CRM – źródło wiedzy w Twojej firmie
Nowoczesny, informatyczny system zarządzania relacjami z klientami, jakim jest właśnie CRM, pozwala na gromadzenie, przechowywanie, przetwarzanie i analizowanie danych o wartości biznesowej, a dotyczących Twoich klientów. To niezawodne i niezwykle bezpieczne rozwiązanie stanowi podstawę funkcjonowania coraz większej ilości przedsiębiorstw. Praca w trybie online, jaką zapewnia dostęp przez przeglądarkę internetową, pozwala korzystać z zasobów wiedzy wszystkim użytkownikom, w dowolnym czasie i w dowolnym miejscu. Poza tym scentralizowanie systemu eliminuje konieczność synchronizacji wielu rozproszonych baz danych istniejących na różnych komputerach.
Jak w pełni wykorzystać zgromadzone dane?
Punkt wyjścia stanowi tutaj stworzenie kompleksowej bazy danych, zawierającej rzetelne, na bieżąco aktualizowane informacje dotyczące klientów i kontrahentów. Zebranie wszystkich niezbędnych dla funkcjonowania Twojej firmy informacji w jednym miejscu, umożliwia pełne i efektywne ich wykorzystanie. Wdrożenie systemu CRM zapewnia użytkownikom stały dostęp do potrzebnych informacji oraz pozwala na sprawny przepływ danych i permanentną ich aktualizację.
Akcja integracja
CRM umożliwia import danych z innych systemów, na przykład księgowych, służących do fakturowania, czy obsługujących magazyn. Zgromadzenie informacji w jednym miejscu pozwala na ich ujednolicenie, a w rezultacie lepsze wykorzystanie w procesie obsługi klienta.
Zarządzanie wiedzą operacyjną i analityczną
Gromadzenie danych o klientach i kontrahentach, takich, jak:
- dane adresowe,
- informacje o obrotach, płatnościach, sposobie finansowania zakupów, czy limitach kredytowych,
- historia i sposoby komunikacji,
- preferencje zakupowe, potrzeby czy dotychczasowe transakcje,
w połączeniu z informacjami o oferowanych produktach, stanach magazynowych, ustalonych cenach, stanowi podstawę wiedzy operacyjnej w firmie. Natomiast obszar analizy to przede wszystkim raportowanie i ocena danych statystycznych.
CRM jako system gromadzący i wiążący dane pochodzące z różnych części aktywności firmy oraz z różnych systemów informatycznych, pozwala wypracować pełną integrację zasobów informacyjnych, ułatwia do nich dostęp oraz pozwala na skuteczne zarządzanie nimi. Co w rezultacie owocuje większą efektywnością codziennej pracy oraz wyższą jakością obsługi klientów.
Zdobądź klucz do skutecznej organizacji pracy - wejdź na http://www.chromecrm.com/crm/ i dowiedz się jeszcze więcej!