- Już od roku próbujemy promować lokalne produkty ziemi piotrkowskiej – mówi starosta piotrkowski Piotr Wojtysiak. - W 2019 r. od współpracy z pszczelarzami rozpoczęliśmy promocję marki „Smaki ziemi piotrkowskiej”. Promujemy nasze miody. Dzięki współpracy na linii powiat-miasto promowanie objęło również Piotrków Trybunalski. Nasze produkty lokalne chcemy oferować dla lokalnego biznesu, restauracji i hoteli. Budujemy sieć wspierania lokalnego przetwórstwa. Dzięki środkom pozyskanym na uruchomienie inkubatorów przetwórczych będziemy tworzyć centrum promocji produktu lokalnego. Pierwszą inicjatywą są właśnie stoiska podczas Festiwalu Smaków.
Starosta podkreśla, że miasto nie istnieje bez powiatu, a powiat bez miasta. Cel jest więc wspólny. - Dlatego chcemy ściśle współpracować na bazie nie tylko produkcyjnej, ale przede wszystkim dystrybucji – dodaje. - Większość restauracji i hoteli zlokalizowanych jest w Piotrkowie, dlatego z prezydentem Krzysztofem Chojniakiem podjęliśmy wspólną inicjatywę, aby zorganizować Trybunały Nalewkowe i Piotrkowskie Święto Miodu, gdzie można promować to, co mamy najlepszego. Chodzi nie tylko miody, ale też warzywa, owoce i wszystko, co można z nich wyprodukować. Do tego produkty związane z garmażerią, wędliny, sery.
Najlepszym przykładem lokalnego, unikalnego produktu jest syrop na bazie czarnego bzu i miodu. - Ma bardzo wiele walorów prozdrowotnych i mam nadzieję, że zyska uznanie – mówi starosta.