Jednak to nie wszystko. Nawet najlepsza i najbardziej atrakcyjna witryna może nie zapewnić oczekiwanego sukcesu - wie o tym każda agencja interaktywna zajmująca się tworzeniem i promowaniem stron internetowych. Krokiem niezbędnym w promowaniu strony (a tym samym zwiększaniu szansy na rozwój firmy) jest jej pozycjonowanie - czyli podejmowanie takich działań, które sprawią, iż dana witryna będzie pojawiała się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Zasada działania wyszukiwarek jest prosta - użytkownik internetu wpisuje pewne hasło, a wyszukiwarka przedstawia mu określone wyniki. Korzyści wynikające z pojawiania się strony w pierwszych propozycjach są ogromne.
Zwiększenie ruchu na stronie internetowej
Przeprowadzone w odpowiedni sposób pozycjonowanie ma niebagatelny wpływ na ilość odwiedzin danej strony internetowej. Wiele przeprowadzonych badań dowodzi, iż statystyczny użytkownik internetu przegląda maksymalnie kilkanaście wyników wyszukiwania. I trudno mu się dziwić - w przypadku pojawienia się kilkuset stron trudno zakładać, iż jakakolwiek osoba przebrnie przez nie wszystkie. Dlatego pojawienie się w pierwszej dziesiątce wyszukiwania zdecydowanie zwiększa szansę jej odwiedzenia. W ten sposób strona zyskuje popularność, co generuje ruch, a w konsekwencji prowadzi do zwiększenia liczby potencjalnych klientów.
Pozyskanie nowych klientów oraz zwiększenie sprzedaży
Zwiększony ruch na stronie internetowej ma bezpośredni wpływ na pozyskiwanie klientów i zwiększanie zysków ze sprzedaży. Dobrze przeprowadzone pozycjonowanie winduje stronę do początku wyników wyszukiwania, co sprawia, iż jest nią zainteresowana coraz większa liczba użytkowników internetu. Wszyscy oni są potencjalnymi klientami, którzy obejrzą ofertę, a w przyszłości mogą skorzystać z propozycji zakupu danego towaru bądź usługi. A zainteresowanie stroną w prosty sposób generuje zwiększenie sprzedaży.
Dotarcie do grupy docelowej
Jedną z podstawowych zalet pozycjonowania jest możliwość dotarcia z ofertą do ściśle określonej grypy docelowej. Optymalne dobranie i właściwe użycie słów kluczowych pozwala dotrzeć do potencjalnego klienta, który w szczególny sposób jest zainteresowany daną ofertą. Taki klient poszukuje czegoś konkretnego, a dobrze wypozycjonowana strona jest odpowiedzią na jego zapytania.
Budowa wizerunku
Przeprowadzane badania wskazują na to, iż większość użytkowników internetu ufa wynikom wyszukiwania. Oznacza to, iż strony pojawiające się na pierwszych miejscach wyszukiwarek cieszą się większym zaufaniem niż te, które zamykają listę. W ten sposób powstaje zaufanie do marki, firmy oraz świadczonych przez nią usług. Jest to ściśle powiązane z rozpoznawalnością - regularnie wyświetlająca się strona internetowa zostaje zapamiętana, a jej cechy charakterystyczne na długo zapadają w pamięć. W konsekwencji prowadzi to do sytuacji, iż internauta przy kolejnych odwiedzinach będzie poszukiwał zapamiętanej witryny.
Nie ulega wątpliwości, iż pozycjonowanie to jedna z najkorzystniejszych form reklamy. Pozwala zdecydowanie zwiększyć ilość odwiedzin i sprzedaży, a tym samym skutecznie wyprzedzić konkurencję. Dodatkowo charakteryzuje się stosunkowo niskimi kosztami i nieograniczonym zasięgiem.
Konsultacja: Empressia - pozycjonowanie stron www