Powiat przystąpi do spółki PKS w Piotrkowie

Strefa FM Piątek, 27 sierpnia 201013
Rada Powiatu wyraziła dziś zgodę na nabycie udziałów przez samorząd. Pozostałymi udziałowcami będą pracownicy piotrkowskiego PKS-u.
fot. ePiotrkow.plfot. ePiotrkow.pl

Z decyzji radnych cieszy się prezes PKS-u Zdzisław Piskorski.

 

Minister Skarbu chce za piotrkowski PKS 4,5 miliona złotych. Przetarg odbędzie się 14 września. Prezes Piskorski ma nadzieję, że jedyną zainteresowaną stroną będzie nowopowstała spółka powiatu piotrkowskiego i pracowników. - Głównym naszym celem jest uratowanie przedsiębiorstwa, aby zapewnić dalsze jego funkcjonowanie - podkreśla sekretarz powiatu Piotr Wojtysiak.

 

Na razie nie wiadomo, jakie udziały w spółce będzie miał powiat piotrkowski. Zarówno powiat jak i prezes PKS mają nadzieję, że piotrkowską firmę uda się wykupić w formie negocjacji z Ministerstwem Skarbu i przetarg nie będzie potrzebny.


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

Komentarze (13)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Marcin Majewski ~Marcin Majewski (Gość)08.09.2010 16:46

"Piotrkowianin" napisał(a):
Niestety, Chojniak i składająca się w dużej części z jego kolesi razem nie chcą, nie potrafią, nie mogą (niepotrzebne skreślić) wprowadzić w tym mieście normalnej komunikacji miejskiej.


Święte słowa, ale jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności nie tylko administracja Chojniaka, ale każda inna w tym mieście nie może rozwiązać sprawy MZK. A sama spółka...cóż...jeśli piszę maila do MZK o tym, że duża grupa ludzi nie ma czym dojechać w sobotę rano do pracy na Rakowską i otrzymuję odpowiedź, że są minibusy to chyba świadczy to o tym gdzie przedsiębiorstwo ma klientów. Ponadto wiele razy interweniowałem w sprawie nagminnego nie zatrzymywania się kierowców na przystankach, ale póki co nadal widzę, że nieskutecznie.

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga08.09.2010 16:20

"Marcin-Majewski" napisał(a):
MZK to nie długo sprawi, że Piotrków będzie sławny na całą Polskę. Jedynym lekarstwem an to, że ludzie nie jeżdżą jest likwidacji kolejnych linii - na chwilę obecną mamy ich tylko 9, więc w niedługim czasie będzie sensacja - prawie 80-tysięczne miasto bez komunikacji miejskiej.

Nie 9 tylko 10: 0, 1, 2 , 4, 5, 6, 7, 8, 9 i 10 - te linie obsługuje MZK. Dodaj to tego jeszcze prywatną linię B oraz całe stado minibusiarzy na kilku (chyba z 5?) liniach. A miał być przetarg na jednakowych zasadach dla wszystkich przewoźników: wspólny bilet, większa częstotliwość, jednolite malowanie taboru i przede wszystkim nowe autobusy zamiast 17-20-letnich MAN-ów i 20-25-letnich dostawczych Mercedesów, przerobionych w warsztacie pania Henia na busy. Niestety, Chojniak i składająca się w dużej części z jego kolesi razem nie chcą, nie potrafią, nie mogą (niepotrzebne skreślić) wprowadzić w tym mieście normalnej komunikacji miejskiej.

00


Marcin Majewski ~Marcin Majewski (Gość)08.09.2010 12:25

"MANiek" napisał(a):
Dokładnie. Miasto Piotrków do organizowania komunikacji w ogóle się nie nadaje. Jeśli nawet swojego ubogiego MZK nie potrafi wyprowadzić na prostą, tylko karmi nas wiekowymi MANami z zachodu.


MZK to nie długo sprawi, że Piotrków będzie sławny na całą Polskę. Jedynym lekarstwem an to, że ludzie nie jeżdżą jest likwidacji kolejnych linii - na chwilę obecną mamy ich tylko 9, więc w niedługim czasie będzie sensacja - prawie 80-tysięczne miasto bez komunikacji miejskiej.

00


MANiek ~MANiek (Gość)08.09.2010 12:17

Dokładnie. Miasto Piotrków do organizowania komunikacji w ogóle się nie nadaje. Jeśli nawet swojego ubogiego MZK nie potrafi wyprowadzić na prostą, tylko karmi nas wiekowymi MANami z zachodu.

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga07.09.2010 13:59

"lipa" napisał(a):
Ciekawy jestem dlaczego do spółki nie przystąpiło miasto Piotrków Tryb. z większym budżetem i mniejszym zadłużeniem niż powiat piotrkowski?

Jak to czemu? Ponieważ PKS obsługuje komunikację nie na terenie miasta, tylko na terenie powiatu piotrkowskiego i sąsiednich. Miasto nie potrafi właściwie zadbać o stan taboru własnej spółki komunikacyjnej - MZK, w której średni wiek taboru wynosi 16 lat: http://www.mzk.piotrkow.pl/portal/tabor/spistaboru.html
(dokładnie 16,02, w czerwcu było to 15,86 roku).
Smutne, że nikt w UM nie potrafił napisać i złożyć wniosku o dofinansowanie z UE na zakup nowych autobusów, tak jak to zrobiły m.in. Piła, Leszno i Ostrów Wielkopolski. A może nie chcieli, bo to odebrałoby kolejnych klientów wielkiemu koledze razem naszego prezydenta - niejakiemu Krzysztofowi od transportu owiec?
Nie widzę więc powodu, dla którego miasto miałoby się jeszcze angażować w sprawy PKS-u.

Komentarz był edytowany przez autora: 07.09.2010 14:18

00


lipa ~lipa (Gość)07.09.2010 13:01

Ciekawy jestem dlaczego do spółki nie przystąpiło miasto Piotrków Tryb. z większym budżetem i mniejszym zadłużeniem niż powiat piotrkowski? Czyżby zdawali sobie sprawę że wejście w tą spółkę to jest gwóźdź to trumny a może radni z powiatu piotrkowskiego nie potrafią liczyć i nie wiedzą że jak w portfelu pusto to nic się nie kupi w sklepie

00


dojezdzajaca ~dojezdzajaca (Gość)28.08.2010 09:08

"Joanna-Siemiradzka" napisał(a):
Chyba ulżyło wszystkim uzależnionym od PKS-ów. Mnie bardzo, bo w roku akademickim dojeżdżam nimi codziennie do Łodzi.


Mnie ulży jak ceny biletów PKS w Piotrkowie nie będą najwyższe z wszystkich PKS-ów które jeżdzą do Łodzi. Ja też prawie codziennie dojeżdzam do Łodzi i jak tylko mogę to jadę PKS-ami z Opoczna, Jędrzejowa lub Końskich bo ich ceny biletów są tańsze niż PKS-u Piotrkowskiego.

00


gratulacje ~gratulacje (Gość)27.08.2010 21:38

Ale nowoczesne autobusy ma PKS (zdjęcie). Pogratulować inwestycji powiatowi !!!

00


polityk ~polityk (Gość)27.08.2010 21:32

dziwne że kilka miesięcy temu powiat nie był zainteresowany przejęciem PKS-u za darmo od ministerstwa a teraz chce wejść do spółki z pracownikami w biznes przewozowy i zapłacić za udziały w PKS-ie - czyżby radni zwietrzyli interes dla siebie ??? dziwna jest ta polityka ...

00


Piotrkowianin niezalogowany ~Piotrkowianin niezalogowany (Gość)27.08.2010 21:17

"Joanna-Siemiradzka" napisał(a):
Byłoby przykro, gdyby ktoś wykupił Spółkę tylko ze względu na korzystne dla przedsiębiorców umiejscowienie zajezdni.

Przecież chyba nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w specyfikacji przetargowej zawrzeć klauzulę zobowiązującą nabywcę do świadczenia usług przewozowych na określonych trasach przez określony czas pod rygorem kary finansowej?

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat