Jest kasa na walkę z bezrobociem

Tydzień Trybunalski Sobota, 30 listopada 201312
12,6% taka była stopa bezrobocia w Piotrkowie na koniec września. To dużo, ale mniej niż w całym kraju (13%), mniej niż w województwie (13,7%) i mniej niż w naszym powiecie (12,9%).
fot. J. Kaczmarekfot. J. Kaczmarek

Sytuację na rynku pracy przedstawiła Dorota Cudzich, zastępca dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Piotrkowie podczas piątkowego posiedzenia Komisji Administracji, Bezpieczeństwa Publicznego i Inwentaryzacji Mienia Komunalnego w Urzędzie Miasta. Przedstawiony przez pracownika PUP materiał podsumował ostatnie 9 miesięcy.


Okazało się, że środki (z Europejskiego Funduszu Społecznego), jakimi dysponuje w tym roku nasz PUP są wyższe niż te w 2012 r. - Ubiegły rok zakończyliśmy wynikiem 12,2 mln. W tym roku będzie to ok. 14,5 mln zł. W ubiegłym tygodniu dotarły do urzędów pracy dodatkowe środki krajowe z Funduszu Pracy na działania wspierające osoby bezrobotne. Nasz Urząd również wnioskował po takie środki. Na ich wydanie jest niestety mało czasu. Możliwe będą dwie formy aktywizacji: jednorazowe środki na uruchomienie działalności gospodarczej i wspieranie pracodawców w tworzeniu nowych miejsc pracy. Dziś otrzymałam informację, że do pozyskania są kolejne pieniądze z Funduszu Pracy. Na pewno będziemy o nie wnioskować, w związku z tym jeszcze w grudniu 2013 roku będą środki na uruchomienie działalności gospodarczej – mówiła Dorota Cudzich.


W 2014 roku PUP będzie realizować projekty konkursowe finansowane z EFS, skierowane do wybranych grup. Na jednorazowe środki na uruchomienie działalności gospodarczej będą miały szanse osoby bezrobotne do 30 i po 50 roku życia. W październiku odbył się nabór osób zainteresowanych pierwszym projektem, czyli do 30 roku życia. - W listopadzie weryfikujemy osoby po 50 roku życia, które są zainteresowane uzyskaniem dotacji na uruchomienie swojej działalności. Wsparcie finansowe to 21 tys. zł. Będzie możliwość ukończenia szkolenia z małej przedsiębiorczości, do tego wsparcie doradców zawodowych – dodaje zastępca dyrektora PUP.


W przyszłym roku realizowane będą kolejne projekty skierowane do ludzi młodych (do 30) – kursy, szkolenia i staże, a także szkolenia grupowe przygotowujące do zdania egzaminu zawodowego, potem staż.


as


Zainteresował temat?

3

4


Zobacz również

reklama

Komentarze (12)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Słoń ~Słoń (Gość)07.12.2013 22:37

1. Te pieniądze najlepiej były by spożytkowane przez grupę wiekową od 30 do 50. A tak to dostanie ten poniżej 30 i siup na zus wyda, ten po 50 i siup na zusa wyda i ..uj z tego będą mieli. Te programy są sprzeczne z konstytucją.
2. Dane co do bezrobotnych dotyczą tylko tych, co zostali zarejestrowanie w PUP.

00


Drugi po prezesie ~Drugi po prezesie (Gość)01.12.2013 08:41

"Al-Bundy" napisał(a):
Ależ oni je dobrze widzą.

Wiedzą ci na samej górze, natomiast ja miałem na myśli miejscowych.

00


Przedsiębiorca ~Przedsiębiorca (Gość)30.11.2013 23:48

Zatrudniłbym kilka osób z urzędu pracy, gdyby podatki od nieruchomości były niże - na dzień dzisiejszy prowadzenie działalności w naszym mieście jest najdroższe w Polsce.

00


Pietrek Pietrekranga30.11.2013 23:07

Akurat bedzie na trzynastki i bony swiateczne dla zalogi PUPy

00


Al Bundy ~Al Bundy (Gość)30.11.2013 20:32

Cytuję:
Na jednorazowe środki na uruchomienie działalności gospodarczej będą miały szanse osoby bezrobotne do 30 i po 50 roku życia.


"asik" napisał(a):
Jeśli masz więcej niż 30 i mniej niż 50 lat radź sobie sam. W PuPie nie masz co szukać. Niestety dla ludzi z tego przedziału wiekowego nie mają do zaoferowania nic.


"jonaszek" napisał(a):
Socjalizm to taki ustrój w którym ciągle prowadzi się bohaterską walkę z problemami które w normalnym świecie nie istnieją.


Socjalizm teoretycznie chce wszystko wyrównać, ale w praktyce są w nim "równi" i "równiejsi", co widać zresztą i w PUP-owych projektach...

"Drugi-po-prezesie" napisał(a):
Walczą ze skutkami, a nie widzą przyczyn.


Ależ oni je dobrze widzą. Sęk w tym, że to CELOWE działanie. Niszczenie Polski jest CELOWYM działaniem. A te dziwne projekty to tylko stwarzanie pozorów - dla "ciemnego luda" co to wierzy w cuda...

"YARO" napisał(a):
Problem w tym że walka z przyczynami wymagałaby od nich trochę pracy i zaangażowania więc wolą walczyć ze skutkami.


Akurat odwrotnie. By zwalczyć przyczyny wystarczyłoby żeby się NIE ANGAŻOWALI. Konkretnie żeby zlikwidowali co najmniej pół miliona zbędnych stanowisk i przestali się wp*******ć w każdy aspekt życia szarego człowieka... Ale tego nie zrobią, bo po pierwsze nie ma takiej świni, która sama odcięłaby się od koryta, a po drugie te rzesze pierdzących w stołki i zajmujących się zupełnie zbędnymi sprawami (plus ich rodziny) to tzw. "żelazny elektorat" obecnie rządzących...
Kasa na walkę z bezrobociem... kasa na walkę z "globalnym ociepleniem" (alias "zmianami klimatycznymi")... to wszystko kasa, którą zrabowano uprzednio ludziom. Czyli jak by nie patrzeć kasa pochodząca z PRZESTĘPSTWA. Rabusie potrącają sobie z tego "swoje koszty" (czyli wypłacają sobie wysokie pensje za swoją "ciężką pracę"), a co zostanie to dzielą w społeczeństwie wg swoich mętnych kryteriów... Dlatego socjalizm jest ustrojem zbrodniczym, bo oparty jest na rabunku. Dlaczego mało kto jest w stanie dostrzec tę "oczywistą oczywistość"? Kluczowy jest dobór słów i pojęć, które "odwracają kota ogonem". Po prostu jeśli Kowalski napadnie na ulicy Nowaka i zabierze mu portfel, telefon i zegarek, to Kowalskiego nazywa się "rozbojarzem". Jeśli państwo pod przymusem zabiera ludziom forsę pod postacią horrendalnie dużych podatków, to tłumaczy się takie działanie "sprawiedliwością społeczną", "umową międzypokoleniową", "solidarnością" czy "wyrównywaniem szans" albo chęcią "pomocy biednym". Dobór określeń zmienia postrzeganie i usypia czujność.

00


Zużyty bieżnik ~Zużyty bieżnik (Gość)30.11.2013 19:21

Najpierw ustala się wysokie podatki i różne obowiązkowe składki (czyli też podatki) co zwiększa koszty pracy, a tym samym bezrobocie, a potem pieniądze z tych podatków, pomniejszone o koszty biurokracji, przeznacza się na walkę z bezrobociem. Chore.

00


YARO ~YARO (Gość)30.11.2013 18:21

"Drugi-po-prezesie" napisał(a):
Znowu od d... strony. Walczą ze skutkami, a nie widzą przyczyn.


Widzą, widzą. Problem w tym że walka z przyczynami wymagałaby od nich trochę pracy i zaangażowania więc wolą walczyć ze skutkami.

00


lusia ~lusia (Gość)30.11.2013 17:42

Popieram to co napisał asik...święta racja,sama mam 40lat i nie mogę znaleźć pracy,troje dzieci(20,18i17lat),a więc dzieci uczące się na studiach i w technikach,wymagające dużego nakładu finansowego.Zapisałam się na kurs w PUPie,ale nie zakwalifikowałam się,bo nie mam do 30lat lub 50+.To co dzieje się w naszym kraju to woła o pomstę do nieba...Jak już coś się znajdzie,to najpierw robi się tydzień lub dwa za darmo,a potem umowa o dzieło albo umowa zlecenie.

00


jonaszek ~jonaszek (Gość)30.11.2013 17:13

Socjalizm to taki ustrój w którym ciągle prowadzi się bohaterską walkę z problemami które w normalnym świecie nie istnieją. Najpierw okrada się ludzi podatkami i opłatami na ZUS, a następnie łaskawie rzuca się im ochłapy, obrzydliwie kłamiąc ,że to jest właśnie pomoc.

00


Drugi po prezesie ~Drugi po prezesie (Gość)30.11.2013 15:53

Znowu od d... strony. Walczą ze skutkami, a nie widzą przyczyn.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat