Tego towaru nie można oddać

Tydzień Trybunalski Wtorek, 01 listopada 20118
Pewnie wielu z nas zdarzyło się dokonać nieudanego zakupu. Daliśmy się naciągnąć promocyjnym chwytom, z pośpiechu nie przymierzyliśmy jakiegoś ubrania bądź w dopiero w domu stwierdziliśmy, że jednak ten kolor butów nam się nie podoba. Co wtedy? Biegiem do sklepu, żeby oddać towar...
foto ePiotrkow.plfoto ePiotrkow.pl

Podobnie uczynił użytkownik portalu ePiotrkow.pl. Chciał zwrócić zakupiony produkt. W sklepie usłyszał jednak, że takiej możliwości nie ma. Zbulwersowany sprawę zgłosił dziennikarzom.

“Piszę do Państwa w związku z wprowadzaniem przez Intermarche w Piotrkowie klientów - nas piotrkowian - w błąd, a raczej okradanie nas z praw należnych konsumentom. (...) Sprawa dotyczy braku możliwości zwrotu towaru (zakupionego tego samego dnia), choć kasjerka oddaje całkowitą kwotę, a nabija ponownie towar pobrany w zamian. To dziwna praktyka! Informacja o towarze niepodlegającym zwrotowi widnieje celowo przysłonięta na niewielkiej kolumnie ściany przy kasach i obsłudze klienta. Nigdzie w sklepie nie informują o tym klientów, że ZAKUPIONY TOWAR NIE PODLEGA ZWROTOWI” – donosi klient sklepu.

Sprawą zainteresowaliśmy powiatowego rzecznika konsumentów. Okazuje się, że oburzony klient ma prawo do negatywnych emocji, jednak w tym wypadku prawo stoi po stronie sklepu. - W przypadku zwrotu towaru do sklepu należy przede wszystkim rozróżnić dwie sytuacje: reklamacji i zwrotu bez podania przyczyny. W przypadku reklamacji towaru, gdy wykryjemy wadę bądź usterkę w zakupionym przedmiocie (w ciągu dwóch lat od daty zakupu), przysługuje nam prawo oddania towaru do reklamacji – najczęściej za okazaniem dowodu zakupu. Natomiast w przypadku, gdy rozmyślimy się i chcemy po prostu zakupiony towar oddać, bo się np. nam nie podoba, to zgodnie z prawem to, czy będziemy mogli oddać pełnowartościową rzecz, zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy. W tym przypadku ma on również prawo wymagać przedstawienia paragonu, dołączenia metek czy dostarczenia oryginalnych pudełek – mówi Piotr Porzeżyński - bełchatowski powiatowy rzecznik konsumentów. - We wspomnianej wyżej sytuacji pojawił się wątek informacji o zasłoniętych tablicach informujących o braku możliwości zwrotu zakupów. Nawet jeśli takich informacji by nie było, sklep nie ma obowiązku jej umieszczania – dodaje rzecznik. - Jedyną sytuacją, kiedy możemy zwrócić nieudany zakup bez przyczyny, jest handel internetowy. Po zakupie mamy wówczas 10 dni na wysłanie pisemnego oświadczenia, że rezygnujemy z zakupu. Absolutnie nie musimy podawać powodów swojej decyzji. Nie poniesiemy również żadnych konsekwencji oprócz dodatkowych kosztów przesyłki – zaznacza Piotr Porzeżyński.

Warto zatem pamiętać, że zakupu dokonujemy w sposób świadomy i przed zapłatą za towar zapytać się kasjera, czy sklep dopuszcza jakiekolwiek formy zwrotu towarów.


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (8)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

xyz ~xyz (Gość)09.02.2012 21:48

"piotrk" napisał(a):


haaaa myslcie co kupujecie, dzis miałem kolesia ktory chciał oddac sprzęt do depilacji bo żonie sie nie spodobał ile krzyku ile zachodu pojechał do rzecznika rzecznik dzwoni na sklep mysli ze sprzedawcy się wystraszą i co ? przyjechał i błagał zeby mu wymienic na inny a Co rzecznik Mu poradził ? OPISAĆ SKLEP NA INTERNECIE NA FACEBOOKU TAK ZEBY KLIENTÓW ODSTRASZYĆ, TAK WŁASNIE DZIAŁA RZECZNIK smiech na sali.

00


szczawik szczawicki szczawik szczawickiranga02.11.2011 12:01

"PP" napisał(a):
~PP (Gość)13 godzin temu, 23:12 jakby kupil w lepszym sklepie zara czy h i m czy wiele innych moglby w 30 dni wszystko oddac no ale witaj w inter czy stonce

dokladnie cena i jakosc swiadczonych uslug nie koniecznie idzie w parze z taka marka jak intermarche..

00


kaśka ~kaśka (Gość)02.11.2011 11:56

LUDZIE "NAWET" W ciucholandach chcą oddawać rzeczy!

00


PP ~PP (Gość)01.11.2011 23:12

jakby kupil w lepszym sklepie zara czy h i m czy wiele innych moglby w 30 dni wszystko oddac no ale witaj w inter czy stonce

00


ktuś ~ktuś (Gość)01.11.2011 19:49

...3 razy się zastanów zanim kupisz...

00


lukch ~lukch (Gość)01.11.2011 17:26

piotrk: Czytaj ze zrozumieniem, wadliwy towar możesz reklamować, natomiast jeśli się kolor nie podoba albo krój w przypadku ubrania to jest już problem Twojej decyzji podjętej w czasie zakupu i koniec. I tak dobrze, że umożliwiają wymianę na inny bo mogli się całkiem wypiąć na faceta.

00


ShadyMike ShadyMikeranga01.11.2011 13:19

a co masz miec do powiedzenia mysl co kupujesz tyle!! bardzo dobrze ze ne ma mozliwosci zwrotu jak ktos kupil cos i sie w domu rozmyslił!!

00


piotrk ~piotrk (Gość)01.11.2011 10:37

a gdzie są prawa kupujących?ciągle słyszy się o prawach sprzedających a my zwykli zjadacze chleba nic już nie mamy do powiedzenia?

01


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat