Co ze światłami na skrzyżowaniu Słowackiego i Zamenhofa?

Tydzień Trybunalski Sobota, 19 stycznia 201927
Od ponad 7 lat światła na skrzyżowaniu Słowackiego i Zamenhofa nie działają. Miało to usprawnić ruch, jednak zdaniem niektórych mieszkańców odbiło się na bezpieczeństwie. Czy jednak istnienie w tym miejscu sygnalizacji, która nie działa ma jakikolwiek sens?
fot. asfot. as

Przyczyna wyłączenia sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Słowackiego i Zamenhofa była prosta. Mieszkańcy Piotrkowa skarżyli się na brak możliwości skrętu w lewo ze Słowackiego do Domu Handlowego "Merkury" i pobliskich wieżowców. Ponadto kierowcy wyjeżdżający z galerii Focus Mall mieli problem z opuszczeniem skrzyżowania Zamenhofa i Słowackiego, bo czas emitowania zielonego światła był zbyt krótki. - Wobec tego zaszła konieczność przełączenia sygnalizacji na tryb awaryjny i usunięcia nakazu jazdy prosto - tłumaczy Ryszard Żak z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Przypomnijmy, że mieszkańcy skarżyli się także na licznie wystawiane przez policję mandaty, bowiem wielu kierowców łamało nakaz jazdy prosto.

 

Od tego czasu na tym skrzyżowaniu dochodziło i nadal dochodzi do wielu zdarzeń drogowych. Chociażby zderzenie osobówki z policyjnym motocyklem w kwietniu 2011 roku. 23-letnia kobieta, kierująca osobowym volvo nie zastosowała się do znaku stop i wymuszając pierwszeństwo zderzyła się z motocyklem. Z kolei na przełomie stycznia i lutego 2018 roku doszło do dwóch kolizji. Najpierw kierująca fiatem punto 19-letnia mieszkanka powiatu piotrkowskiego nie ustąpiła pierwszeństwa przejazdu 35-letniej piotrkowiance kierującej fordem focusem, w efekcie kierująca fordem uderzyła w sygnalizator. Zaledwie dwa dni później kierowca peugeota 207, wyjeżdżając z Zamenhofa i przecinając ulicę Słowackiego, nie udzielił pierwszeństwa przejazdu piotrkowiance kierującej skodą fabia, która jechała ulicą Słowackiego w kierunku centrum.

 

Od razu nasuwa się pytanie, czy ponowne uruchomienie sygnalizacji świetlnej nie poprawiłoby bezpieczeństwa w tym miejscu. - Na pewno piesi byliby bardziej chronieni, ponieważ co jakiś czas mogliby przejść na zielonym świetle, a teraz przy żółtym pulsującym muszą uważać - mówi Ryszard Żak z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

 

Jak powiedział nam przedstawiciel ZDiUM-u, jest jeszcze jeden powód, aby rozważyć okresowe uruchomienie tej sygnalizacji. - W okresie świątecznym należałoby się zastanowić, czy włączenie sygnalizacji nie upłynniłoby ruchu w tym miejscu. Ze względu na duże natężenie ruchu w tym czasie, zauważamy problemy z wyjazdem z ul. Zamenhofa. Sznur samochodów ciągnął się od skrzyżowania, aż do wyjazdu z Focus Mall. Z kolei sama galeria zamyka wjazd na parking od ul. Słowackiego - tłumaczy inspektor Żak.

 

Temat sygnalizacji na skrzyżowaniu Słowackiego i Zamenhofa nie był ostatnio poruszany podczas posiedzenia Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Trzeba to przeanalizować, ponieważ sygnalizacja na tym skrzyżowaniu jest częścią całego systemu sygnalizacji, która znajduje się w pobliżu galerii. Jej części są zintegrowane, czyli praca jednej wpływa na pozostałe. W zależności od natężenia ruchu na skrzyżowaniu głównym, czyli Słowackiego/Kostromska, włączany jest sygnał zielony na krzyżówce Kostromskiej z Modrzewskiego.

 

To jednak nie jedyny problem związany ze sygnalizacją w tym rejonie miasta. Mieszkańcy Piotrkowa zwracają uwagę na problem z sygnalizacją na skrzyżowaniu Słowackiego z Kostromską. Zauważają, że zwłaszcza w godzinach popołudniowych na lewoskrętach tworzą się spore korki, a podczas emitowania sygnału zielonego przejeżdżają raptem trzy samochody. - Kierowcy różnie zachowują się na drodze i takie utrudnienia mogą występować. Jest tam sygnalizacja akomodacyjna, która powinna dostosowywać się do występującego natężenia ruchu. Są główne kierunki, czyli tam gdzie generowany jest największy ruch pojazdów, czyli Słowackiego oraz Kostromska na wprost. Na lewoskrętach natężenie jest mniejsze, co sprawia, że czas przejazdu jest krótszy - wyjaśnia Ryszard Żak.

