Czy potrzebny jest tunel pod przejazdem?

Strefa FM Niedziela, 24 lipca 202261
W przypadku zamknięcia przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Roosevelta w Piotrkowie, często po obu stronach zapór czeka spory sznur samochodów. Czas oczekiwania - zdaniem wielu kierowców - nie należy do najkrótszych. Zatem czy budowa tunelu pod torowiskiem rozwiązałaby problemy w tym miejscu? Sprawdziliśmy czy taka inwestycja byłaby możliwa.
fot. T. Stachaczyk fot. T. Stachaczyk

W sondzie przeprowadzonej przez epiotrkow.pl aż 57% ankietowanych uważa, że taka inwestycja jest niezbędna. 27% uczestników sondy uważa, że tunel mógłby powstać, ale nie jest to priorytetowa sprawa dla Piotrkowa. 5% ankietowanych nie jest przekonanych do takiej inwestycji, a 12% uważa, że tunel jest kompletnie niepotrzebny.

 

A co na ten temat uważają sami kierowcy? Reporter Strefy FM rozmawiał z nimi, gdy oczekiwali na podniesienie zapór. Posłuchaj:

 

Czy taka inwestycja na ul. Roosevelta w Piotrkowie jest możliwa? Z takim pytaniem zwróciliśmy się do zespołu prasowego PKP PLK.

Obecnie nie ma planów budowy skrzyżowania bezkolizyjnego w miejsce przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Roosevelta w Piotrkowie Trybunalskim. Aktualnie PLK wspólnie z samorządami realizują projekt budowy wiaduktów drogowych nad torami lub tuneli drogowych pod torami. W perspektywie finansowej na lata 2021-2027 planujemy kontynuację tego projektu. Wówczas możliwe będzie dofinansowanie zadań samorządowych w zakresie budowy bezkolizyjnych skrzyżowań kolejowo-drogowych. Szczegółowe kryteria i zasady naboru zadań zostaną ustalone po zapewnieniu finansowania dla Krajowego Programu Kolejowego do 2030. Jesteśmy otwarci na rozmowy z samorządem w sprawie ewentualnej realizacji inwestycji w kolejnych latach - wyjaśnia Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK.

A jakie zdanie na ten temat ma piotrkowski samorząd?

Obecnie nie ma planów budowy tunelu pod torami na ul. Roosevelta. Droga ta ma swoją alternatywę w postaci ulic: Żelazna, Piłsudskiego, Kopernika, a zatem w zderzeniu z innymi potrzebami miasta w zakresie budowy i remontów ulic nie jest to inwestycja priorytetowa. Bardziej potrzebna jest budowa ulic na terenach nowo powstałych osiedli mieszkaniowych oraz poprawa i stanu technicznego istniejących ulic co sukcesywnie realizujemy. Kilka lat temu miasto opracowało koncepcje budowy tunelu pod torami w ul. Słowackiego. Inwestycja ta nie doszła do skutku ze względu na bardzo wysokie koszty związane z koniecznością rozbudowy układu komunikacyjnego w przypadku realizacji tunelu. Co więcej PKP deklarowały finansowanie tej inwestycji tylko i wyłącznie w zakresie terenu pod torami i z góry określonej kwocie. Bez możliwości zwiększenia dofinansowania przez PKP, mimo że na podstawie wykonanego projektu wraz z kosztorysem już na tym etapie było wiadomo, że jest ono za niskie. Szacowanie kosztów odbyło się tylko na podstawie koncepcji. Oczywiście, jak tylko PKP ogłosi swój program to zapoznamy się z jego wytycznymi i poddamy analizie jego zapisy - informuje Jarosław Bąkowicz, kierownik biura prasowego Urzędu Miasta w Piotrkowie.


Zainteresował temat?

8

2


Zobacz również

Komentarze (61)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

go?ć_tymon ~go?ć_tymon (Gość)24.07.2022 13:55

Po co żeby na bujny dojechać absurd

24


obs. ~obs. (Gość)24.07.2022 13:01

cyt "Zakończyła się warta 37 mln zł budowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową Warszawa – Katowice w Skierniewicach w ciągu ul. zwierzynieckiej. W zamian zlikwidowany został przejazd kolejowo-drogowy kat. A w km 67,711 tej linii. Projekt jest dofinansowany ze środków unijnych w ramach POIiŚ. Miasto pozyskało też 17 mln zł w ramach subwencji ogólnej. Ponadto PKP PLK, w ramach porozumienia, pokryła część – ok. 2,6 mln zł – kosztów związanych bezpośrednio z przeprawą przez tory. Inwestycję zrealizowała Skanska. / za Rynek Infrastruktury 24.05.2022. / Panie rzeczniku miasta . Tak działa dobry gospodarz.

70


wrona ~wrona (Gość)24.07.2022 12:34

taaaa,a może jeszcze metro z fokusa na Wronią???

13


zaorać to ~zaorać to (Gość)24.07.2022 10:32

Ten przejazd to porażka.Przez 10lat dojezdzajac na Gliniane to 2 lata chyba spędziłem przed zaworami.Wiecznie zamknięty.Raz zamknęli na 23minuty po czym nic nie przejechało i otworzyli.Porażka!!

71


Kierowca C bez E ~Kierowca C bez E (Gość)24.07.2022 10:35

Dowożę tamtędy piwo w ciężarówce przez te tory na browarną i podobno jest potem tak nabąblowane to piwo że klientom burzymy nosem wychodzą. Chcemy tunel natychmiast

33


stefan ~stefan (Gość)24.07.2022 10:58

cyt."oraz poprawa i stanu technicznego istniejących ulic co sukcesywnie realizujemy"
które realizujecie oszołomy ???????????????
doprosić siię nie można o remont ulich,pieprzeni kłamcy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

80


stefan ~stefan (Gość)24.07.2022 10:48

Kogoś chyba dyńka napieprza z tych pomysłów !!!!!!!!!!!!!

62


Kalingrad ~Kalingrad (Gość)24.07.2022 10:15

To nie miasto powinno to zrobić a PKP bo to ich własnoś i poprawa bezpieczeństwa

40


Makita i bosz ~Makita i bosz (Gość)24.07.2022 10:29

Że szfogrym taki most byśmy postawili w tydzień.

04


go?ć_gość ~go?ć_gość (Gość)24.07.2022 10:28

Wina wojny i pani merkel

52


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat