- W związku z działaniami profilaktycznymi, które mają zapobiegać rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce, zwracamy się do klientów ZUS z prośbą o ograniczenie bezpośrednich wizyt w placówkach Zakładu. Dodatkowo, w dniach 16 i 23 marca sale obsługi klienta w ZUS będą pracowały w godzinach 8.00 - 15.00. Jednocześnie dyrekcja oddziałów ZUS uprzedza, że jeżeli zajdzie taka potrzeba, rozważane będzie zawieszenie obsługi klientów w jednostkach oddziału - mówi Monika Kiełczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa łódzkiego.
W związku z zaleceniami sanepidu, by unikać dużych skupisk ludzi, również w salach obsługi w ZUS nie może przebywać jednocześnie zbyt wiele osób, w związku z tym ograniczono wstęp do placówki do kilku osób jednocześnie. W placówkach Zakładu pojawiły się skrzynki, w których można zostawić dokumenty i wnioski. ZUS zachęca do zostawiania w nich dokumentów, by nie narażać się na bliski kontakt z innymi osobami.
Zawieszono także przyjmowanie klientów podczas dyżurów kadry kierowniczej oddziałów w ramach skarg i wniosków. Zawieszone zostały też szkolenia, będą przesunięte będą na inny termin.
W przypadku potrzeby kontaktu można korzystać z informacji telefonicznej – numer tel. 22 560 16 00. Konsultanci są dostępni w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 18.00. Można korzystać również z kontaktu mailowego. Adres e-mail do zapytań ogólnych cot@zus.pl.
Kontakt możliwy jest także za pośrednictwem usług elektronicznych dostępnych na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Więcej informacji na temat kontaktu online tutaj!
Kontakt telefoniczny z ZUS
Dzwoniąc pod numer infolinii ZUS, tel. 22 560 16 00, w dni robocze w godz. od 7:00 do 18:00, po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy w zależności od sprawy, którą chcieliśmy wyjaśnić:
1 - Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
2 - Renty i emerytury,
3 – Zasiłki,
4 - Informacje dla ubezpieczonych,
5 - Informacje dla płatników,
7 - Ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności
9 - Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.