ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Rośnie liczba Polaków kupujących w sieci. Co najczęściej trafia do naszych koszyków?

Środa, 23 października 2019
W 2019 roku wzrosła liczba osób, które robią zakupy w Internecie. Coraz pewniej po sklepach internetowych poruszają się już nie tylko młodzi, ale również seniorzy. Czego najczęściej szukamy podczas zakupów online?
Rośnie liczba Polaków kupujących w sieci. Co najczęściej trafia do naszych koszyków?

Dokładnie 62% internautów dokonuje zakupów w sieci – tak wynika z najnowszego badania „E-commerce Polska” przeprowadzonego przez Gemius i Izbę Gospodarki Elektronicznej. Oznacza to kolejny wzrost względem wcześniejszych dwunastu miesięcy. Całodobowy dostęp, nieograniczony czas wyboru, a także brak konieczności dojazdu do sklepu sprawiają, że zakupy online są atrakcyjniejsze niż tradycyjny spacer po sklepach.

 

Jak kupujemy w sieci?


Głównym narzędziem internetowych zakupów pozostaje laptop, który jest wykorzystywany przez 74% internautów. Na drugiej pozycji umacnia się smartfon (61%), którego największą zaletą jest mobilność. Jeśli podejmujemy nagłą decyzję zakupową, wystarczy wyjąć z kieszeni telefon. Mocno wyrównał się także wiek kupujących. Według „E-commerce Polska” najliczniej dotychczas reprezentowana grupa klientów poniżej 34. roku życia skurczyła się na rzecz osób „50+”. Wraz z wzrostem popytu zwiększa się też podaż. Według danych Bisnode w ciągu ostatnich pięciu lat liczba sklepów internetowych wzrosła o 34%, a na początku 2018 roku na polskim rynku istniało ponad 29,1 tysiąca zarejestrowanych e-sklepów. Te z kolei wciąż rozwijają się pod kątem dostępnych opcji płatności. Dla przykładu oferta spółki Polskich ePłatności Online dla sklepów internetowych obejmuje ponad trzydzieści metod płatności zarówno z poziomu witryny internetowej sklepu, jak i aplikacji mobilnej. E-handel nie zna też granic. Polskie ePłatności dają możliwość przyjmowania płatności w ponad 160 walutach co daje nowe możliwości i łatwość korzystania dla klientów.

 

Najczęściej kupowane produkty


Popularność internetowych zakupów rośnie, a wraz z nią rozszerza się zakres towarów oraz usług, jakie nabywamy w sieci. Według „Admitad Report 2018/2019” Polacy najczęściej kupują online produkty z kategorii „odzież i obuwie”. Zwłaszcza rozpowszechnione w ostatnich latach opcje takie jak darmowa dostawa oraz zwrot zachęciły klientów do odważniejszego kupowania ubrań i dodatków. Na drugim miejscu uplasowały się produkty z kategorii „AGD i elektronika”. Chętnie też zaglądamy do oferty mebli, narzędzi oraz zabawek. Nadal sporym zainteresowaniem klientów cieszą się książki, płyty i filmy, które często kupujemy w przedsprzedaży – ta zaś jest zazwyczaj możliwa jedynie. Co ciekawe, kolejność ta nieco zmienia się, gdy ograniczymy transakcje do tych dokonanych przy pomocy smartfona. Według danych MasterCard 2019 za pomocą telefonów najczęściej kupujemy ubrania i akcesoria (54%), ale na drugim miejscu znalazły się książki i bilety na wydarzenia (44%). Przy użyciu smartfona najczęściej kupujemy też rzeczy niezbędne w codziennym użytkowaniu, jak bilety komunikacji miejskiej.

 

Prognozy na przyszłość


Jak podkreślają twórcy „Admitad Report 2018/2019”, na całym świecie zauważalny jest wzrost zainteresowania e-commerce nie tylko wśród najpopularniejszych kategorii. Według prognoz wyjątkowo intensywnie w najbliższych latach będzie rozwijała się branża spożywcza. W Polsce kupowanie jedzenia w głównej mierze kojarzy się z wizytą w sklepie stacjonarnym, jednak specjaliści przewidują, że do 2020 roku wartość tego segmentu znacznie wzrośnie. Przewiduje się znaczny rozrost internetowych sklepów spożywczych oraz intensyfikacja działań supermarketów i dyskontów w kierunku dostarczania produktów spożywczych do domów klientów. Obecnie najczęściej w sieci kupujemy produkty ekologiczne, często niedostępne w sklepach stacjonarnych.

POLECAMY


Zainteresował temat?

0

0


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat