Od 8 stycznia skierowania na leczenie obowiązkowo w formie elektronicznej

PAPKraj Czwartek, 07 stycznia 202117
Pacjenci od 8 stycznia otrzymają skierowanie na leczenie tylko w formie elektronicznej. To kolejny krok m.in. po e-recepcie zmierzający do cyfryzacji i usprawnienia procesu leczenia.
fot.: PAP fot.: PAP

Pacjenci od 8 stycznia 2021 roku będą otrzymywać skierowania na leczenie w formie elektronicznej. Wystawia się je podobnie jak e-receptę. Lekarz wprowadza wymagane dane pacjenta do systemu gabinetowego podłączonego do platformy e-zdrowie (P1) lub za pomocą aplikacji gabinet.gov.pl i podpisuje cyfrowo.

 

Jeśli pacjent posiada Internetowe Konto Pacjenta (IKP), dostępne pod adresem pacjent.gov.pl (logowanie po uprzednim założeniu profilu zaufanego), otrzyma 4-cyfrowy kod, który wysyłany jest do niego SMS-em lub mailem jako załącznik pdf. W przeciwnym wypadku otrzyma wydruk informacyjny.

 

Do specjalisty umówić może się telefonicznie lub w rejestracji podając kod i numer PESEL lub pokazując wydruk informacyjny, z którego placówki posiadające czytniki mogą zeskanować kod kreskowy. E-skierowanie jest automatycznie przypisywanie do wybranej placówki. Nie można go zrealizować w innej.

 

Świadczeniodawca zawsze może odtworzyć kod e-skierowania, które wystawił, a pacjent ma do niego dostęp za pośrednictwem swojego IKP. Może tam śledzić historię swojego leczenia.

 

Lekarz będzie mógł wystawić papierowe skierowanie od 8 stycznia tylko w przypadku awarii i braku dostępu do internetu lub systemu gabinetowego albo systemu e-zdrowie (P1).

 

Według danych Centrum e-Zdrowia do 13 listopada 2020 roku lekarze wystawili 3,3 mln e-skierowań, a między 1 a 13 listopada 2020 roku w dzień roboczy średnio 32 tys. Na stronach cez.gov.pl i NFZ działa specjalny licznik, który odmierza czas do wejścia w życie nowej usługi dla pacjentów. (PAP)

 

Autorka: Klaudia Torchała

POLECAMY


Zainteresował temat?

2

1


Komentarze (17)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gość_ggg ~gość_ggg (Gość)09.01.2021 22:30

Ja czekam na elektroniczne pobranie krwi hahahah

10


gość_gość ~gość_gość (Gość)07.01.2021 10:26

Mnie już zapisały na marca do onkologa

60


fakt ~fakt (Gość)07.01.2021 18:16

Bez internetu nie istniejesz.
Bez telefonu nie żyjesz.

31


gość_aktywny pacjent. ~gość_aktywny pacjent. (Gość)07.01.2021 10:31

Skierowali mnie kiedyś nie tam gdzie trzeba i od tamtej pory wcale nie choruję a prywatny lekarz przekonał mnie że jestem już zdowy więc pozdrawiam go serdecznie.

110


hsi. ~hsi. (Gość)07.01.2021 08:04

Informatyzacja służby zdrowia w "polskim wydaniu" nie chroni nas jak widać przed zwiększoną ilością zachorowań na choroby przewlekłe a co za tym idzie rekordową ilością zgonów. Ale nasi "wodzowie" wysoko siedzący tego nie widzą. Bo według nich "komputer jest dobry na wszystko".

134


podwojnafaza ~podwojnafaza (Gość)07.01.2021 15:18

Ja przestałem uczęszczać do lekarzy. Tylko prawidlowy stan umysłu leczy wszystko.

61


j. ~j. (Gość)07.01.2021 12:13

Zmierzamy do jakiegoś szaleństwa. Pół, wieku niejaki Armstrong bezpiecznie posadził lądownik na Księżycu mając na pokładzie komputer o pamięci RAM chyba coś z 8 kB (kilobajtów!). Dziś miliony razy mocniejsze komputery stosujemy do wykonywania miliony razy łatwiejszych zadań, aniżeli lądowanie na Księżycu, tylko te zadania niepotrzebnie komplikując! Pytam: po jaką cholerę? Ratunkiem jest być może tylko powszechna deinformatyzacja, ale do tego chyba ludzie muszą dojrzeć. Póki co, to obawiam się, że za powszechną informatyzacją stoi potężne lobby tych, którzy na tym grubo zarabiają i nadal będziemy do najprostszych czynności musieli instalować jakieś aplikacje, pamiętać kody i PIN-y, podpisywać klauzule RODO, ściągać aktualizacje, droczyć się z błędami serwerów itd. itp. A już szczytem szaleństwa jest obowiązek instalowania jakieś aplikacji w razie kwarantanny, która podobno zresztą w ogóle nie działa, jak potrzeba, Jak ma sobie z tym poradzić osoba 70, czy 80--letnia, która co prawda ma smartfona, ale umie tylko zadzwonić i odebrać połączenie, a nie ma pojęcia o tym, jak się instaluje jakieś aplikacje i potem z nich korzysta, tym bardziej, że ta aplikacja się lubi zawieszać, nie każdy smartfon ja obsługuje poprawnie itd., a przecież w czasie kwarantanny nie może przyjść wnuczek i w tym pomóc? Czyste szaleństwo i tyle!

221


gość_zita ~gość_zita (Gość)07.01.2021 12:58

Raz nawet zapomniałam maseczki i weszłam do biedronki do tej pory nie mogę o tym napomnieć.

30


gość_równi i równiejsi ~gość_równi i równiejsi (Gość)07.01.2021 08:42

Zamiast pomagać człowiekowi jesteśmy utopieni i w papierach i ograniczeni przez system. Albo papierologia albo cyfryzacja a tu więcej dokumentacji papierowej i więcej cyfryzacji ???????????? Chociaż niektóre osoby lepiej niech przy biurku siedzą jeszcze pacjentowi krzywdę zrobią.

162


Kazik ~Kazik (Gość)07.01.2021 08:23

Może sobie nie życzę takiej inwigilacji dla mnie papierowa wersja kart i zero dostępu innych do info o moim leczeniu.
Przychodnie pierwsze są do tego bo kasę dostają czyli dają się przekupić jak nie powiem kto...

113


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat