- Badanie ma na celu kalibrację programów sygnalizacji do aktualnego stanu natężeń, jakie są na skrzyżowaniach, a także modernizację związaną z wydzieleniem lewoskrętów i polepszeniem warunków dla wszystkich użytkowników drogi - mówi Marcin Stachowiak z firmy Global Traffic System
Pomiary mają też na celu wprowadzenie zmian na niektórych skrzyżowaniach, np. na skrzyżowaniu Piłsudskiego-Sienkiewicza. - Istniejące przejście dla pieszych oddalone od sygnalizacji zostanie niejako do tej sygnalizacji dosunięte. Poza tym w obrębie tych trzech skrzyżowań, od strony północnej, jest poprowadzona ścieżka rowerowa. Organizacja ruchu również zmieni się w tym zakresie. Przejścia dla pieszych, które obecnie istnieją zostaną wyposażone w taką ścieżkę, która jednoznacznie określi, że można przejechać swobodnie a nie schodzić z roweru i przeprowadzać go na drugą stronę - wyjaśnia Marcin Stachowiak.
Pomiary są wykonywane na zlecenie Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Komentarze 22