artykuł sponsorowany

Co wpływa na komfort pracownika w biurze?

Czwartek, 02 lutego 2023
Komfort pracy jest jednym z podstawowych czynników wpływających na efektywność pracownika. Miłe dla oka otoczenie, sprawny sprzęt oraz ergonomiczne meble wpływają nie tylko na jakość wykonywanych zadań, ale i na atmosferę w firmie.
Co wpływa na komfort pracownika w biurze?

Ergonomia pracy

 

Planowanie biura zacznij od zakupu odpowiednich mebli. Zadbaj, aby były to nowoczesne biurka, które pozwalają na wygodną pracę i zagospodarowanie miejsca wokół siebie. Ich wielkość dostosuj do charakteru pracy poszczególnych osób - inne dla osób pracujących z klientem oraz inne np. dla programistów pracujących przy użyciu kilku monitorów.

Dobrym rozwiązaniem są modele biurek z regulowanym blatem, dzięki którym można dostosować wysokość biurka do indywidualnych potrzeb. Ustaw w odpowiedniej odległości sprzęt. Klawiatura powinna znajdować się w odległości około 10 cm od brzegu stołu, a monitor komputera powinien stać na wprost pracownika, w odległości około 60-70 cm od twarzy. Krzesła zgodnie z wymogami BHP powinny posiadać regulację. Wysokość siedziska powinna być regulowana w przedziale około 40–50 cm, licząc od podłogi. Oparcie również powinno być regulowane i posiadać możliwość pochylenia. Powinna ona wynosić około 5° do przodu i 30° do tyłu.Profil oparcia powinien odwzorowywać naturalną krzywiznę kręgosłupa.Fotel powinien być wyposażony w regulowane podłokietniki oraz zapewniać pełną swobodę ruchów.

 

Odpowiedni sprzęt do pracy

 

Zakup dobrego sprzętu to nie wszystko. W trakcie eksploatacji trzeba o niego dbać. Tu kluczem może być kompleksowa i cykliczna inwentaryzacja sprzętu IT. Pozwala ona na dbanie o stan sprzętu, planowanie wydatków oraz minimalizowanie nagłych awarii. Jakość urządzeń zapewni również czyszczenie sprzętu komputerowego, które nie tylko poprawia jego wydajność, ale i wpływa na higienę w miejscu pracy, która przekłada się na zdrowie pracowników.

  • Pyły i zabrudzenia odkładające się wewnątrz i na powierzchni maszyn biurowych mogą powodować dyskomfort oraz problemy z oddychaniem. Długotrwałe narażenie na unoszące się w powietrzu drobinki kurzu może nawet prowadzić do wystąpienia lub nasilenia reakcji alergicznych. Kompleksowe czyszczenie sprzętu nie tylko usuwają zalegające zanieczyszczenia, ale również ograniczają przyleganie kurzu w przyszłości – przekonują eksperci z Alfamax , zajmujący się na co dzień profesjonalnie czyszczeniem, dezynfekcją  i serwisowaniem  sprzętu teleinformatycznego

Zaplecze socjalne

 

Zadbaj o przestrzeń, w której pracownicy będą mogli sobie przygotować np. kawę lub herbatę albo spokojnie zjeść. Wspólny posiłek i chwila nieformalnej rozmowy pozwolą na chwilę odpoczynku i wpłyną na dobrą atmosferę w pracy. Mały sprzęt AGD np. mikrofalówka pozwolą na sprawniejsze przygotowanie posiłku. Ekspres do kawy posłuży zarówno klientom Waszej firmy, jak i pracownikom.

 

Temperatura

 

Bardzo ważna jest odpowiednia temperatura w biurze i wymiana powietrza. W okresie letnim warto zapewnić pracownikom klimatyzację, z kolei w okresie grzewczym odpowiednią ilość ciepła. Temperatura powinna optymalnie ustawiona, tak aby zapewnić zimą poczucie ciepła i jednocześnie nie powodować przegrzania organizmu latem.


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

reklama
reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat