Dlaczego warto reklamować firmę w internecie?
Internet stał się na tyle powszechnym medium, że wykorzystujemy go na każdym możliwym kroku. Pandemia koronawirusa jeszcze bardziej nam to uświadomiła. Praca zdalna, zakupy, zamawianie jedzenia - to wszystko możliwe jest dzięki sieci. Każdego dnia sprawdzamy maile, kontaktujemy się ze znajomymi na portalach społecznościowych oraz oglądamy filmy lub seriale w serwisach streamingowych. Według raportu Digital 2022 Global Overview opublikowanym w styczniu tego roku, a opracowanym wspólnie przez We Are Social i Hootsuite, z internetu korzysta 62,5% całej populacji. To jeden z aspektów, który przemawia za tym, że warto reklamować firmę w internecie. Kolejnym jest fakt, że sieć daje możliwość precyzyjnego dotarcia do osób zainteresowanych naszym produktem lub usługą.
Reklama w internecie - od czego zacząć?
Skoro w internecie jest mnóstwo serwisów, to i możliwości reklamowych jest całkiem sporo. Kilka z nich, a zarazem najciekawszych, zebraliśmy poniżej.
Pozycjonowanie
Jedną z najciekawszych form reklamowych jest pozycjonowanie stron. To szereg działań, które zmierzają do tego, aby nasza witryna znajdowała się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Działa to na zasadzie dostarczania odbiorcom precyzyjnych odpowiedzi na wpisywane w wyszukiwarce hasła. Użytkownicy internetu widząc strony na pierwszych miejscach, chętniej na nie zaglądają i dokonują zakupu. Żeby jednak pozycjonowanie mogło doprowadzić do takich efektów, konieczne jest przeprowadzenie audytu witryny oraz przyjęcie odpowiedniej strategii. Może się ona różnić w zależności od branży, w jakiej działamy oraz konkurencji. Dlaczego pozycjonowanie jest atrakcyjną formą reklamową? Ponieważ dostarcza efektów przez bardzo długi czas. Traktuje się jako inwestycję w reklamę, a tym samym budowanie wizerunku.
Reklama w Google Ads
Równie ciekawym sposobem na reklamę w internecie jest wykorzystywanie platformy Google Ads. Dzięki niej można korzystać z promocji w wyszukiwarce, na stronach internetowych, a nawet na YouTube. W większości przypadków forma rozliczenia za reklamę bazuje na CPC, czyli Cost Per Click. Oznacza to, że zapłacimy za kliknięcie, a nie samo wyświetlenie baneru, czy też strony w wynikach wyszukiwania. Reklamę w Google Ads możemy wykorzystać w parze z pozycjonowaniem. Dostarcza ona szybkich efektów, a pozwala także na skierowanie działań do odpowiedniej grupy docelowej.
Reklama w mediach społecznościowych
Podobnie, jak w Google Ads, funkcjonuje reklama w mediach społecznościowych. Tu jednak musimy zwrócić uwagę, że nie wychodzi ona poza te konkretne portale. Mimo to jest bardzo skuteczna. Również możemy precyzyjnie określić, do kogo chcemy dotrzeć z danym formatem promocyjnym. Reklamy mogą być prezentowane jako posty składające się z treści, grafiki, wideo, a także bardzo ciekawych karuzel.
Podsumowanie
Reklama w internecie jest bardzo skuteczna, jeśli jest odpowiednio zaplanowana i realizowana przez osoby z doświadczeniem. Inaczej możemy przepalać budżety, a nasza firma nie zostanie wypromowana. Wśród najciekawszych form reklamowych znajdują się: pozycjonowanie stron internetowych, reklama w Google Ads oraz reklama w mediach społecznościowych. Tym samym możemy dotrzeć do właściwych osób, które są zainteresowane naszymi produktami lub usługami, więc są skłonne do ich zakupu.