Badania przeprowadzone przez Direct Marketing Association wykazały, że każda złotówka zainwestowana w e-mail marketing jest w stanie przynieść ponad czterdziestokrotny zwrot. Z kolei badania Shop.org dowodzą, że jest to forma reklamy trzykrotnie tańsza niż reklamy wykupywane w wyszukiwarkach. Wniosek nasuwa się sam – mailing może być bardzo skuteczny, jeśli tylko zostanie właściwie zaplanowany i w odpowiedni sposób zrealizowany. Co zrobić, żeby tak było?
Wybierz dobrą platformę
Powodzenie kampanii mailingowej w dużej mierze zależy od wyboru właściwej platformy. Jest to element nie mniej ważny niż odpowiednia treść, grafika i grupa docelowa, do której kieruje się korespondencję. Nowoczesne platformy e-mail marketingu oferują różne przydatne rozwiązania, takie jak samodzielne tworzenie kreacji, zapisywanie baz danych czy tworzenie wysyłek testowych, a co najważniejsze – gwarantują bezpieczeństwo przechowywania danych. Niektóre duże agencje marketingowe proponują swym klientom jeszcze więcej. Przykładowo Internetum pomoże Ci w rozszerzeniu listy Twoich odbiorców, zaprojektuje szablon przyjazny urządzeniom mobilnym oraz zintegruje go z inbound marketingiem, co umożliwi śledzenie wyników kampanii poprzez odnotowywanie liczby kliknięć oraz poziomu zaangażowania odbiorców. Warto dokładnie przeanalizować ofertę poszczególnych narzędzi mailingowych, gdyż od ich skuteczności zależy w dużym stopniu wysokość zwrotu z inwestycji.
Określ grupę docelową
Dokładne określenie grupy docelowej, do której wysyłane są e-maile, pomoże klientowi w dobraniu odpowiedniego sposobu przekazu treści. Dopasowanie języka do grupy odbiorców i zwrócenie uwagi na te cechy produktu bądź usługi, które są dla niej istotne, w znacznym stopniu przekłada się na sukces kampanii. Dlatego też najlepiej jest dokonać segmentacji bazy danych, czyli jej podziału ze względu na płeć, działania podejmowane na stronie, reakcję na otrzymywane wcześniej e-maile oraz historię dokonywanych zakupów. Treść wiadomości powinna być indywidualnie dostosowywana do każdej grupy docelowej. Pomogą Ci w tym kreatywni copywriterzy.
Mailing to wciąż jeden z najskuteczniejszych sposobów na wypromowanie swojej marki i dotarcie do klienta. Jeśli podejdziemy do niego kreatywnie, podpierając się wiedzą, to z pewnością otrzymamy zwrot z tej inwestycji.