dyspozytora dlaczego nie jedzie, że awaria i podstawią drugi autobus. A BUS szukaj sobie właściciela kretynie za te 50gr, bi jak mu BUS lub kierowca zawalił to połączenia nie było.
A co do pociągu, zarówno MZK i Podmiejska zbierały mieszkancow z całego miasta i po drodze z wsi, a pociag co zabierze z Woli Krzysztoporskiej i żeby udać się na przystanek pociągu ktoś będzie leciał przez całe miasto do dawnych Grocholic?

70


go?ć_gość ~go?ć_gość (Gość)20.07.2024 11:06

Lepiej się przyzwyczajcie jeździć autobusami bo już za jakiś czas trzeba będzie zrezygnować z aut spalinowych

80


to se ne wrati ~to se ne wrati (Gość)20.07.2024 14:23

Panie pośle Lorek, bądź pan realistą i pamiętaj, że lepszy wróbel w garści, niż gołąb na dachu i zostaw pan już tę kolej wąskotorową w historycznej pamięci. Z pełnym szacunkiem!

71


go?ć_kurierka ~go?ć_kurierka (Gość)20.07.2024 16:15

Czasami jadę do klienta do Bełchatowa na sobotę

20


go?ć_gość ~go?ć_gość (Gość)20.07.2024 15:25

Jestem za !!! Jeżeli pan poseł Lorek krytykuje to znaczy że będzie sukces. Pamiętam, jak krytykował park linowy koło OSiRu na Belzackiej że niebezpieczny. I co? Jaka tam wspaniała zabawa dla dzieci !!!

31


Jon ~Jon (Gość)20.07.2024 08:35

Szynobus zamiast ścieżki rowerowej i problem z głowy

61


wojciech ~wojciech (Gość)20.07.2024 11:29

Trzeba było do Sulejowa zbudować linię tramwajową, a nie tą beznadziejną ścieżkę rowerową, po której będą się ścigać dziki.

54


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat