Najpierw nastąpi przełożenie ruchu z jezdni prowadzącej w kierunku Łodzi na jezdnię w stronę Katowic. Później na wyłączonej jezdni zaczną się prace rozbiórkowe. Ruch na tym 25-kilometrowym odcinku będzie się odbywał w układzie 2+1. Dwa pasy ruchu zostaną wyznaczone dla jadących w kierunku południowym, a jeden dla jadących na północ. Ponadto zlikwidowana zostanie sygnalizacja na skrzyżowaniach w Dąbrowie Wielkiej i Kamieńsku, w tych miejscach wybudowane zostaną tymczasowe ronda, które pozwolą utrzymać przejazd z jednej strony trasy na drugą i zachować płynność ruchu. Wprowadzenie tej organizacji ruchu oznacza, że cały, ponad 64-kilometrowy odcinek A1 i DK1, od węzła Tuszyn do granicy z województwem śląskim stanie się placem budowy.
- Zamkniemy także wszystkie boczne drogi gminne, które łączą się z DK 1. Zostawiamy natomiast skrzyżowanie w Jeżowie, jednak zniknie tam sygnalizacja świetlna i na prawej jezdni powstanie tam rondo. Podobnie będzie w Kamieńsku. Pozostawimy także przejazd drogą powiatową w rejonie linii kolejowej - mówi Wojciech Wójcicki z firmy Mirbud, kierownik budowy odcinka B.
Prace na odcinku B mają zakończyć się do 14 listopada 2022 roku.