Piotrków: Czy czipowanie zwierząt zdaje egzamin?

Strefa FM Środa, 16 czerwca 201039
W 2007 roku na terenie Piotrkowa zapoczątkowano akcję wszczepiania psom czipów, w ten sposób władze miasta chcą rozwiązać problem bezdomnych czworonogów.
fot. K. Babczyńskafot. K. Babczyńska

Miało to też pomóc w oszacowaniu ich rzeczywistej liczby, a także podnieść ściągalność podatków. Postanowiliśmy sprawdzić, czy udało się ten cel osiągnąć. - Czipowanie psa jest bardzo prostą sprawą. Nie jest to dla psa zabieg inwazyjny, ponieważ wszczepiana na lewej łopatce elektronika jest grubości 3-4 mm. A zwierzę jest tak naprawdę zabezpieczone przed kradzieżą, czy zaginięciem.

 

Identyfikacją zwierząt zajmują się pracownicy piotrkowskiego schroniska dla zwierząt. Czipy wszczepiane są każdemu zwierzęciu trafiającemu do placówki. Urządzeniem do identyfikacji dysponują również strażnicy miejscy. Piotrkowianie, którzy zdecydowali się na wszczepienie czipa, podkreślają, że jest to doskonałe rozwiązanie.

 

Do tej pory temu zabiegowi poddano 2500 czworonogów. Miasto wydało na ten cel 107 tysięcy złotych.

 


Zainteresował temat?

3

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (39)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Apsyda ~Apsyda (Gość)15.01.2014 00:53

W mieście Piotrków Trybunalski mimo wielu akcji uświadamiających jak ważnym elementem identyfikacji utraconego zwierzaka jest czip.
A w przypadku mniejszych zwierząt jak np. koty praktycznie jedynym, ponieważ wszelkiego rodzaju obroże, kotom wychodzącym stwarzają zagrożenie dla ich życia (zwierzak może się zwyczajnie powiesić na niej).
Straż Miejska w Piotrkowie Trybunalskim mimo iż dysponuje czytnikami umożliwiającymi szybkie zidentyfikowanie właściciela, nie czyni tego w sytuacji gdy zwierzak jest np. potrącony i leży na poboczu.
Natomiast informuje firmę sprzątającą odpady, która to jest zobowiązana w ciągu 2 godzin po zawiadomieniu uprzątnąć naszego pupila i zutylizować.
Do pracownika firmy sprzątającej(o niejasnych kwalifikacjach) w takim przypadku należy uznanie czy dany zwierzak jeszcze żyje czy też już nie.
Utylizuje się razem z czipem nie odczytując z niego informacji do kogo zwierzak należy. Ponieważ firma świadcząca usługi sprzątania takiego urządzenia nie posiada.
Natomiast Urząd Miasta za pośrednictwem Straży Miejskiej uznaje naszego zwierzaka za bezpańskiego mimo iż dochodzi za każdym takim razem do zaniechania czynności sprawdzenia odczytu czipa.
W skrajnym przypadku już po 2 godzinach przebywania naszego zaczipowanego pupila poza domem, możemy go stracić raz na zawsze.
Do tego mimo iż nasz zwierzak był zaczipowany nie będziemy poinformowani o jego losie. I wielkim nakładem sił i środków poprzez ogłoszenia będziemy go nadal szukać.
Cały ten moim zdaniem proceder, sponsoruje Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego wypłacając Firmie uprzątającej wynagrodzenie za należyte wywiązanie się z umowy.

00


Antek ~Antek (Gość)15.01.2014 00:51

antek

00


Piotr Włostowic ~Piotr Włostowic (Gość)17.06.2010 20:24

"Lola" napisał(a):
http://alterkino.org/podejrzane-spoleczenstwo
Jeśli ktoś zada sobie trochę trudu, żeby wejść na tę stronkę, polecam pierwszy post - budzi znajome, lokalne skojarzenia.


Naprawdę, znakomity film wynalazłaś dla ilustracji problemu.
Trwoga człowieka przeszywa.

00


Piotr Włostowic ~Piotr Włostowic (Gość)17.06.2010 20:16

"kierowca" napisał(a):
Podajcie mi namiary do hycla. Po mieście biegają watahy kundli aż strach żeby nie uszkodzili karoserii albo nie stłukli reflektora.


Onegdaj ten pan, zwany też rakarzem, na ulicy Rakowskiej urzędował. Właściwie, to czy komuś to przeszkadzało?
Ja tam swoje subaru w garażu zamykam, właśnie w trosce o karoserię i reflektory.

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga17.06.2010 15:31

"klet" napisał(a):
Bez prawa jazdy dziś to tak jak bez matury albo bez ręki, każdy je musi mieć.

Nie musi!
Bodajże w ubiegłym roku jakiś poseł, chyba z PiS-u wyskoczył z rewelacyjnym, według niego, pomysłem, aby prawo jazdy otrzymywane było po skończeniu szkoły średniej, razem z maturą. Szkoda tylko, że pan poseł nie miał bladego pojęcia o tym, że nie wszyscy ludzie mają predyspozycje do kierowania samochodem i innymi pojazdami mechanicznymi, tak jak nie wszyscy potrafią pływać, tańczyć czy śpiewać. Niestety, sporo ludzi mimo braku predyspozycji, usiłuje to robić, czego skutki widać na naszych drogach (i parkingach).
Karl Benz lub Gottlieb Daimler powiedział ponad 100 lat temu, że tylko ok. 10% ludzi ma predyspozycje do kierowania samochodem. Absolutnie się z nim zgadzam.

00


Lola ~Lola (Gość)17.06.2010 13:14

"klet" napisał(a):
Pełna kontrola na "wolnymi" istotami ludzkimi.


Wolnymi to my na dobrą sprawę nigdy nie byliśmy. Począwszy od uwikłania w potrzeby fizjologiczne (które nami żądzą), poprzez uzależnienie od kaprysów przyrody, na mentalnej okupacji światopoglądowej (religijnej/politycznej)skończywszy. Teraz staje się to po prostu tylko bardziej zawikłane i niezrozumiałe, tak że zwykły człowiek sam przestaje pojmować sens życia.
Ale nawet troglodyta biegający z maczugą w poszukiwaniu dzikiego zwierza też nie był wolny moim zdaniem.

00


klet ~klet (Gość)17.06.2010 12:06

"Lola" napisał(a):
Lola17 godzin temu, 19:28
"klet" napisał(a):
Człowiek robi ze zwierzętami to samo co z sobą, otóż Ty jak i inni, My wszyscy już jesteś posiadaczami chipów typu: komórka, auto (paliwo) itd. Lubimy mieć wszystko pod kontrolą siebie także. Już niebawem będzie tak, że i My będziemy zachipowani jakąś pluskwą we własnym organizmie.
Oczywiście masz rację. Tyle że komórkę zawsze możesz odłożyć wzgl. wyłączyć, kierownicy też nie mamy przyrośniętej do ręki. Niestety z ostatnią częścią Twojej wypowiedzi też muszę się zgodzić, obawiam się że kiedyś stanie się to rzeczywistością :(


Karty bankomatowe bez nich nie dostaniesz środków pieniężnych od pracodawcy (musisz mieć konto bankowe). Przykładów jest mnóstwo.
Telefon możesz wyłączyć to racja. Bez prawa jazdy dziś to tak jak bez matury albo bez ręki, każdy je musi mieć.

"Drake" napisał(a):
Drake16 godzin temu, 20:20
"klet" napisał(a):
Już niebawem będzie tak, że i My będziemy zachipowani jakąś pluskwą we własnym organizmie
Mam nadzieję,że nigdy do tego nie dojdzie,choć eksperymenty już trwają.Niby wygoda,bo nie trzeba brać pieniędzy,kart kredytowych,bankomatowych tylko podsadzasz łapę pod skaner,ale nie chcę by ktoś mnie kontrolował,sprawdzał co robię,gdzie jestem,co kupuję.Będziemy jak te roboty podłączone do systemu i jak nie będziemy spełniać rozkazów,to nas "zdeaktywują".


Cyber Świat wita już Nas. Pełna kontrola na "wolnymi" istotami ludzkimi.

00


Lola ~Lola (Gość)17.06.2010 09:39

"Margerytka" napisał(a):
Dla zaginionego zwierzaka też - żeby mógł wrócić do domu :)


Kontynuując tę nader przyjemną rozmowę, powiem tak: nie możemy wszak wykluczyć, że np. naszego zwierzaka opętał nagle reaktywowany zew natury i, że po prostu wybrał sobie wolność.

Komentarz był edytowany przez autora: 17.06.2010 09:45

00


Lola ~Lola (Gość)17.06.2010 08:42

"Piotr-Wlostowic" napisał(a):
Nie, Lola! Nie przyjdzie czas. On już przyszedł! A i samo przedstawienie też już na całego trwa!


Oczywiście masz rację i nawet nie zamierzam polemizować.
http://alterkino.org/podejrzane-spoleczenstwo
Jeśli ktoś zada sobie trochę trudu, żeby wejść na tę stronkę, polecam pierwszy post - budzi znajome, lokalne skojarzenia.

Komentarz był edytowany przez autora: 17.06.2010 09:08

00


Piotr Włostowic ~Piotr Włostowic (Gość)17.06.2010 02:27

"Lola" napisał(a):
Na obywateli też przyjdzie czas. To dopiero preludium do wielkiego przedstawienia.


Nie, Lola! Nie przyjdzie czas. On już przyszedł! A i samo przedstawienie też już na całego trwa!
Trochę to, wydaje mi się, przegapiliśmy. Ale wszystko poszło pioruńsko szybko, no i w codziennych gazetach trudno o tym przeczytać.
Mniej więcej w lutym - marcu br. na antenie TVP Info (oczywiście, około północy), wyświetlono ponadgodzinny film dokumentalny-reportaż produkcji brytyjskiej, rok produkcji 2010, którego autor-dziennikarz, człek starszego pokolenia, występował jako narrator, korzystając z kosmicznego wręcz, dotykanego tylko muśnięciem palca, przezroczystego ekranu.
Choć czytałem to i owo na takie tematy, głównie w Internecie, to film zrobił na mnie kolosalne wrażenie i nie mogę do dziś uwierzyć, że to jest, po prostu, prawda. A jest! Słowo honoru.
Reporter dotarł do materiałów, faktów, a co najważniejsze - do osób-specjalistów z najróżniejszych państw na świecie, z których większość występowała z odsłoniętą przyłbicą. Tłumaczyli wszystko tak, jakby jedli sobie bułkę z masłem. Rzeczowo, chłodno, beznamiętnie i zrozumiale.
Nie mam teraz weny do opisywania szczegółów; zresztą, nie wszystko zapamiętałem w takim stopniu, aby teraz to w miarę wiernie odwzorować, ale co mówił film?
Że od dawna jesteśmy podsłuchiwani i inwigilowani, a na dowód przedstawiono wiele możliwości technicznych służących temu celowi. W głowie się nie mieści!
Zjawisko to nasiliło się gwałtownie po tragedii World Trade Center w 2001 roku. Najpierw i najbardziej w USA, a potem już poszło.
Pierw - jako narzędzie do walki z terroryzmem. A potem - też już poszło dalej. Obywatele to potencjalni wrogowie.
Trzeba mieć na nich ucho i oko.
Rejestrowane są wszystkie rozmowy telefoniczne.
Amerykańskie służby prowadzą codzienny nasłuch co robi 600 tysięcy osób, które zakwalifikowały jako niebezpieczne dla ładu światowego!
Miliony kamer na całym świecie z różnych monitoringów zapisują nas trwale i trafiamy do archiwów.

W Wielkiej Brytanii nawet zrodził się jakiś ruch próbujący przeciwstawiać się temu procederowi, ale rząd i służby nic sobie z tego nie robią.
Pokazywano osoby, którym - na ich życzenie - a ich liczba rośnie w postępie geometrycznym - wszczepia się czipy! W ramię. Jak psom! I z odległości można wszystkiego się o człowieku dowiedzieć!
Dokument był o wiele bardziej sensacyjny, aniżeli jakikolwiek film tego gatunku. Żadnej fikcji, same fakty.
Inna rzecz - ile osób w Polsce go obejrzało? Kto ogląda filmy emitowane od północy?
Bardzo chciałbym go obejrzeć jeszcze raz. Nie wiem, czy coś znajdę w internecie. Jeśli tak,
to się podzielę.
Ale przynajmniej tytuł powinienem ustalić, wertując wstecz program telewizyjny.
Wszak wiem, że to była końcówka zimy, północ i TVP Info.
Zgroza, naprawdę!
____________________________________________________________
http://wiadomosci.onet.pl/1325555,69,1,0,120,686,item.html
http://www.bibula.com/?p=8661
http://www.prawica.net/node/15182
http://waldek1984.wordpress.com/2009/09/19/wszyscy-jestesmy-obserwowani/
http://waldek1984.wordpress.com/category/swiat/kontrola-spoleczenstwa/

Komentarz był edytowany przez autora: 17.06.2010 02:32

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat