PKP PLK chce znacznie poprawić stan techniczny 124-kilometrowego odcinka linii numer 1 pomiędzy Koluszkami a Częstochową. Dziś na tej jednej z najważniejszych magistrali w kraju prędkość maksymalna wynosi od 50 do 100 km/h.
– Po zakończeniu prac zostaną przywrócone dawniej obowiązujące parametry – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Pociągi pasażerskie będą mogły rozwijać prędkość do 120 km/h. Dzięki remontowi do 100 km/h przyspieszy także ruch towarowy.
Pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a stacją Widzów Teklinów zabudowana zostanie nowa samoczynna blokada liniowa, a na całej trasie wyremontowane zostaną wszystkie wiadukty, mosty i przepusty. Zmieniona zostanie także architektura układów torowych niektórych stacji. W Piotrkowie Trybunalskim zlikwidowany zostanie tor stacyjny nr 3 i wszystkie prowadzące do niego rozjazdy oraz jedna nastawnia. Nowe rozjazdy powstaną natomiast w posterunku odgałęźnym Wyczerpy, gdzie do linii nr 1 dochodzą tory z Chorzewa Siemkowic. Na stacji w Koluszkach wyremontowane zostaną dwa tory stacyjne, w Kłomnicach i Rudnikach – po jednym.
Prace poprawią także stan infrastruktury pasażerskiej. PLK chce przebudować perony na osiemnastu stacjach i przystankach, m.in. w Rokicinach, Moszczenicy, Piotrkowie Trybunalskim, Kamieńsku, Radomsku i Rudnikach. Odnowione zostanie oświetlenie, zacznie działać monitoring. Na wszystkich przystankach na trasie staną nowe zegary.
Ruch pociągów będzie się odbywał wahadłowo po jednym torze na odcinku, na którym będą prowadzone aktualnie roboty. W pierwszej kolejności zamknięte zostaną dwa odcinki o łącznej długości 26 km: Widzów Teklinów – Radomsko i Rudniki – Częstochowa. W związku z przebudową posterunku Wyczerpy konieczne będzie także zamknięcie toru na trzykilometrowym odcinku Wyczerpy – Rząsawa na linii nr 146. Jednocześnie rozpocznie się także remont na stacji w Koluszkach.
– Zamknięcia torowe są zaplanowane w rozkładzie jazdy w latach 2013 i 2014 r. – mówi Maciej Dutkiewicz. Oprócz utrudnień na linii nr 1 konieczne będzie czasowe zamknięcie torów także na łącznicach 538 Pękowice – Bęzelin i 536 Słotwiny – Bęzelin oraz na towarowej linii nr 24 z Piotrkowa Trybunalskiego do Bełchatowa. Na zrealizowanie całej inwestycji, włącznie z projektem, zwycięzca przetargu będzie miał dwa lata.
Prace przeprowadzane będą m. in. w Gorzkowicach. - Rusza już przebudowa przejazdów kolejowych. Mamy ich na terenie naszej gminy aż siedem. Mamy nadzieję, że pozostałe prace ruszą równie szybko i w krótkim czasie doczekamy się takiej infrastruktury kolejowej, jakiej byśmy sobie życzyli - mówi Alojzy Włodarczyk, wójt gminy Gorzkowice.
- Linia kolejowa nr 1 Warszawa - Katowice, na odcinku Koluszki - Częstochowa jest jedną z głównych linii kolejowych w kraju. Dlatego też projekt ma bardzo duże znaczenie dla przewozów pasażerskich i towarowych nie tylko na terenie województwa śląskiego i łódzkiego, ale i dla całego systemu transportowego w Polsce. Realizacja prac pozwoli na podwyższenie jakości połączeń kolejowych i komfortu pasażerów między województwami: łódzkim, śląskim i mazowieckim. Po zakończeniu projektu, podróż z Koluszek do Częstochowy skróci się o około 30 minut.
PKP PLK finansuje inwestycje ze środków unijnych.
źródło: www.kurierkolejowy.eu
epiotrkow.pl
(Strefa FM)
- Budowa domu bez pozwolenia?
- Sprzedajesz alkohol? Masz czas do końca stycznia na złożenie oświadczenia
- Wzrośnie płaca minimalna
- Ożywić wieś, wyżywić miasto - starosta w Strefie FM
- PUP: Aktywizują bezrobotnych na różne sposoby
- Ile za węgiel?
- Spadła liczba bezrobotnych
- Złoty medal dla Sulimaru
- U Haeringa będzie pracować ponad 2 tysiące osób