Pierwszym etapem będzie budowa drogi zbiorczej (która jest częścią całości) na wysokości Poniatowa. Jej długość to ok. 470 metrów, a przeznaczona będzie zarówno dla ruchu rowerowego, jak i samochodowego oraz pieszego. W przeciwieństwie do pozostałych odcinków ścieżki, droga zbiorcza będzie o pół metra szersza (3,5 metra).
Kolejnym etapem będzie budowa fragmentu między Poniatowem a Przygłowem, a ostatni etap połączy Poniatów z Piotrkowem (w okolicy stacji Orlenu).
Z realizacji wyłączony jest odcinek ok. 600 metrów na wysokości skrzyżowania w Poniatowie, w związku z faktem, że całe skrzyżowanie będzie przebudowane w ramach osobnego zadania. Przebudowa uwzględnia oczywiście brakujący odcinek ścieżki.
Ścieżka będzie miała 3 metry szerokości (oprócz wspomnianego wyżej odcinka w Poniatowie) i nawierzchnię bitumiczną. Prace mają się zakończyć w maju 2024 roku. Jej budowa radykalnie poprawi bezpieczeństwo cyklistów na tej bardzo zatłoczonej drodze. Średni ruch dobowy na tym odcinku to około 25 tysięcy pojazdów na dobę, przy czym w porach największego natężenia ruchu ta wartość jest znacznie wyższa. Ścieżka rowerowa w większości zostanie poprowadzona w śladzie dawnej kolejki wąskotorowej - mówi Maciej Zalewski z łódzkiego oddziału GDDKiA.
Prace na wstępnym etapie nie będą powodowały utrudnień dla kierowców.