Nie będzie tańszego parkowania w Piotrkowie

Strefa FM Wtorek, 01 lutego 201152
Wszyscy chcieli tańszego parkowania - większość nie zagłosowała za obniżeniem stawek.
fot. ePiotrkow.plfot. ePiotrkow.pl

W związku z decyzją podjętą przez radnych na wczorajszej sesji Rady Miasta nie będzie tańszych opłat w Strefie Płatnego Parkowania w Piotrkowie. Chęć obniżenia stawek z trzech do dwóch złotych za godzinny postój wyrażali m.in. radni PiS-u - mówi Piotr Masiarek.


Prezydent przekonywał, że zmiana nie jest w tej chwili możliwa. Jego słowom nie do końca dowierzał radny PiS-u Krzysztof Kozłowski.

Ostatecznie przy 5 głosach „za” , 11 przeciw i 6 wstrzymujących  projekt uchwały obniżającej stawki upadł.

POLECAMY


Zainteresował temat?

0

0


Komentarze (52)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Aman Amanranga02.02.2011 12:36

"maddox" napisał(a):
Z tego wniosek, że żadna synchronizacja nie jest potrzebna, bo płacisz za okres od rozpoczęcia do zakończenia. Nie jest ważne co pokazywały wtedy zegary w komórce i parkomacie.

Jeżeli na parkomacie jest godzina 12.00 w systemie 12.05 a na mojej komórce 12.10 to kupując bilet system zatwierdza mi jaki czas rozpoczęcia postoju? Parkomatowy, mojej komórki czy systemu? Kupuję bilet na 1h. Jaki czas dostaje na elektronicznym wydruku? Jeżeli parkomatowy to patrząc na czas swojej komórki o 13.00 wiem, że muszę wykupić kolejny czas choć de facto kupiłem go o 12.10 według czasu na mojej komórce. Jeżeli jest to czas systemowy to różnica jest 5minut na moją niekorzyść. Wynika z tego, że czas swojej komórki powinienem ręcznie dostosować od razu do czasu wydrukowanego na eBilecie, żeby mieć dokładne rozeznanie. A może odpowiesz mi na pytanie czy wszystkie parkomaty w Piotrkowie mają jeden zsynchronizowany czas a jeżeli tak to wg jakiego czasu? Jeżeli takiej informacji nie ma na parkomacie to mógłbym się upierać mając bilet z wydrukiem czasu, ze liczyłem go na własnym zegarku. A to już mogłoby w niektórych sytuacjach skutkować albo mandatem albo niewykorzystaniem przez mnie do końca przysługującego mi czasu.
Jeżeli system MOBILET rozlicza faktyczny czas postoju to sytuacja się upraszcza ale tylko w wypadku gdy nie muszę przedłużać czasu postoju. Jednak ze względu na różną jakość naszych czasomierzy a także niezsynchronizowanie go z systemem mogę opóźnić się w dokupieniu (przedłużeniu) biletu nawet powiedzmy do 10 minut i co wtedy? Jeżeli kontroler wlepi mi mandat o 13.05 a ja o 13.10 dokupię bilet od godziny 13.00 do 14.00 to czy mandat ma rację zaistnieć czy nie. Kontroler stwierdzi, że w systemie o 13.05 nie miałem opłaconego miejsca i to będzie prawda. Z tym, że ja nieświadomie dokupiłem ten czas wstecz. Takie tłumaczenie w cztery oczy z kontrolerem by raczej nie przeszło a czy zostanie uwzględnione w czasie reklamacji? Ale tu dochodzimy do miejsca, ze i tak muszę się udać do BOK i wyjaśnić sprawę? Proszę o rozświecenie moich przemyśleń. Za inne odpowiedzi dziękuję.

10


maddox ~maddox (Gość)02.02.2011 12:08

@Aman:
1. Czy możliwe jest też wybranie opcji pół godziny?

Cytuję:
Rozliczany jest faktycznie wykorzystany czas postoju. Ostateczna kwota jaką zostaje obciążone konto użytkownika
obliczana jest po zakończeniu postoju.


2. Czy kontrolerzy w Piotrkowie posiadają takie urządzenia kontrolne?
To pytanie do firmy kontrolującej.
3. Czy jeżeli będę parkował 20minut to zostanie mi naliczona wartość 1zł czy tak jak tradycyjnie będę musiał zapłacić 1,50zł?
Patrz punkt 1.
4. Czy dane w systemie MOBILET są ustawione na opłaty obowiązujące w Piotrkowie?

Cytuję:
Stawki parkingowe w systemie moBILET są takie same jak w przypadku płatności w parkomatach czy zakupie kart
postojowych.


5. Czy system sam rozpoznaje w jakim mieście jesteś czy trzeba mu to za każdym razem zatwierdzać od nowa?

Cytuję:
Z usług moższ korzystać w miastach, które wybierasz
za pomocą aplikacji na telefonie.


6. Czy przedłużenie opłaty za miejsce postojowe wymaga wykupienia nowego biletu czy wystarczy przesunąć w systemie czas z jakiego korzystasz?

Cytuję:
Jeżeli zadeklarowany czas postoju zbliża się do końca, możesz go przedłużyć również za pomocą aplikacji,
bez konieczności wracania do samochodu.
Wystarczy, że w aplikacji moBILET wybierzesz opcję
Parkowanie a następnie Przedłuż parkowanie.


7. Jeżeli system wymaga wykupienia nowego biletu to może się zdarzyć, że kontroler sprawdzi nasze auto akurat w momencie, w którym właśnie wykupujemy kolejny bilet i nie mamy opłaconego miejsca postojowego np. przez 1minutę. W normalnych warunkach można podejść do kontrolera i pokazać mu bilet i wyjaśnić, że właśnie poszedłem po nowy bilet. A w takim przypadku czy kontroler sprawdza za kilka minut ponownie stan naszego konta?
Punkt 6
8. Na czym polega synchronizacja zegara w naszej komórce z zegarem w danym parkomacie i zegarem samego systemu?

Cytuję:
Aby rozpocząć parkowanie...
Z menu głównego aplikacji
wybierz opcję Parkowanie.
Jeżeli w Twoim mieście jest podział na podstrefy cenowe, zatwierdź pole.


Wybierz z listy nazwę pod-
strefy, w której parkujesz,
a następnie zatwierdź.
Przejdź do pola czas waż-
ności biletu i zatwierdź
przyciskiem telefonu.


Wybierz z listy przewidywa-
ny czas postoju ( możesz
go potem zmieniać ) Sprawdź wyświetlone dane
i zatwierdź rozpoczęcie
postoju poprzez "Tak"

Program na telefonie przesyła dane i rejestruje rozpoczęcie postoju.
Otrzymujesz potwierdzenie w formie elektroniczne go biletu parkingowego.
Aby zakończyć parkowanie...
Możesz zdecydować w jaki sposób zakończyć naliczanie czasu parkowania:
1. Za pomocą aplikacji
W dowolnym momencie wybierasz opcję Parkowanie > Zakończ parkowanie. System oblicza faktyczny
czas postoju i stosowną opłatę.
2. Automatycznie
System automatycznie zakończy nalicza-
nie czasu posoju po upływie zadeklaro-
wanego przez Ciebie czasu.


Z tego wniosek, że żadna synchronizacja nie jest potrzebna, bo płacisz za okres od rozpoczęcia do zakończenia. Nie jest ważne co pokazywały wtedy zegary w komórce i parkomacie.
9. Czy nie lepsze byłoby aby aktywować tylko rozpoczęcie postoju a przy zakończeniu system sam wyliczałby ile musimy zapłacić, niż za każdym razem wklepywać ile zamierzamy postać?
Patrz punkt 8
Wszystkie odpowiedzi znalazłem w 5 minut na stronie mobiletu.

Komentarz był edytowany przez autora: 02.02.2011 12:11

00


Aman Amanranga02.02.2011 11:44

"babka" napisał(a):
Należy: ze strony MOBILETu wydrukować na kolorze winietkę i za parę groszy zalaminować i położyć na czas parkowania za szybą. Korzystam z tego już rok czasu.

OK Wczytałem się w to i mam kilka prostych pytań. Dla osoby, która już od roku korzysta z tego systemu to chyba nie będzie trudne żeby udzielić odpowiedzi. Pytam dlatego, że nie znalazłem ich na stronie MOBILETU. Z góry dziękuję.
.
1. Czy możliwe jest też wybranie opcji pół godziny?
2. Czy kontrolerzy w Piotrkowie posiadają takie urządzenia kontrolne?
3. Czy jeżeli będę parkował 20minut to zostanie mi naliczona wartość 1zł czy tak jak tradycyjnie będę musiał zapłacić 1,50zł?
4. Czy dane w systemie MOBILET są ustawione na opłaty obowiązujące w Piotrkowie?
5. Czy system sam rozpoznaje w jakim mieście jesteś czy trzeba mu to za każdym razem zatwierdzać od nowa?
6. Czy przedłużenie opłaty za miejsce postojowe wymaga wykupienia nowego biletu czy wystarczy przesunąć w systemie czas z jakiego korzystasz?
7. Jeżeli system wymaga wykupienia nowego biletu to może się zdarzyć, że kontroler sprawdzi nasze auto akurat w momencie, w którym właśnie wykupujemy kolejny bilet i nie mamy opłaconego miejsca postojowego np. przez 1minutę. W normalnych warunkach można podejść do kontrolera i pokazać mu bilet i wyjaśnić, że właśnie poszedłem po nowy bilet. A w takim przypadku czy kontroler sprawdza za kilka minut ponownie stan naszego konta?
8. Na czym polega synchronizacja zegara w naszej komórce z zegarem w danym parkomacie i zegarem samego systemu?
9. Czy nie lepsze byłoby aby aktywować tylko rozpoczęcie postoju a przy zakończeniu system sam wyliczałby ile musimy zapłacić, niż za każdym razem wklepywać ile zamierzamy postać?

00


babka ~babka (Gość)02.02.2011 11:00

Wszyscy mamy komórki. Jestem fanką MOBILETu. Szybko, pod ręką, płacę tylko za tyle co postoję.
Należy: ze strony MOBILETu wydrukować na kolorze winietkę i za parę groszy zalaminować i położyć na czas parkowania za szybą. Korzystam z tego już rok czasu.

00


lukch ~lukch (Gość)02.02.2011 09:43

"zet" napisał(a):
ciekawe dlaczego obnizenie opłat jest niemozliwe.jakie to wspaniałe argumenty na to wysunał.

Pewnie jakiś mądrala wpisał klauzule wyrównawczą na taki wypadek do tego kontraktu z firmą z Poznania.

00


lukch ~lukch (Gość)02.02.2011 09:42

Fajny jest fragment "Słowa w pewnym zakresie dotrzymałem" z nagrania ;-).

00


sklave ~sklave (Gość)02.02.2011 09:41

"Aman" napisał(a):
Czy ten system działa w Piotrkowie?


wystarczy odrobina dobrej woli by wpisać w wyszukiwarce MOBILET
i wiesz wszystko.
To ja prawie 60-latek wydedukowałem to bez żadnego wysiłku.

00


Aman Amanranga02.02.2011 09:25

"Sasiad" napisał(a):
Polecam Wszystkim załozenie sobie mozliwosci opłat przez telefon komórkowy MOBILET.Wygodne, bo nie trzeba szukać drobnych po kieszeniach i płaci sie za tyle czasu ile się stoi tj. 70 gr, 50 gr, 1,3 zł lub wiecej, zalezne od czasu parkowania.W przypadku niemożności powrotu na parking celem przedłużenia opłat za postój wykonuje sie to przez telefon.Polecam ten sposób opłat.

Czy ten system działa w Piotrkowie? Czy płacąc przez telefon otrzymujesz wydruk, który możesz włożyć za szybę auta? Czy przedłużając sobie postój kontroler jest od razu o tym informowany? Bo jak nie to co mi z tego, że jestem w zgodzie z przepisami jeżeli będę musiał gdzieś łazić z mandatem, który dostanę i udowadniać swoją niewinność. Wtedy taki system to o kant tyłka potłuc. Ludziom zależy na czasie. Chcę płacić tyle ile będę zajmował miejsce parkingowe i nie chcę włóczyć się po jakiś biurach i BOKach żeby udowadniać, że nie jestem wielbłądem. Ale jeżeli odpowiedzi na moje pytania będą pozytywne to czemu nie.

00


zet ~zet (Gość)02.02.2011 09:16

ciekawe dlaczego obnizenie opłat jest niemozliwe.jakie to wspaniałe argumenty na to wysunał.

00


sklave ~sklave (Gość)02.02.2011 08:38

"Sasiad" napisał(a):
Polecam Wszystkim załozenie sobie mozliwosci opłat przez telefon komórkowy MOBILET


dobre rozwiązanie dla pobierających haracz!
Ale miasta Wolbórz nie ma na liście gdzie funkcjonuje usługa Mobilet!!!

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat