Trwająca od marca pandemia i kolejne restrykcje gospodarcze powodowane potrzebami sanitarnymi w sposób odczuwalny i do tej pory niespotykany dotknęły rynku mediów i informacji. Z jednej strony wzrosło zapotrzebowanie na bieżącą, wiarygodną informację. Do odbiorców dociera tak dużą ilość komunikatów, że mówi się wręcz o - towarzyszącej pandemii - infodemii. Z drugiej strony, media stanęły przed poważnymi problemami i nowymi wyzwaniami. Ograniczeniami dystrybucyjnymi związanymi z zamykaniem placówek handlowych i mniejszym przemieszczaniem się odbiorców, konsekwencjami globalnego kryzysu dla rynku reklamy, problemami komunikacyjnymi i infrastrukturalnymi wynikającymi z pandemii.
Celem debat będzie podsumowanie i przeanalizowanie obecnie zachodzących zmian w świecie mediów, komunikacji, jak również próba dokonania diagnozy sytuacji mediów w momencie wyjścia z kryzysu pandemicznego, przedstawienie scenariuszy dalszego rozwoju, a także określenie wyzwań komunikacyjnych oraz technologicznych.
„Jak efektywnie zarządzać przedsiębiorstwem medialnym, dostarczać wiarygodną informację i na niej zarabiać w dobie pandemii? To właśnie wyzwania, przed którymi stają, i na które na co dzień starają się odpowiedzieć paneliści naszych debat. Chcemy by podzielili się tym doświadczeniem z innymi” – podsumowuje Wojciech Surmacz, prezes PAP.
Debata pt. „Koronakryzys w mediach. Przedsiębiorstwo medialne w obliczu pandemii”, która odbędzie się 8 grudnia, o godz. 10.00 przede wszystkim skupiać się będzie na aspekcie zarządzania przedsiębiorstwem w dobie koronawirusa, a wezmą w niej udział m.in. Agnieszka Kamińska, prezes Polskiego Radia i Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.
Z kolei debata pt. „Koronakryzys w biznesie. Jak zarządzać komunikacją w dobie pandemii i infodemii” zaplanowana na 9 grudnia o godz. 10.00 będzie poświęcona infodemii i temu, jak zarządzać informacją, jak ją weryfikować, a także narastającemu zjawisku fake newsów. Jej uczestnikami będą m.in. Adam Łaszyn, ekspert ds. komunikacji kryzysowej, Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka, Krzysztof Moczulski, rzecznik prasowy LOT, Maciej Krzysztoszek, rzecznik prasowy Link4.
Obie debaty będą punktem wyjścia dla III edycji konferencji Media Przyszłości, cyklicznie odbywającej się w grudniu, która została przeniesiona na przyszły rok w związku z obecną sytuacją pandemiczną i potrzebą dostosowania się do zasad bezpieczeństwa.
Wydarzenie będzie transmitowane online w serwisach Polskiej Agencji Prasowej: pap.pl, pap-mediaroom.pl oraz mediach społecznościowych PAP.
Doroczna konferencja Media Przyszłości została zainaugurowana w 2018 roku z okazji 100-lecia działalności Polskiej Agencji Prasowej. Podczas pierwszego spotkania specjaliści z zakresu mediów i nowoczesnych technologii opowiadali o roli i wykorzystaniu algorytmów, sztucznej inteligencji i analizy Big Data. W kolejnym roku tematem dyskusji były najnowsze trendy w mediach, innowacje oraz inicjatywy biznesowe na rynku mediów.