S12 Piotrków - Sulejów. Będzie po staremu ?

Region Wtorek, 04 czerwca 2019147
Jak bańka mydlana prysły ostatnie złudzenia co do możliwości przywrócenia w realnej perspektywie drożności odcinka drogi krajowej nr 12 Piotrków Trybunalski - Sulejów. Przez najbliższe wiele lat będzie tak jak jest. Może nawet gorzej?
S12  Piotrków - Sulejów. Będzie po staremu ?

Do tej pory przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad unikali jednoznacznej odpowiedzi co do przyszłości i ostatecznego terminu modernizacji DK12. Również pytani o to samo politycy różnych opcji nie chcieli się na ten temat wypowiadać.


Poważny problem pojawił się z chwilą , kiedy okazało się że podczas przebudowy odcinka autostrady A1 w pobliżu Piotrkowa Trybunalskiego, w harmonogramie robót nie ma planowanego wiaduktu w Jeżowie (Siomki), ani wiaduktu w Rokszycach łączącego ją z przebudowaną S12 (omijającą Piotrków Trybunalski i Sulejów).


Dokument Sejmowy DDP-2.054.14.2019 (Odpowiedź GDDKiA na interpelację posła Grzegorza Lorka w sprawie wiaduktu na A1 w Jeżowie) nie pozostawia złudzeń. Wiadukt w Jeżowie (ani żaden inny w pobliżu, uwzględniający inne warianty przebiegu nowego odcinka S12) nie będzie na razie realizowany, mimo że informację o jego planowanej budowie możemy znaleźć w wielu oficjalnych dokumentach i na stronach internetowych.
W praktyce oznacza to, że perspektywie co najmniej 10 lat droga Piotrków Trybunalski - Sulejów będzie dalej zakorkowana, co wiąże się nie tylko z utrudnieniami w ruchu drogowym. Na drodze tej ginie coraz więcej ludzi , niszczone są boczne drogi alternatywne nieprzystosowane do dużego ruchu pojazdów, cierpi przyroda i nasze naturalne środowisko.

Pojawia się także inne niebezpieczeństwo. Istnieje realny plan (na razie linia przerywana na mapie GDDKiA) o przedłużeniu drogi krajowej S74 z węzła Kozenin w kierunku Łodzi. Rozwiązanie to znajduje się już w planie przestrzennego zagospodarowania Województwa Łódzkiego. Może okazać się, że kiedy plan ten zacznie być realizowany, modernizacja DK12 między węzłem Kozenin a Piotrkowem będzie musiała długo poczekać. Opisywany wariant jest szczególnie interesujący dla Tomaszowa Mazowieckiego i Opoczna z racji uzyskania dobrego połączenia ze stolicą województwa i rozwiązania istniejących problemów komunikacyjnych.

30 maja br Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi wydał po kilku latach procedowania decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S12 na odcinku Piotrków Trybunalski (A1) – Opoczno (granica województw łódzkiego i mazowieckiego) oraz drogi ekspresowej S74 na odcinku Sulejów (S12) – granica województw łódzkiego i świętokrzyskiego. Jest to długo oczekiwany krok, niezbędny do jakiegokolwiek myślenia o przebudowie krajowej dwunastki. Jednak od daty wydania tej decyzji do czasu rozpoczęcia budowy nowej drogi może upłynąć wiele lat, a sam fakt jej wydania nie przesądza o niczym.

Droga krajowa S12 to planowana polska droga ekspresowa łącząca Piotrków Trybunalski z Dorohuskiem na granicy z Ukrainą o długości 315 kilometrów. Końcowy odcinek trasy, od Lublina do granicy, ma być fragmentem trasy europejskiej E373.

 

 

 

W publikacji wykorzystano fragment mapy:”stan budowy autostrad i dróg ekspresowych”2009-2019 Moloch, esce, latający dywan, Kemo Ssc.siskom.waw.pl


Zainteresował temat?

11

5


Zobacz również

reklama

Komentarze (147)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gość ~gość (Gość)04.06.2019 08:25

PIOTRKÓW I REJON PIOTRKOWSKI ZMARGINALIZOWANY!

141


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat