Wyznacz właściwe cele
Dobra platforma B2B to taka, która nie tylko generuje przychody, ale także pozwala na automatyzację zadań o niskiej wartości i zmniejszanie nieefektywności, wynikającej z ręcznych procesów. Prawdą jest, że odpowiednie wyznaczenie celów pomoże wybrać właściwą platformę i skupić się na funkcjonalnościach, które są niezbędne do funkcjonowania sklepu. Wiedza na temat usług i znajomość funkcji B2B pozwoli Ci maksymalnie wykorzystać potencjał platformy.
Określ typowe wymagania
Upewnij się, że Twoja platforma obsługuje większość wymagań typowych dla B2B od razu po wyjęciu z pudełka. Funkcjonalności takie jak proste i złożone promocje, obsługa wielu lokalizacji, aktualizacja stanów magazynowych, dynamiczne katalogi produktów z cenami dostosowanymi do klienta - wszystko to stanowi solidny zestaw, który pomoże wystartować z platformą.
Pamiętaj, że specyfika handlu między firmami wymaga całkowicie innych rozwiązań niż w przypadku klienta indywidualnego ze względu na różne segmenty klientów. Platforma B2B powinna umożliwiać grupowanie klientów w zależności od ich demografii czy też ilości zamówionych produktów, by móc określić ceny, minimalne wymagania dotyczące zamówienia i specyficzne opcje takie jak promocje czy sposoby płatności.
Sprawdź skalowalność i możliwość dostosowywania
Platformy e-commerce oferują opcję dodawania nowych funkcji za pośrednictwem wtyczek, a inne umożliwiają to poprzez niestandardowe opcje. Wraz z rozwojem działalności, Twój sklep będzie się powiększał. To, co musisz wiedzieć o swojej platformie to jej możliwości w tym zakresie. Ważne, by wybrać platformę nieposiadającą ograniczeń produktowych i zadbać o odpowiedni hosting, by mieć pewność, że sklep poradzi sobie z maksymalnym obciążeniem strony. Jeśli zależy Ci na elastycznym sklepie, który z pewnością udźwignie projekty o różnych stopniach zaawansowania, powinieneś wziąć pod lupę Magento, oferujące szereg potężnych narzędzi, umożliwiających prowadzenie działań w sektorze B2B.
Wybierz odpowiedniego partnera
Musisz też wiedzieć, że platforma e-commerce B2B to coś więcej niż tylko technologia. To cały ekosystem, który dotyczy sprzedaży usług, promocji i wsparcia technologicznego. Zaawansowanie handlu B2B i zrozumienie pewnych procesów jest konieczne do tego, aby wiedzieć, kiedy technologia może zwiększyć wartość naszych działań. Wybór odpowiedniego oprogramowania jest równie ważny co dobór partnera technologicznego, będącego w stanie wdrożyć, utrzymać i rozwijać naszą platformę. Jedną z firm, która specjalizuje się w działaniach B2B dla e-commerce jest software house Smartbees - https://smartbees.pl/uslugi/e-commerce/platformy-b2b.
Firma posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu sklepów B2B na technologiach open source, a ich rozwiązania integrują się z dowolnymi systemami, których akurat potrzebujesz.
Wybór serwisu e-commerce B2B musi uwzględniać wymagania dotyczące zamówień, doświadczeń klienta oraz przyczyniać się do prawidłowego zarządzania podczas rozwoju platformy. Dowiedz się, jakie są jej możliwości i w jaki sposób możesz rozbudowywać jej funkcjonalności, aby uniknąć przykrych niespodzianek w przyszłości. Jeszcze na sam koniec wspomnimy, że prowadzenie tego typu działalności wymusza nawiązywanie relacji z klientami, co wymaga inwestycji czasu oraz pieniędzy, a prawidłowo skonfigurowana platforma powinna Ci to ułatwić. Powodzenia!