Drogowcy nie zwalniają tempa na A1 (GALERIA)

Region Piątek, 21 sierpnia 202025
Trwają intensywne prace budowlane na drodze A1 pomiędzy węzłami "Piotrków Południe" i "Kamieńsk". Jest to tzw. odcinek B, który liczy sobie blisko 25 km i jest najdłuższym w całym ciągu budowy. Stopień zaawansowania prac ocenia się na 30% i zrealizowano już wszystkie roboty ziemne na lewym pasie ruchu, rozpoczęto także budowę obiektów inżynieryjnych, wśród których znajdują się wiadukty drogowe nad autostradą, ale także kładka dla pieszych w Woli Krzysztoporskiej, czy przejście dla zwierząt przed Kamieńskiem.

Ładuję galerię...

- Bardzo istotną i wymagającą sprawą jest to, że prace prowadzone są na funkcjonującej drodze, po której odbywa się ruch. Budujemy autostradę A1 na istniejącej drodze krajowej nr 1 i zmieniamy kategorię tej drogi, więc jest to ogromne wyzwanie - dla wykonawcy, inwestora, ale także kierowców. Stąd apel o rozwagę, o ostrożność, o to żeby bacznie przyglądać się oznakowaniu i stosować do niego, bo niestety nasz obserwacje  pokazują, że zwłaszcza jeśli chodzi o ograniczenia prędkości kierowcy podchodzą lekko do tych kwestii - mówił Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA.

 

Całość drogi będzie miała nawierzchnię betonową. - Coraz chętniej stosowane są tego typu nawierzchnie, a ich zalet są bezsporne. Przede wszystkim chodzi o trwałość. Ocenia się, że nawierzchnia drogi bitumicznej, czyli jak mówi się popularnie asfaltowej do pierwszego remontu wytrzymuje około 15 lat, a betonowa od 30 do nawet 40 lat i de facto nie wymaga żadnych zabiegów - tłumaczy rzecznik łódzkiego GDDKiA. 

 

Na całej budowie drogi A1 w województwie łódzkim wyburzono wszystkie wiaduktu, ciekawym wyjątkiem jest para wiaduktów kolejowych znajdujących się na odcinku B, a dokładniej na wysokości miejscowości Siomki. - Okazało się, że są w na tyle dobrej kondycji i była możliwość wzmocnienia ich konstrukcji, poza tym były odpowiedniej wysokości, co jest wyjątkową sytuacją, bo w większości miejsc nowa droga będzie znacznie wyżej, niż stara. Te czynniki spowodowały, że te wiadukty zostały zakwalifikowane do rozbudowy i wzmocnienia - tłumaczy Maciej Zalewski. 

 

Prace na odcinku B rozpoczęły się jako ostatnie, aż 9 miesięcy później, niż na pierwszym fragmencie. Według planów budowa zakończy się na przełomie roku 2022 oraz 2023 i autostrada A1 będzie wtedy już w pełni przejezdna. Prace na odcinku pomiędzy Piotrkowem, a Kamieńskiem będą kosztowały łącznie 857 mln złotych. 


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (25)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gfhg ~gfhg (Gość)21.08.2020 16:22

a zwierzaki wiedzą, że takie udogodnienia są im szykowane?

20


k ~k (Gość)21.08.2020 09:14

Czy kładka/most w ciągu ul.słowackiego będzie?

50


... ~... (Gość)21.08.2020 09:37

A co słychać na odcinku od Tuszyna do Piotrkowa?

50


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat