- Rekomendujemy wariant oparty na drodze Rozprza – Bilska Wola powstałej 5 lat temu i zachowanej w dobrym stanie. Wymagałby niewielkiej inwestycji pomiędzy Bilską Wolą a Sieczką. Poza tym w dużej mierze oparty byłby na terenach Lasów Państwowych, co wyeliminowałoby ewentualny konflikt społeczny, który zawsze istnieje w takich przypadkach – powiedział Jakub Marcinkowski ze Stowarzyszenia 97-300.
Drugi wariant, Łęczno-Kurnędz-Taraska, zakłada kosztowną przebudowę drogi leśnej, ale pozwala w dużej mierze rozładować ruch w Przygłowie i Sulejowie.
Stobnica-Dąbrówka to wariant o wartości historycznej, proponowany przez posłankę Elżbietę Radziszewską. Zdaniem członków stowarzyszenia jest to najbardziej kosztowna ze wszystkich propozycji i znikome są szanse na jej realizację.
Ostatnia propozycja, Ręczno-Skotniki, to teren uwzględniający drogi niewyremontowane i położony w dużej odległości od DK 74. Wybór tego wariantu miałby sens wyłącznie wtedy, gdyby pokrywał się z ewentualnym przebiegiem drogi ekspresowej S12, który jeszcze nie jest znany.
Raport został przekazany do Starostwa Powiatu Piotrkowskiego, trafi także do premiera Mateusza Morawieckiego oraz ministra inwestycji i rozwoju Jerzego Kwiecińskiego. Jego pełna treść dostępna jest tutaj.