- Planowo praca asystenta miała się rozpocząć w marcu, ale plany te pokrzyżował wybuch epidemii koronawirusa. Obecnie już jedna osoba wykonuje te obowiązki, ale szukamy kolejnych. Wystarczy posiadać kierunkowe wykształcenie lub ukończoną przynajmniej szkołę średnią i udokumentowane roczne doświadczenie w pomocy osobie niepełnosprawnej - poinformowała Agnieszka Sykus, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulejowie.
Na razie zatrudniono jednego asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej, ale docelowo mają to być nawet trzy osoby. Do zadań asystenta należy pomoc w wyjściu, powrocie, wyjazdach na rehabilitację, na zajęcia terapeutyczne, pomoc w zakupach, załatwianiu spraw urzędowych. Asystent pracuje przez 7 dni w tygodni. Jednej osobie może pomagać przez 30 godzin w miesięcznie.
Na sfinansowanie projektu pozyskano dodatkowe pieniądze z Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych. Dofinansowanie wyniosło 9 tysięcy zł.