Uczniowie ze szkoły w Gausdal mówili o dwóch oficjalnych odmianach ich rodzimego języka, Włosi o specyficznej gwarze Neapolu, a Polacy o pięciu dialektach występujących w Polsce. Znajomość języka angielskiego ułatwia kontakty we współczesnym świecie, jednak nie należy zastępować rodzimych słów zapożyczeniami z tego języka zbyt często. W ankiecie, którą młodzież wypełniała, okazało się, że prawie wszyscy swój języka uznali za bardzo ładny lub najładniejszy. Wniosek z tego, że z poczuciem tożsamości narodowej młodych ludzi nie jest najgorzej.
Spotkanie trwało tydzień, więc w czasie wolnym goście poznawali kulturę i ciekawe miejsca związane z regionem Lillehammer. Wtedy znajomość angielskiego okazała się bardzo przydatna, gdyż przewodnicy i instruktorzy prowadzili zajęcia w tym języku. W Lillehammer można poznać kulturę Norwegii, jest tam skansen starego budownictwa, rodzinny park rozrywki obfity w postacie ze skandynawskich legend, muzeum sztuki i wiele tras dla psich zaprzęgów. Uczniowie z Szydłowa pierwszy tydzień ferii spędzili bardzo aktywnie, ucząc się i zwiedzając.
Info: ZSP CKU w Szydłowie