 

Czy możliwe jest usprawnienie ruchu na tym skrzyżowaniu na lewoskrętach? - Możemy w najbliższym czasie zaktualizować badania natężenia ruchu i zobaczymy, jak to się ma do programu, który obecnie steruje sygnalizacją. Zapewne co jakiś czas zachodzą tam jakieś zmiany, a program powinien być aktualizowany. Aby to zrobić, należy opracować nowy program. Producent sterownika, który pracuje na danym skrzyżowaniu zazwyczaj ma wyłączność na wprowadzanie zmian - odpowiada Ryszard Żak.

Z wprowadzaniem aktualizacji programu sygnalizacji wiążą się jednak dodatkowe koszty rzędu nawet kilku tysięcy złotych.


Zainteresował temat?

0

3


Zobacz również

Komentarze (27)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Mieszkaniec tego regionu ~Mieszkaniec tego regionu (Gość)20.01.2019 16:57

Jakos nikt sie niechce zajasc skrzyzowaniem ul.Zrudlanej z ul. Modrzewskiego.Tam dopiero jest niebezpiecznie,ile juz tam bylo wypadkow.Dzieki bogu jeszcze tam jeszcze nikt nie zginol.Jak patrze jak rano i po poludniu te dzieci przechodza przez to skrzyzowanie bez przejscia dla pieszych to mi skura cierpnie.A najniebezpieczniejszy jest odcinek przejscia przy apartemtowcach z fokusa tam ludzie i dzieci ida po ulicy bo niema chodnika .A ogrodzenie dochodzi do samej ulicy.Panie radny Dziemdziora wiem ze pan podnosil interpelacje jurz nieraz

50


gość ~gość (Gość)19.01.2019 19:58

A ja się pytam,co z tą ceną benzyny w Piotrkowie?

70


gość ~gość (Gość)21.01.2019 11:52

Oczywiście ,że włączyć światła.
To osiedle ludzie przejść nie mogą tacy kulturalni kierowcy.

21


Piotrkowianin Piotrkowianinranga19.01.2019 10:12

Nie mają sensu. Generalnie przebudowa przyległych ulic podczas budowy Focus Malla to jedna wielka porażka. Poza tymi światłami koncertowo skopano jeszcze kilka rzeczy:
1. Brak pasa do prawoskrętu z ul. Modrzewskiego w ul. Kostromską.
2. Brak pasa do prawoskrętu z ul. Kostromskiej w ul. Modrzewskiego.
3. Brak pasa do prawoskrętu z ul. Kostromskiej w ul. Słowackiego.
Ale zupełnym mistrzostwem jest remont ul. Zamenhofa z utrwaleniem kretynizmu sprzed 30 lat, jakim jest brak ok. 20 metrów zachodniej jezdni tej ulicy przy skrzyżowaniu z ul. Modrzewskiego. Ktoś wie, czemu dokładnie ma służyć takie rozwiązanie, bo na pewno nie poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego?
https://goo.gl/maps/vRcFR46Y9bq
Identyczny kretynizm jest na sąsiednim skrzyżowaniu: Modrzewskiego - Kołłątaja.

171


? ~? (Gość)19.01.2019 22:02

Czy twórcy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Słowackiego i Kostromskiej założyli, że ludzie będą przebiegać przez pasy podczas zielonego dla nich światła? Jestem zupełnie sprawny, chodzę dość szybko, zaczynam przechodzić przez jezdnię równo z zapaleniem się zielonego światła, ale i tak nie mogę zdążyć przejść na drugą stronę ulicy przed zapaleniem się światła czerwonego. a co ma powiedzieć babcia poruszająca się o lasce? Ktoś może przemyślałby tą sprawę. A co do świateł na Zamenhoffa - są zupełnie bez sensu. Włączenie ich spowodowałoby kompletne zakorkowanie skrzyżowania z Kostromską i jeden wielki korek na Słowackiego. I stek bluzg od mieszkańców pobliskich bloków, którzy nie mogliby wyjechać z parkingów na ulicę.

80


gość ~gość (Gość)20.01.2019 22:46

Światła powinny działać! Bezpieczeństwo dzieci jest najważniejsze !

22


manieck ~manieck (Gość)20.01.2019 22:01

Jak to co ze światłami ? Dalej będą mrygać.

30


olo ~olo (Gość)20.01.2019 19:27

Zainstalować kamerkę na skrzyżowaniu Kostromska-Modrzewskiego. Tam jazda na czerwonym to standart. Sam byłem świadkiem jak na pięcio sekundowym czerwonym sygnale, młody gnój przeleciał na niezłym "gazie".

40


gość ~gość (Gość)20.01.2019 16:04

Pieszy ma czas to niech czeka aż będzie mógł przejść przez jezdnię, nie będę się zatrzymywala co sto metrów bo idzie pieszy.

41


gość ~gość (Gość)20.01.2019 00:07

Światła powinny działać. Tam jest przejście dla pieszych ! Dzieci idące do i z SP nr 2 mają problem aby przejść bezpiecznie przez ulicę. Tam światła nie działają i to jest priblem. Byłam świadkiem jak dziecko stało 5 min, aż zostało przeprowadzone przez osobę dorosłą. Chrońmy dzieciaki. Do tego rosnące tam drzewa zasłaniają widoczność, że jednak pieszy oczekuje przed pasami. Dzieci się tam boją przechodzić przez ulicę.

42


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat