S12 Piotrków - Sulejów. Będzie po staremu ?

Region Wtorek, 04 czerwca 2019147
Jak bańka mydlana prysły ostatnie złudzenia co do możliwości przywrócenia w realnej perspektywie drożności odcinka drogi krajowej nr 12 Piotrków Trybunalski - Sulejów. Przez najbliższe wiele lat będzie tak jak jest. Może nawet gorzej?
S12  Piotrków - Sulejów. Będzie po staremu ?

Do tej pory przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad unikali jednoznacznej odpowiedzi co do przyszłości i ostatecznego terminu modernizacji DK12. Również pytani o to samo politycy różnych opcji nie chcieli się na ten temat wypowiadać.


Poważny problem pojawił się z chwilą , kiedy okazało się że podczas przebudowy odcinka autostrady A1 w pobliżu Piotrkowa Trybunalskiego, w harmonogramie robót nie ma planowanego wiaduktu w Jeżowie (Siomki), ani wiaduktu w Rokszycach łączącego ją z przebudowaną S12 (omijającą Piotrków Trybunalski i Sulejów).


Dokument Sejmowy DDP-2.054.14.2019 (Odpowiedź GDDKiA na interpelację posła Grzegorza Lorka w sprawie wiaduktu na A1 w Jeżowie) nie pozostawia złudzeń. Wiadukt w Jeżowie (ani żaden inny w pobliżu, uwzględniający inne warianty przebiegu nowego odcinka S12) nie będzie na razie realizowany, mimo że informację o jego planowanej budowie możemy znaleźć w wielu oficjalnych dokumentach i na stronach internetowych.
W praktyce oznacza to, że perspektywie co najmniej 10 lat droga Piotrków Trybunalski - Sulejów będzie dalej zakorkowana, co wiąże się nie tylko z utrudnieniami w ruchu drogowym. Na drodze tej ginie coraz więcej ludzi , niszczone są boczne drogi alternatywne nieprzystosowane do dużego ruchu pojazdów, cierpi przyroda i nasze naturalne środowisko.

Pojawia się także inne niebezpieczeństwo. Istnieje realny plan (na razie linia przerywana na mapie GDDKiA) o przedłużeniu drogi krajowej S74 z węzła Kozenin w kierunku Łodzi. Rozwiązanie to znajduje się już w planie przestrzennego zagospodarowania Województwa Łódzkiego. Może okazać się, że kiedy plan ten zacznie być realizowany, modernizacja DK12 między węzłem Kozenin a Piotrkowem będzie musiała długo poczekać. Opisywany wariant jest szczególnie interesujący dla Tomaszowa Mazowieckiego i Opoczna z racji uzyskania dobrego połączenia ze stolicą województwa i rozwiązania istniejących problemów komunikacyjnych.

30 maja br Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi wydał po kilku latach procedowania decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S12 na odcinku Piotrków Trybunalski (A1) – Opoczno (granica województw łódzkiego i mazowieckiego) oraz drogi ekspresowej S74 na odcinku Sulejów (S12) – granica województw łódzkiego i świętokrzyskiego. Jest to długo oczekiwany krok, niezbędny do jakiegokolwiek myślenia o przebudowie krajowej dwunastki. Jednak od daty wydania tej decyzji do czasu rozpoczęcia budowy nowej drogi może upłynąć wiele lat, a sam fakt jej wydania nie przesądza o niczym.

Droga krajowa S12 to planowana polska droga ekspresowa łącząca Piotrków Trybunalski z Dorohuskiem na granicy z Ukrainą o długości 315 kilometrów. Końcowy odcinek trasy, od Lublina do granicy, ma być fragmentem trasy europejskiej E373.

 

 

 

W publikacji wykorzystano fragment mapy:”stan budowy autostrad i dróg ekspresowych”2009-2019 Moloch, esce, latający dywan, Kemo Ssc.siskom.waw.pl


Zainteresował temat?

11

5


Zobacz również

Komentarze (147)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gość ~gość (Gość)04.06.2019 19:18

Kurczak z rozna się cieszy, bo duży ruch to dużo klientów.

30


~PT ~~PT (Gość)04.06.2019 18:46

Mówiąc krótko znowu zostaliśmy zrobieni w jajo.

41


logika finansów ~logika finansów (Gość)04.06.2019 17:52

Dla tych co myślą wszystko jest logiczne sprawa jest jasna. Skoro ludzie chcą "pincet" plus dla każdego w tym dla krowy i świni, trzynaste emerytury, pracować do 60dziesiątki...to znaczy, że nie chcą nowych dróg, dobrej służby zdrowia, szkoły, wojska oraz taniej i ekologicznej energetyki. Budżet nie jest z gumy i ślepy to widzi. Głosujmy nadal tak jak głosujemy a kompletnie nic się nie zmieni w tym droga nr 12. Tyle w temacie.

134


byle gdzie ~byle gdzie (Gość)04.06.2019 12:48

Droga s12 jest (była ) cześcią korytarza łączącego granicę zachodnią z granicą wschodnią w dorohucku
Ten korytarz to drogi s8 i s12
Dobre drogi sa po to ,żeby połączyc dwa puntky w możliwie prostym i najkrótszym biegu
W Polsce zawsze musi być inaczej.Chcąć jechać z Wrocławia do Kielc czy Warszawy trzeba w Tuszynie pojecHac na Piotrków i wjechać na ,,wybudowaną' s12.
Nadrabiamy 30 km. Gdzie tu sens ,gdzie logika a wystarczy przedłużyć trasę s8 z Tuszyna do Kozenina i ruch na Sulejów radykalnie sie zmniejszy
A co do wężła w Jeżowie ze zjazdem na s12 to bardzo dobry punkt . Wezeł w Rokszycach nie nie spełnia wymagań technicznych
rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowania
https://www.malopolska.uw.gov.pl/doc/Rozporz%C4%85dzenie_2.pdf
§ 9. 1. W celu zapewnienia wymaganego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego określa się następujące warunki połączeń dróg, dopuszczalne odstępy między węzłami lub skrzyżowaniami oraz warunki stosowania zjazdów, przy czym przez odstęp między węzłami lub skrzyżowaniami rozumie się odległość między punktami przecięć osi dróg na sąsiednich węzłach lub skrzyżowaniach:1) droga klasy A powinna mieć powiązania z drogami klasy G i drogami wyższych klas, odstępy między węzłami nie powinny być mniejsze niż 15 km, a w granicach lub sąsiedztwie dużego miasta lub zespołu miast – nie mniejsze niż 5 km; dopuszcza się wyjątkowo pojedyncze odstępy nie mniejsze niż 5 km, a w granicach lub sąsiedztwie dużego miasta lub zespołu miast – nie mniejsze niż 3 km, jeżeli potrzeby funkcjonalno-ruchowe takie odstępy uzasadniają
Odległość węzła Rokszyce od wezła Bełchatów to 3 km czyli wskazuje ze węzeł znajduje sie koło zespołu miast MAJKÓW DUŻY , MAJKÓW SREDNI , MAJKÓW MAŁY

43


gość ~gość (Gość)04.06.2019 11:33

No cóź- ta czerwona kreska jest logiczna. I jest konsekwencją wybudowania węzła w Tuszynie w czasach ministrowania p. Grabarczyka.
A tak już bez źadnych politycznych podtekstów - naprawdę uważacie, że ta czerwona kreska nie rozwiąże naszych problemów z korkami? Że jest dla nas złym rozwiązaniem? Że niby dla Sulejowa wynikają z przebprzebiegu drogi s12 i ruchu tranzytowego jakieś korzyści? Jakie? Bo obecnie ich nie dostrzegam.

25


tomek-pete@wp.pl ~tomek-pete@wp.pl (Gość)04.06.2019 11:05

niech blokują, tylko czy ktoś z tych krzykaczy pomyślał, że 85% procent naszego życia zależy właśnie od transportu
zresztą po co blokować, ta droga sama w sobie się blokuje, dla pocieszenia mogę dopisać, że takich dróg i takich i podobnych miejscowości w tym kraju jest dużo więcej, a nie tylko sulejów ;)

36


~PT ~~PT (Gość)04.06.2019 16:45

PiS czy po wszyscy mają was.... gdzieś.
Miejcie pretensje do marionetkowej władzy lokalnej która jest a ..... robi. Czyli właściwie jej nie ma. Jak glosowaliscie na władzę regionalna taka która nic nie robi to po prostu nic nie macie.

32


karwaTwa ~karwaTwa (Gość)04.06.2019 16:10

czyli gosia zostaje w tym samym miejscu to fajnie

22


aas ~aas (Gość)04.06.2019 16:09

to nie będzie węzła czy wogóle wiaduktu w tym Jeżowie, czyli co z Magdalenki i Jeżowa nie będzie się nawet dało nad A1 przejechać do Woli czy na Laski?? kogos chyba poj38al0

04


gość ~gość (Gość)04.06.2019 09:47

Ale jak tak morzna tyle lasu zniszczyć

15


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat