Będzie szybciej - wystartowała modernizacja linii kolejowej nr 1

Strefa FM Poniedziałek, 07 października 201313
Rozpoczęła się rewitalizacja linii kolejowej nr 1 na trasie Częstochowa - Koluszki. Prace trwają między innymi w okolicach Radomska. Na koniec 2014 roku z Koluszek do Częstochowy pociągi pojadą 120 km/h – zapowiada PKP PLK.
Będzie szybciej - wystartowała modernizacja linii kolejowej nr 1

PKP PLK chce znacznie poprawić stan techniczny 124-kilometrowego odcinka linii numer 1 pomiędzy Koluszkami a Częstochową. Dziś na tej jednej z najważniejszych magistrali w kraju prędkość maksymalna wynosi od 50 do 100 km/h.

–  Po zakończeniu prac zostaną przywrócone dawniej obowiązujące parametry – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Pociągi pasażerskie będą mogły rozwijać prędkość do 120 km/h. Dzięki remontowi do 100 km/h przyspieszy także ruch towarowy.

Pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a stacją Widzów Teklinów zabudowana zostanie nowa samoczynna blokada liniowa, a na całej trasie wyremontowane zostaną wszystkie wiadukty, mosty i przepusty. Zmieniona zostanie także architektura układów torowych niektórych stacji. W Piotrkowie Trybunalskim zlikwidowany zostanie tor stacyjny nr 3 i wszystkie prowadzące do niego rozjazdy oraz jedna nastawnia. Nowe rozjazdy powstaną natomiast w posterunku odgałęźnym Wyczerpy, gdzie do linii nr 1 dochodzą tory z Chorzewa Siemkowic. Na stacji w Koluszkach wyremontowane zostaną dwa tory stacyjne, w Kłomnicach i Rudnikach – po jednym.

Prace poprawią także stan infrastruktury pasażerskiej. PLK chce przebudować perony na osiemnastu stacjach i przystankach, m.in. w Rokicinach, Moszczenicy, Piotrkowie Trybunalskim, Kamieńsku, Radomsku i Rudnikach. Odnowione zostanie oświetlenie, zacznie działać monitoring. Na wszystkich przystankach na trasie staną nowe zegary.

Ruch pociągów będzie się odbywał wahadłowo po jednym torze na odcinku, na którym będą prowadzone aktualnie roboty. W pierwszej kolejności zamknięte zostaną dwa odcinki o łącznej długości 26 km: Widzów Teklinów – Radomsko i Rudniki – Częstochowa. W związku z przebudową posterunku Wyczerpy konieczne będzie także zamknięcie toru na trzykilometrowym odcinku Wyczerpy – Rząsawa na linii nr 146. Jednocześnie rozpocznie się także remont na stacji w Koluszkach.

– Zamknięcia torowe są zaplanowane w rozkładzie jazdy w latach 2013 i 2014  r. – mówi Maciej Dutkiewicz. Oprócz utrudnień na linii nr 1 konieczne będzie czasowe zamknięcie torów także na łącznicach 538 Pękowice – Bęzelin i 536 Słotwiny – Bęzelin oraz na towarowej linii nr 24 z Piotrkowa Trybunalskiego do Bełchatowa. Na zrealizowanie całej inwestycji, włącznie z projektem, zwycięzca przetargu będzie miał dwa lata.

Prace przeprowadzane będą m. in. w Gorzkowicach. - Rusza już przebudowa przejazdów kolejowych. Mamy ich na terenie naszej gminy aż siedem. Mamy nadzieję, że pozostałe prace ruszą równie szybko i w krótkim czasie doczekamy się takiej infrastruktury kolejowej, jakiej byśmy sobie życzyli - mówi Alojzy Włodarczyk, wójt gminy Gorzkowice.

- Linia kolejowa nr 1 Warszawa - Katowice, na odcinku Koluszki - Częstochowa jest jedną z głównych linii kolejowych w kraju. Dlatego też projekt ma bardzo duże znaczenie dla przewozów pasażerskich i towarowych nie tylko na terenie województwa śląskiego i łódzkiego, ale i dla całego systemu transportowego w Polsce. Realizacja prac pozwoli na podwyższenie jakości połączeń kolejowych i komfortu pasażerów między województwami: łódzkim, śląskim i mazowieckim. Po zakończeniu projektu, podróż z Koluszek do Częstochowy skróci się o około 30 minut.

PKP PLK finansuje inwestycje ze środków unijnych.

źródło: www.kurierkolejowy.eu
epiotrkow.pl
(Strefa FM)



Zainteresował temat?

6

1


Zobacz również

reklama

Komentarze (13)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

. ~. (Gość)08.10.2013 20:06

"Piotrkowianin" napisał(a):
Piotrkowianinranga
11 godzin temu, 09:13
Cytuję:
W Piotrkowie Trybunalskim zlikwidowany zostanie tor stacyjny nr 3 i wszystkie prowadzące do niego rozjazdy oraz jedna nastawnia.
Ale po co? Tym sposobem byłe miasto wojewódzkie będzie miało na dworcu kolejowym mniej torów niż np. Rozprza, że o kilkunastotysięcznych Koluszkach nie wspomnę.


