Trwają przygotowania do przebudowy ronda Sulejowskiego

Piątek, 25 kwietnia 201428
W piotrkowskim magistracie trwają przygotowania do przebudowy ronda Sulejowskiego oraz przyległych ulic.

Rozstrzygnięto już przetarg na wykonanie kompleksowej dokumentacji technicznej, który wygrała firma "VlA" Usługi Techniczne i Projektowe w Budownictwie Drogowym z Piotrkowa.

 

Jak informuje Urząd Miasta, w miejsce istniejącego skrzyżowania ma powstać tzw. rondo turbinowe, które zostało zaprojektowane w sposób prawie bezkolizyjny. Ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo, dalej pojazdy kierowane są na odpowiednie pasy, dzięki czemu ryzyko kolizji podczas zjazdu z ronda znacząco się zmniejsza.

Dokumentacja przebudowy ronda Sulejowskiego ma być gotowa do końca listopada. Koszt jej przygotowania wynosi  104 tys. 550 zł. Nie wiadomo kiedy rozpoczną się roboty.


Zainteresował temat?

8

1


Zobacz również

Komentarze (28)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

ku-klux-klan ~ku-klux-klan (Gość)27.04.2014 07:23

"luzik" napisał(a):
o których majaczyli miejscy urzędnicy

Chyba chciałeś napisać: Majczynili :-)

21


luzik luzikranga26.04.2014 19:53

"a" napisał(a):
I miasto się nie zablokuje. Już widzę te korki na Kopernika w stronę Sulejowa.


"a" napisał(a):
ale tyle kasy...


Tu nie chodzi o wygodę podróżnych, tylko o kasę właśnie. Pierwotne założenia przebudowy, o których majaczyli miejscy urzędnicy, zakładały min. wymianę gruntu pod jezdniami na głębokość ok. dwóch metrów. A w robotach ziemnych można naprawdę zachachmęcić mnóstwo kasy!

41


CoolMen ~CoolMen (Gość)26.04.2014 16:52

"a" napisał(a):
To może napiszmy petycję przeciwko rondu turbinowemu


Czy myślisz, że ktokolwiek w UM bierze pod uwagę jakieś tam petycje, propozycje, uwagi mieszkańców odnośnie rozwiązywania spraw komunikacyjnych miasta? Sądząc po poprzednio realizowanych rozwiązaniach (np: idiotyczne bliźniacze rondka na Krakówce) reakcja odpowiednich służb jest typu "psy szczekają, karawana jedzie dalej).

31


a ~a (Gość)26.04.2014 12:13

To może napiszmy petycję przeciwko rondu turbinowemu, niech odremontują obecne, będzie taniej a jest całkiem dobrze. Oznakowanie tylko postawić dużo wcześniej o tym jaki pas na jaki kierunek wybrać. I wszystko będzie grało. I wielkie, ogromne stop z daleka widziane, migocące. Będzie dużo taniej i będzie znacznie czytelniej. I miasto się nie zablokuje. Już widzę te korki na Kopernika w stronę Sulejowa.

42


a ~a (Gość)26.04.2014 12:05

Ja uważam, że to rondo które jest, może nie jest najlepsze ale daje znaczne bezpieczeństwo. Są znaki do których należy się stosować. I nie słychać o przewróconych ciężarówkach których wypadki kiedyś były na porządku dziennym. W jakim celu "ulepszać" rondo, które generalnie jest bezpieczne. A te ulepszenia wcale nie będą lepsze dla osób podróżujących przez Piotrków. My owszem przyzwyczaimy się... ale tyle kasy... obym się myliła... ocenię to rondo jako kierowca już po remoncie i nie omieszkam wydać swojej opinii.

22


szofer ~szofer (Gość)25.04.2014 20:24

Rondo jest w pełni bezpieczne wtedy i tylko wtedy, kiedy jest duże i ma jeden pas ruchu. Np. rondo na Bugaju jest zupełnie do bani, bo można było zrobić skręty w prawo z pominięciem ronda, czyli prawy pas do skręcania w prawo z pominięciem ronda (np. z Sulejowa w obwodnicę i z miasta w kierunku Sulejowa), a wjazd na rondo tylko lewym pasem i jeden pas ruchu na rondzie, a tak, to strach tamtędy jeździć, bo np. z Sulejowa do miasta każdy jeździ po swojemu, lewym, albo prawym pasem (oznakowanie poziome w postaci strzałek: jedna prosto, druga w lewo jest chyba nieprawidłowe), a potem równocześnie chcą skręcać w Sulejowską, a ciężarówki to sobie jeżdżą, jak chcą, przeważnie dwoma pasami na raz, bo inaczej się nie mieszczą. Tylko nie piszcie proszę, że "trzeba umieć jeździć", bo nawet fachowcy przyznają, że przepisy nie regulują precyzyjnie ruchu na rondach i bywają różnie interpretowane (np. niektórzy uważają, że można zjeżdżać z ronda wprost z wewnętrznego pasa, a inni wprost przeciwnie, że jest to niedopuszczalne!)i czytałem gdzieś, że także pomiędzy różnymi WORD-ami są różnice w interpretacji przepisów na temat jazdy po rondzie. Dlatego podstawą bezpieczeństwa na rondzie jest JEDEN PAS RUCHU. Nie przekonuje mnie argument większej przepustowości przy dwóch pasach, zresztą widziałem w innych miastach ronda z prawoskrętami i z jednym pasem według powyższego opisu i nawet w godz. szczytu nie robią się korki i jest bezpiecznie. Namiastka tego już jest: skręt w C. Skłodowskiej z Sulejowskiej, z tym, że trzeba przy nim ustąpić pierwszeństwa przejazdu, a prawidłowo powinno być tak, że na drodze, którą się zjeżdża z ronda są przez jakiś czas jazdy 2 pasy ruchu oddzielone ciągłą linią: jeden dla tych, co skorzystali z prawoskrętu i drugi dla pozostałych. Na takim rondzie trzeba mieć chyba ze 3 promile, żeby spowodować wypadek. Na Bugaju, albo na rondzie Sulejowskim, nie wystarczy być trzeźwym, a nawet być ekspertem od ruchu drogowego, żeby czuć się bezpiecznie.

112


pawel ~pawel (Gość)25.04.2014 19:19

"dzooony" napisał(a):


Przebudowa zacznie się najwcześniej w następnym roku, także te pasy spokojnie zdążą się zetrzeć.

31


laseczka ~laseczka (Gość)25.04.2014 17:43

Lepiej jakby poprawili skrzyżowanie al.3maja i Kopernika.

02


Jakub Jakubranga25.04.2014 15:53

Jak to w Polsce, pasów nie było widać od ponad poł roku (może i więcej) nagle gdy ma być przebudowane nagle pasy zostają namalowane. Co za kraj.

61


OVK ~OVK (Gość)25.04.2014 15:13

"pryk" napisał(a):
Dla mnie nic się nie zmienia poza uszczupleniem budżetu w kasie miasta.


nie ma budżetu,są tylko kredyty.

61


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat