Z Koluszek do Częstochowy z prędkością 120 km/h. PLK zakończyła rewitalizację linii

Czwartek, 24 września 201529
43 odnowione perony, 50 wyremontowanych mostów, wiaduktów i przepustów, 21 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych, 160 km nowych torów to efekt zakończonej rewitalizacji trasy z Koluszek do Częstochowy.

Ładuję galerię...

Polskie Linie Kolejowe zakończyły inwestycję, która kosztowała 615 mln zł. Z tej okazji na dworcu w Piotrkowie zorganizowana została w czwartek konferencja prasowa.

- Z 43 peronów wyposażonych w kamery monitoringu, nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie korzystają już podróżni między innymi w Koluszkach., Częstochowie (Aniołów), Piotrkowie. Wszystkie obiekty zostały dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Rewitalizacja linii z Koluszek do Częstochowy to także 160 km wymienionych torów i 80 km sieci trakcyjnej. Wraz z poprawą obsługi pasażera zwiększyła się prędkość jazdy pociągów. Przywrócenie prędkości 120 km/h skrócił czas podróży z Częstochowy do Koluszek o pół godziny – informował podczas konferencji Karol Jakubowski z PKP PLK S.A.

Prace rozpoczęły się w kwietniu 2013 roku. Trwały ponad 2 lata. Prace na jednej z najważniejszych odcinków linii kolejowych centralnej Polski to także przebudowa 30 mostów, 5 wiaduktów i 15 przepustów. Wymienionych zostało 140 rozjazdów. Nowe tory i sieć trakcyjna, wyremontowane obiekty inżynieryjne oraz zabudowana samoczynna sygnalizacja na przejazdach kolejowo-drogowych to także większe bezpieczeństwo.

- W Piotrkowie zlikwidowaliśmy jeden z torów. Przebudowaliśmy sieć. Pojawiły się nowe ławki, bardzo wygodne, spełniające standardy europejskie. Jeśli do tego dołożymy jeszcze stojaki na rowery, tablice informacyjne i nowe oświetlenie to stacja bardzo fajnie nam się komponuje – mówił Krzysztof Pietras, dyrektor projektu Polskich Linii Kolejowych.

Realizacja projektu kosztowała ok. 615 mln, z czego 389,4 mln pochodziło z środków UE.

Trasa jest fragmentem remontowanej modernizowanej linii kolejowej nr 1 Warszawa – Katowice. Jest to jedna z najważniejszych (ponad 250 km) linii kolejowych w kraju.

Podczas konferencji dowiedzieliśmy się, że w przyszłym roku remontu doczeka się zabytkowa wiata na peronie nr 1. Jak poinformował nas dyrektor Pietras, remont będzie trwał ok. pół roku.

 

Tekst i fot. as


Zainteresował temat?

8

0


Zobacz również

Komentarze (29)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Piotrkowianin Piotrkowianinranga24.09.2015 15:07

Cytuję:
PLK zakończyła rewitalizację linii
(...)
21 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych


Ale o przejeździe na ul. Słowackiego w Piotrkowie Trybunalskim zapomniano.
Nie można go było zrobić np. tak, jak tego na ul. Rolniczej?
http://iv.pl/images/81958904359507027830.jpg

100


dróżnik ~dróżnik (Gość)24.09.2015 19:47

przejście podziemne to porażka: znowu schody! i zagrożenie bezpieczeństwa
kładka górą i dwie windy z peronu 1 i 2 z tworzywa przezroczystego to rozwiązanie na XXI wiek bo ludzie walizki noszą i wózki itp.
Też uważam, że wiata na 2 peronie pasuje do naszego dworca jak pięść do oka a zabytkowe zadaszenie peronu 1 to CUDO wymagające renowacji i mamy obowiązek przekazać je następnym pokoleniom jako dziedzictwo przeszłości - bo nie wyskoczyliśmy krowie spod ogona.
i co władze miasta na to? jakie wnioski jakie rozmowy prowadzą z koleją? jakie inicjatywy podejmują? lata lecą ...

70


CoolMen ~CoolMen (Gość)24.09.2015 19:47

Ta wiatka na peronie to chyba kpina z podróżnych. O ile pamiętam to na wizualizacji w pierwotnych planach przebudowy peronów była normalna, osłaniająca peron na całej szerokości i prawie całej długości wiata. Taka wiata jaka powinna być, jaką widuje się na innych dworcach. Pokraczny twór, który zafundowały nam PLK jak widać został pokornie przyjęty przez władze Piotrkowa. No cóż - dobry pan ten z PLK, bo coś tam zrobił, a mógł przecie nic nie dać.

60


Marcin Rogowski Marcin Rogowskiranga24.09.2015 16:40

Pięknie postarali się

15


gość 21 ~gość 21 (Gość)24.09.2015 15:37

To jakies jaja jesli tak ma wygladac zakończony remont.Jestem ciekawy co robią na torach leżące szyny czyżby miały dociskac dodatkowo podkłady czy to zbedny złom tylko ?

60


sklave sklaveranga24.09.2015 13:58

No a jak w Babach na tym bagnie pociąg znowu spadnie z nasypy? To co sąd znowu winą obarczy maszynistę? A te przejazdy niestrzeżone bo dróżnicy musieli odejść by Grabarczyk dla swoich członków spółdzielni stworzył etaty w tysiącach spółek PKP. No a przy tych oszczędnościach w PKP wystarczy że na przejazdach kolejowych niestrzeżonych spojrzysz w lewo, prawo, lewo.. ruszasz a tu wali w ciebie rozpędzony POTWÓR GRABARCZYKA. Nie wspomnę o dworcu PKP w Piotrkowie i przejściu na drugi peron zwane już Drogą Krzyżową. Więcej na http://sklave.manifo.com/

60


kolejka ~kolejka (Gość)24.09.2015 13:18

Koniec remontu? A zabytkowa wiata, perełka konstrukcji drewnianej?

100


Mis ~Mis (Gość)24.09.2015 12:51

Ta wiata powinna być zabrana do muzeum, a nie odnawiana. Dworzec mu służyć ludziom i taniej, szybciej zrobić nową wiatę. Niech pomyślą o przejściu podziemnym między peronami, do rozbiórki są schody przy Słowackiego, które sa szczególnie niebezpieczne zima.

69


nomad ~nomad (Gość)24.09.2015 12:53

A dach nad 1 peronem to chyba pamięta kolej warszawsko-wiedeńską....

60


Piotrków MOJE Ukochane Miasto ~Piotrków MOJE Ukochane Miasto (Gość)24.09.2015 13:03

Nowa wiata powinna byc w stylu tej starej no i tym samym kolorze

111


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat