Strajk na kolei – związki zawodowe chcą podwyżki

Strefa FM Wtorek, 05 lipca 20116
38 pociągów spółki Przewozy Regionalne kursujących na terenie województwa łódzkiego mogło nie dojechać do stacji docelowej o czasie.

Od 7.00 do 9.00 trwała akcja protestacyjna związków zawodowych funkcjonujących w strukturach spółki. - Staraliśmy się zebrać możliwie jak najwięcej informacji na temat opóźnionych pociągów, by jak najlepiej poinformować pasażerów o utrudnieniach. Możemy mieć tylko nadzieję, że negocjacje płacowe przybiorą inny charakter i taka sytuacja się już nie powtórzy. Osoby, które nie skorzystały z biletów zakupionych na dzisiaj, będą mogły otrzymać zwrot pieniędzy w kasach - powiedziała Joanna Blewąska rzecznik marszałka województwa łódzkiego.

Związki zawodowe domagają się podwyżki  płac dla pracowników spółki o 280 złotych. Przewoźnik oferuje 130 złotych.

POLECAMY


Zainteresował temat?

0

0


Komentarze (6)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

ty45408 ~ty45408 (Gość)06.07.2011 11:50

[cytat="freedom"]Przewozy osobowe nigdy nie przynosiły zysków. Zastanawiające jest po co państwo utrzymuje taką spółkę.[/cytat
Bo państwo musi. Nie może po prostu powiedzieć - likwidujemy przewozy pasażerskie gdyż nie przynoszą zysku. Tyle tylko, że w ramach PKP jako całości, zyski uzyskiwane na przewozach towarowych zmniejszały straty ponoszone na przewozach pasażerskich i w sumie dopłaty z budżetu były mniejsze. Obecnie przewozy towarowe (i zyski z nich)znalazły się w rękach prywatnych przewoźników. Dla ciekawości podam, że PKP Cargo (przewozy towarów) za rok 2010 z przychodami rzędu 4,5 mld zł stało się drugim pod względem wielkości po niemieckim DB Schenker przedsiębiorstwem logistycznym w Europie. Czyli - państwo lekką rączką pozbyło się konfitur, a zostawiło sobie pusty słoik i zakrętkę, których nie wolno mu wyrzucić. A wszystko w imię szału prywatyzacji.

00


freedom ~freedom (Gość)05.07.2011 21:55

"motyl" napisał(a):
A to wszystko dzięki przemianom. Z bardzo dobrze prosperującego przedsiębiorstwa (jedno PKP) powstało ponad 60 spółek PKP.

Przewozy osobowe nigdy nie przynosiły zysków. Zastanawiające jest po co państwo utrzymuje taką spółkę.

00


zet ~zet (Gość)05.07.2011 18:40

zwiazki zawodowe rozwaliły juz niejedno przedsiebiorstwo

00


sg ~sg (Gość)05.07.2011 17:52

Ja rozwiązałem problem z koleją i przesiadłem się do samochodu... którym nienawidzę jeździć, ale kolej mnie do tego zmusiła.

00


motyl ~motyl (Gość)05.07.2011 15:05

"@-w-czerwonym" napisał(a):
Ile jeszcze mamy dokładać do tego molocha!

A to wszystko dzięki przemianom. Z bardzo dobrze prosperującego przedsiębiorstwa (jedno PKP) powstało ponad 60 spółek PKP. A więc 60 prezesów, drugie tyle zastępców, setki członków rad nadzorczych, tysiące dyrektorów czyli w sumie tyle tych nierobów partyjnych (zawód dyrektor) od branie kasy, wszyscy ci co to wsiedli do tego samego pociągu co wałęsa. Więc jak to ma być dobrze?

Komentarz był edytowany przez autora: 05.07.2011 15:06

00


@ w czerwonym ~@ w czerwonym (Gość)05.07.2011 14:27

Ile jeszcze mamy dokładać do tego molocha!?Jesteście studnią bez dna!

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat