Piotrków: Na dworcu stawać busom nie wolno

Dziennik Łódzki Czwartek, 02 lipca 2009, aktualizacja 02.07.2009 09:284
Prywatni przewoźnicy, którzy chcieliby uruchomić dodatkowe kursy na liniach podmiejskich, skarżą się, że władze Piotrkowa nie pozwalają im zatrzymywać się na przystankach przy ul. POW, czyli przy dworcach - PKP po jednej, i PKS po drugiej stronie.

Świadczący usługi przewozowe Krzysztof Nowicz z Sulejowa chciał uruchomić nową linię z Piotrkowa do osiedla "Na skarpie" w Sulejowie. Nie było jednak mowy o tym, żeby przystankiem początkowym (i krańcowym zarazem) mógł być ten przy POW. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Piotrkowie powołał się na "analizę sytuacji rynkowej w ciągu komunikacyjnym ul. POW" oraz na decyzję komisji bezpieczeństwa ruchu drogowego, która już w listopadzie 2004 r. opowiedziała się za ograniczeniem zawierania umów na korzystanie z przystanków w tym rejonie miasta. Drogowcy wyznaczyli przystanek przy ul. Grota-Roweckiego.

Problem w tym, że każdy kto chce jechać do Sulejowa lub gdziekolwiek poza miasto, kieruje swe kroki na przystanek przy POW. - Przyzwyczajeń ludzi się nie zmieni, dlatego wystąpiliśmy o możliwość zatrzymywania się na przystanku przy dworcu. Ludzie stoją i widzą, że jedzie autobus, którym mogliby dojechać do celu, ale możemy sobie najwyżej pomachać, bo stanąć nie wolno. To absurd - uważa Nowicz.


Okazuje się jednak, że zgodnie z zarządzeniem prezydenta miasta, przystanki przy ul. POW są początkowe i krańcowe i nie mogą być traktowane jako przystanki pośrednie.


Marek Obszarny POLSKA Dziennik Łódzki

 


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (4)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

maddox ~maddox (Gość)02.07.2009 21:42

"Piotrkowianin" napisał(a):
Parkuje toto wszędzie - nawet na postoju taxi, na zakazach zatrzymywania, czy na płatnym parkingu przy ul. Polskiej Organizacji Wojskowej, przeznaczonym tylko dla samochodów osobowych. Straż Miejska tradycyjnie nie widzi problemu, mimo wiszącej przy ww. ulicy kamery systemu monitoringu miasta.


Nic dodać, nic ująć. Na przystankach powinny zatrzymywać się jedynie autobusy miejskie. Reszta won na dworzec PKS i z nimi się dogadywać.

00


Piotrkowianin ~Piotrkowianin (Gość)02.07.2009 14:06

Cytuję:
Przyzwyczajeń ludzi się nie zmieni, dlatego wystąpiliśmy o możliwość zatrzymywania się na przystanku przy dworcu. (...) -uważa Nowicz.


Bbbbbzdura! Dla przykładu, przez 10 lat (od 1977 do 06.1987) linia 8 jeździła do ul. Nowowiejskiej, a linia 9 do Al. Sikorskiego. Od lipca 1987 do al. Sikorskiego jeździ linia 3, a do Nowowiejskiej linia 9 i jakoś ludzie się przyzwyczaili.
Powinni te busy spod dworca przegonić - jaka to wizytówka miasta, jak po wyjściu z dworca PKS lub PKP osoby przyjeżdżające do naszego miasta pierwsze co widzą, to stada busów, niczym w Azji lub Afryce? Parkuje toto wszędzie - nawet na postoju taxi, na zakazach zatrzymywania, czy na płatnym parkingu przy ul. Polskiej Organizacji Wojskowej, przeznaczonym tylko dla samochodów osobowych. Straż Miejska tradycyjnie nie widzi problemu, mimo wiszącej przy ww. ulicy kamery systemu monitoringu miasta.

00


lukch ~lukch (Gość)02.07.2009 12:48

Dokładnie tak, wszystkie busy powinny normalnie na dworcu na stanowiska podjeżdżać, WSZYSTKIE!!!, tam jest infrastruktura do tego przygotowana, są miejsca do zaparkowania i podjazdy. Na POW powinny tylko miejskie autobusy podjeżdżać i miejskie busy. Przepustowość tego przystanku jest bardzo ograniczona, do tego jeszcze taxi dochodzą i przystający samochodami klienci okolicznych sklepów. Dodatkowo piesi śpieszący się na autobus/minibus/pociąg przebiegają nie patrząc na nic. To miejsce jest tragicznie zorganizowane pod każdym względem.

00


Piotr Piotrranga02.07.2009 10:30

Zamiast mówić nie i już, to czasami warto poszukać rozwiązania. Co miastu szkodzi zorganizować ruch w ten sposób, że na Roweckiego-Grota wyznaczono by przystanek końcowy i miejsce postojowe, a na POW przystanek początkowy. W takiej sytuacji na POW bus stałby zaledwie parę minut.
Ideałem było by dogadanie się z PKS-em i przebudowa obecnego baraczka zwanego dworcem PKS na Miejski Dworzec Autobusowy. Taki obiekt łączący w sobie funkcje dworca z galerią handlową byłby sam w sobie interesem, wystarczy popatrzeć ile ludzi plącze się na przystankach nie mając co zrobić z czasem czekając na busa.
Ale o tym to możemy sobie pomarzyć.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat