133 wagony po modernizacji staną się nowoczesnymi wagonami bezprzedziałowymi pierwszej i drugiej klasy. Kolejnych 17 stanie się wielofunkcyjnymi wagonami Combo, czyli znajdzie się tam przedział dla rodzin z dziećmi, przedział dla osób z niepełnosprawnościami, przedział dla konduktora, miejsce na rowery i automaty z przekąskami.
Chciałbym serdecznie pogratulować firmie Remtrak podpisania tej umowy. To bardzo ważny kontrakt: 1,5 miliarda złotych za modernizację 150 pociągów. Dla mnie jest wielką satysfakcją, że prace modernizacyjne wykonujemy w polskich firmach. Dla Remtraku to poczucie stabilizacji. Ta firma znakomicie funkcjonuje i w bardzo dobry sposób wykonuje swoje prace. Nie byłoby tej umowy gdyby nie bardzo dobra kondycja PKP Intercity, która potrafi rozwijać i modernizować swój tabor - mówi minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Wszystkie wagony zostaną wyposażone w całkowicie nowe klimatyzowane wnętrza z nowymi wygodnymi fotelami. Będą w nich wymienione niemal wszystkie elementy: okna, automatyczne drzwi, nowe toalety. Pasażerowie będą mogli korzystać też z gniazdek do ładowania laptopów i telefonów. Skorzystają także z bezprzewodowego internetu. We wnętrzu pojazdów zostanie zainstalowany system informujący o kolejnych stacjach. Bezpieczeństwo zapewni system przeciwpożarowy i monitoring.
To kolejny krok na drodze do modernizacji polskiej kolei. Ten dzisiejszy kontrakt przybliża nas do osiągnięcia celu jakim jest zwiększenie komfortu dla pasażerów i zwiększenie jakości świadczonych przez nas usług. To kolejny kontrakt zlokalizowany u polskich producentów. Budujemy nowoczesną kolej, która ma być dumą dla Polski - mówi Alan Beroud, prezes zarządu PKP S.A.
Dotychczas PKP Intercity podpisało umowy z Remtrakiem na kwotę prawie 1,5 mld zł. Dzięki nowym umowom wartość kontraktów wzrośnie do 3 mld zł. Przekazane środki to nie tylko ogromne zaufanie do wykonawcy, ale także solidne wsparcie rozwoju zakładów w Opocznie, które dysponują znakomitą kadrą oraz odpowiednimi zasobami technologicznymi.
Ten kontrakt otwiera nowy rozdział naszej współpracy, bo ten kontrakt jest nie tylko na modernizację wagonów, ale też 23-letnie utrzymanie tych wagonów. To daje bardzo dużą stabilizację firmie Remtrak, a my jako PKP Intercity mamy poczucie bezpieczeństwa, że te wagony będą zawsze dostępne dla naszych pasażerów, których nam przybywa. W tym roku zbliżymy się do granicy 80 milionów - mówi Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity.
W ramach zamówienia wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzania przeglądów i napraw rewizyjnych aż do kolejnej modernizacji.
Ten kontrakt będziemy realizować przez wiele lat, a dokładnie zakończy się po 23 latach. Jest to dla nas bardzo duże wyzwanie, któremu jesteśmy w stanie sprostać i będziemy je realizować w naszych oddziałach w Libiszowie koło Opoczna, Opolu i Warszawie. Będziemy bazować głównie na polskich komponentach i dostawcach, więc rynek polskich dostawców będzie nasycony pracą od nas - mówi Tomasz Zelwowiec, prezes zarządu spółki Remtrak.