Filmy reklamowe emitowane na małym ekranie pozwalają wykorzystać dwa elementy, uważane za najważniejsze w przykuwaniu uwagi klienta, jakimi są dźwięk oraz obraz. Taki duet daje szansę na wiele ciekawych, trafnych i atrakcyjnych sposób przedstawienia danej oferty. Oczywiście, warto jest również podkreślić, że telewizja należy do najważniejszych środków masowego przekazu i tym samym trafia do najszerszej grupy odbiorców.
Elementy kluczowe
Przeprowadzenie wielu badań i analiz pozwoliło na dokładne ustalenie, które z elementów reklamy ostatecznie wpływają na jej skuteczność. Według ekspertów, decydująca rola przypada na trafny przekaz treści, dopracowanie strony wizualnej oraz wywołanie w konsumentach określonej reakcji emocjonalnej. Każdy z tych czynników powinien posiadać określone cechy, aby mógł on pełnić swoją rolę jak najlepiej. Przekaz reklamy powinien być prosty i dopasowany do stylu myślenia określonej grupy klientów. Za najbardziej użyteczne uważane są te reklamy, które niosą ze sobą prawdziwą wartość w oczach dla konsumenta. W tym zakresie najbardziej efektywnym rozwiązaniem jest film reklamowy (tutaj więcej o tego rodzaju produkcjach) niosący ze sobą określone, przydatne dla użytkownika informacje. W kontekście telewizji jest to jednak bardzo trudne, gdyż krótki czas antenowy stwarza ograniczone możliwości przedstawienia treści. Przekaz powinien również wyróżniać się na tle innych firm, aby w łatwy i trafny sposób był kojarzony przez konsumenta.
Walory emocjonalne reklamy skupiają się z kolei na wywołaniu określonej reakcji, która często posiada decydujący wpływ na wybór konsumentów. Jeżeli dokonujemy danego zakupu w sposób świadomy, to zwracamy uwagę na jego użyteczność – innymi słowy czynnikiem decydującym jest nasza wiedza na temat produktu i korzyści płynących z jego wykorzystania. Tymczasem, wywołanie reakcji emocjonalnej często podświadomie prowadzi nas do dokonania zakupu.
Wizualna strona reklamy telewizyjnej jest również bardzo ważna. Szczególnie wtedy, gdy dany spot jest kierowany dla dzieci, dla których posiada ona najwyższą wartość. Dzisiejsze techniki pozwalają na wprowadzenie naprawdę ciekawych rozwiązań, zarówno w zakresie obrazu, jak i dźwięku. W ten sposób konsumenci mogą liczyć na reklamę przedstawioną w atrakcyjnej formie, co automatycznie poprawia odbiór marki w ich oczach.
Charakterystyczne i pozytywne cechy reklamy w telewizji
Spoty reklamowe emitowane za pomocą telewizji posiadają swoje właściwości, które przemawiają zarówno na korzyść konsumenta jak i przedsiębiorcy. Ze strony odbiorców jest to przede wszystkim możliwość uświadomienia na temat produktu posiadającego cechy, które w rzeczywisty sposób przyczynią się do polepszenia jakości życia konsumentów. Niektóre reklamy niosą wartość użytkową, informując widzów na temat sposobu użytkowania danego produktu. Z kolei korzyścią dla firmy jest fakt, że telewizja dociera do szerokiego grona odbiorców. Cechuje ją także powtarzalność, co sprzyja budowaniu trwałego wizerunku marki. Reklama w telewizji jest również wyznacznikiem prestiżu i dobrej kondycji finansowej producenta.
Konsultacja: Agencja Interaktywna EMPRESSIA