W dość ciekawy sposób mierzysz prestiż miasta / miast. Kawałek dalej, na południe od dworca, torów jest więcej niż dwa. Tu nawet mamy już taki mocno zarośnięty: https://maps.google.pl/?ll=51.404547,19.68514&spn=0.007161,0.021136&t=m&z=16&layer=c&cbll=51.404782,19.684816&panoid=suGtgKHjO2TiHb0dVbIw5g&cbp=12,190.01,,0,0 :-) Likwidacja toru stacyjnego ma zapewne na celu optymalizację prędkości pociągów dojeżdżających i odjeżdżających ze stacji Piotrków Trybunalski (likwidacja najazdów i nastawni). Prestiż stacji kolejowej mierzmy ilością pociągów zatrzymujących się na niej, a nie ilością torów.

00


CoolMen ~CoolMen (Gość)08.10.2013 19:45

"Piotrkowianin" napisał(a):
Ale po co? Tym sposobem byłe miasto wojewódzkie będzie miało na dworcu kolejowym mniej torów niż np. Rozprza, że o kilkunastotysięcznych Koluszkach nie wspomnę.


Pomalutku, krok po kroczku, a zlikwiduje się jeszcze tor nr 2 i rozwiązany zostanie problem niebezpiecznego przejścia na peron 2. Jak zostanie tylko jeden tor (a może i zlikwiduje się nieopłacalne pociągi osobowe na tej linii) to bezpieczeństwo będzie pełne.
Przykre, że władze wojewódzkie i PKP fundują sobie za miliardy złotych i na wyrost inwestycje dworcowe w Łodzi, a nie zamierzają zrobić nic sensownego dla mieszkańców województwa.

00


ares1 ~ares1 (Gość)08.10.2013 13:03

Stacja w PT jest skazana na straty!

00


EmilB EmilBranga08.10.2013 12:15

ja tam się cieszę z tej modernizacji, do stolycy dojadę w niecałą h;)
a to że tor stacyjny likwidują bo i tak zarasta...

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga08.10.2013 09:13

Cytuję:
W Piotrkowie Trybunalskim zlikwidowany zostanie tor stacyjny nr 3 i wszystkie prowadzące do niego rozjazdy oraz jedna nastawnia.

Ale po co? Tym sposobem byłe miasto wojewódzkie będzie miało na dworcu kolejowym mniej torów niż np. Rozprza, że o kilkunastotysięcznych Koluszkach nie wspomnę.

00


Al Bundy ~Al Bundy (Gość)08.10.2013 00:44

"cynik" napisał(a):
W światowej prasie będzie pewnie głośno.


Wcale bym się nie zdziwił, gdyby na każdej stacji przy tej trasie postawili wielką tablicę z informacją, skąd pochodziły środki na remont... Niech ciemny zacofany plebs wie, że gdyby nie ta Unia, to by była ch**nia...
120 km/h, hmmm... Więc jak mniemam, słynnego Pierdolino piotrkowianie u siebie nie zobaczą? ;) A ja już się napaliłem jak szczerbaty na suchary... :)

00


antykładek ~antykładek (Gość)07.10.2013 20:10

I po cóż nam fontanna, kasy, poczekalnie,
skoro na peron drugi nie można normalnie
przechodzić koło dworca wygodnie, jak trzeba,
tylko każą po kładce wspinać się do nieba?...
Tu zamiast tych remontów jest potrzebne raczej
połączenie peronów, lecz mądrzy inaczej
każą nam po tej durnej kładce chodzić w górze
że to niby bezpieczniej, zdrowiej, no i... dłużej.
Pamiętam kiedyś jeszcze był płotek i brama
którą zawsze kolejarz zamykał na chama
kiedy nadjeżdżał pociąg, lecz kiedy nie jechał,
każdy mógł sobie chodzić i była uciecha,
bo było blisko, fajnie, szybko i wesoło.
Teraz może ta Unia robi nam wokoło
jakieś dziwne kawały, nowe regulacje?
Taką to dzisiaj mamy dziwną demokrację.
Poza tym, czy nie można by wzdłuż Słowackiego
przechodzić na ten peron, no bo cóż w tym złego
jeśli przejazd otwarty i pociąg nie jedzie,
a tunelu nie będzie w kryzysowej biedzie?
Nie! Bo tam stoi płotek, na płotku tablica,
a na tablicy zakaz, niech drży okolica!
Za przejście grożą srogie mandaty i kary...
Jeśli przejdziesz to możesz słono płacić stary!...
A ja mam taki patent: niech się ludzie śmieją,
ale już od lat kilku... nie jeżdżę koleją!

00


śmiechNAsali ~śmiechNAsali (Gość)07.10.2013 19:46

Małe sprostowanie. Tory na jednej "nitce" są już wymieniane w Rokicinach.
Faktycznie - 120 km/h SZAŁ;)

00


niki ~niki (Gość)07.10.2013 15:54

120 km/h śmiech na sali!!!!!

00


Drugi po prezesie ~Drugi po prezesie (Gość)07.10.2013 15:32

Cytuję:
PKP PLK finansuje inwestycje ze środków unijnych.

Znowu kogoś w Europie okradną.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat