- Kierowcy, którym ważność prawa jazdy kończy się w czasie trwania epidemii koronawirusa, mogą nadal z nich korzystać – informują pracownicy Referatu Komunikacji Urzędu Miasta w Piotrkowie. - Przepis tzw. specustawy koronawirusowej zakłada, że przedłużeniu ulega ważność dokumentów, których termin upływa w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii.
Chodzi o: prawa jazdy, zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne, legitymacje instruktora prawa jazdy, uprawnienia do kierowania pojazdami, wpis w prawie jazdy kodu 95 potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej albo ukończenia szkolenia uzupełniającego.
Wszystkie te dokumenty pozostaną ważne i będą ważne także w okresie 60 dni od daty zakończenia stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
Ponadto, w przypadku upływu terminu ważności badania technicznego pojazdu, w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, gdy właściciel pojazdu przebywa na obowiązkowej kwarantannie albo jest poddany leczeniu z powodu COVID-19, to badanie techniczne pojazdu zachowuje ważność przez okres 7 dni od dnia zakończenia leczenia lub zwolnienia z obowiązkowej kwarantanny, jedynie w celu umożliwienia dojazdu na badanie techniczne.
Również wydane podczas rejestracji pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tablice rejestracyjne zachowują ważność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie do 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, jeżeli termin ważności czasowej rejestracji upłynął w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii oraz pojazd posiada ważne badanie techniczne.
Referat Komunikacji od początku trwania epidemii COVID-19 realizuje wszystkie niezbędne zadania. – W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców wprowadziliśmy ograniczenia w obsłudze klientów, jednak nie przestaliśmy bezpośrednio obsługiwać piotrkowian – wyjaśnia Bogdan Munik, sekretarz miasta.
Jak informuje nasz magistrat od 16 marca Referat Komunikacji zrealizował:
sprawy załatwione osobiście:
- rejestracja pojazdów – 150
- odbiór dowodu rejestracyjnego – 162
- wtórnik dowodu rejestracyjnego lub tablic rejestracyjnych – 11
- adnotacje w dowodzie rejestracyjnym – 12
- czasowe wycofanie pojazdu z ruchu – 11
- wyrejestrowanie pojazdu – 16
- zgłoszenie zbycia/ nabycia pojazdu – 8
- wydanie prawa jazdy – 77
- wymiana legitymacji instruktora nauki jazdy – 1
- dokonanie wpisu przedsiębiorcy do „Rejestru przedsiębiorców prowadzących Stacje Kontroli Pojazdów” - 1
sprawy złożone korespondencyjne, tj. poprzez system ePuap, tradycyjną drogą pocztową oraz bezpośrednio do skrzynki nadawczej wystawionej przed wejściem do budynku Urzędu:
- zgłoszenie zbycia/nabycia pojazdu – 349
- adnotacje w dowodzie rejestracyjnym – 3
- czasowe wycofanie pojazdu z ruchu – 1
- wtórnik dowodu rejestracyjnego lub tablic rejestracyjnych – 7
- wyrejestrowanie pojazdu – 18
- informacja z Ośrodków Szkolenia Kierowców o rozpoczęciu szkolenia – 3
- wydanie zaświadczeń – 2
- zaświadczenia o demontażu pojazdów – 56
- zaświadczenia o przeprowadzonych badaniach technicznych pojazdów – 16