Jak informuje rzecznik prasowy PGE Obrót S.A. Agnieszka Szczekała, należności za energię elektryczną reguluje prawie 93% klientów (w terminie lub kilka dni po upływie terminu płatności, co nie skutkuje podejmowaniem wobec nich działań windykacyjnych). Dla porównania w Bełchatowie i Radomsku jest niewiele ponad 4,4% dłużników. W Łodzi z kolei jest to 6,05%.
PGE przypomina, że wstrzymywanie dostaw energii następuje wtedy, gdy dłużnik nie reaguje na wezwania do zapłaty oraz nie wykazuje zainteresowania uregulowaniem należności. Osobom w trudnej sytuacji materialnej spółka wychodzi naprzeciw, początkowo poprzez propozycję ugody i rozłożenie płatności na raty. Przed wstrzymaniem dostawy energii z powodu zadłużenia, klient jest informowany o takim zamiarze listem poleconym, gdzie otrzymuje jeszcze dodatkowy, dwutygodniowy termin na uregulowanie płatności. W przypadku dwukrotnej awizacji przesyłki wysłanej na adres korespondencyjny wskazany przez klienta w umowie uważa się ją za doręczoną. Klient po otrzymaniu wezwania dotyczącego zaległości powinien niezwłocznie wyjaśnić sprawę w BOK lub PGE Contact Center – 422 222 222.
(mw)