Prace będą prowadzone po prawej stronie jezdni prowadzącej w kierunku Katowic tuż przed węzłem - na 349. kilometrze trasy. W związku z tym konieczne będzie wyłączenie odcinka jezdni zbiorczo - rozprowadzającej i łącznicy na kierunku Łódź - Bełchatów. Przejazd na wprost, w stronę Katowic, będzie odbywał się normalnie.
W wyniku zdarzenia drogowego zniszczone zostały bariery energochłonne i ekrany akustyczne. Naprawa będzie wymagała rozbiórki uszkodzonego fundamentu słupa, mocującego panele dźwiękochłonne, a następnie wykonanie nowego, co wymaga prac betoniarskich. Po wstępnym etapie, konieczne będzie odczekanie, aż beton uzyska odpowiednią wytrzymałość. Wówczas uzupełnione zostaną panele akustyczne i w dalszej kolejności naprawiona bariera.
W czasie prowadzonych prac, jadący autostradą A1 od strony Łodzi w kierunku Bełchatowa, będą musieli (po zjechaniu z ciągu głównego przewiązką na łącznicę) kierować się na Piotrków Trybunalski, następnie zawrócić po wschodniej stronie i pojechać w kierunku zachodnim. Konieczne będzie pokonanie ¾ węzła - informuje Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
22 marca około godz. 4.00, zamknięty zostanie pas wyłączenia oraz jezdnia zbiorczo - rozprowadzająca po zachodniej stronie węzła. Należy liczyć się z chwilowym CAŁKOWITYM zatrzymaniem ruchu w kierunku. Jednocześnie zostanie uruchomiony tymczasowy zjazd, pozwalający w pełni korzystać z węzła.
Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała przez kilka dni, potrzebnych do przeprowadzenia pierwszego etapu prac. Następnie (na czas „dojrzewania" betonu, co powinno trwać ok. 7 dni) przywrócona zostanie stała organizacja ruchu, po czym, na potrzeby zakończenia prac (montaż ekranów i barier) ponownie na kilka dni trzeba będzie wprowadzona opisana tymczasowa organizacja ruchu – dodaje Zalewski.
Kierowcy proszeni są o zachowanie szczególnej ostrożności, bezwzględnego stosowania się do sygnałów podawanych przez osoby kierujące ruchem i przewidzianych ograniczeń prędkości.