Jak reklamować nieudany wyjazd wakacyjny?

Kraj Czwartek, 05 lipca 20183
Od lipca weszły w życie nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych. Co najbardziej powinno zainteresować wyjeżdżających na urlop?
fot.pixabay.comfot.pixabay.com

Jeśli organizator wyjazdu podniesie cenę o więcej niż 8%, można odstąpić od umowy bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Mało tego, w przypadku gdy biuro podróży zastrzegło w umowie, że wycieczka może podrożeć, jeśli wzrosną ceny paliwa, to w odwrotnej sytuacji musi obniżyć cenę wyjazdu.

- Natomiast nie zmienia się przepis zgodnie z którym organizator może podnieść cenę najpóźniej trzy tygodnie przed wyjazdem - tłumaczył w radiowym Maglu rzecznik konsumentów w Piotrkowie Bartłomiej Krasiński. - Wciąż ma do tego prawo w trzech przypadkach: gdy podrożeje transport, gdy wzrosną podatki, opłaty usług turystycznych lub ceny walut. Możliwość podniesienia cen organizator musi wpisać do umowy, inaczej nie ma do nich prawa.

 

Co jeszcze się zmieniło? Nowością jest również to, że klient biura podróży będzie mógł odstąpić od umowy, jeżeli wystąpią nadzwyczajne okoliczności w miejscu docelowym wyjazdu. Jakie? Np. wybuchnie wulkan, epidemia lub wystąpi zagrożenie aktami terrorystycznymi.

- Wówczas organizator ma dwa tygodnie na wypłacenie całej kwoty - powiedział B. Krasiński. - Ponadto nowe przepisy dają też możliwość odstąpienia w ciągu 14 dni od umowy zawartej poza lokalem biura, np. u klienta w domu, ale tylko wtedy gdy nie było to wynikiem wcześniejszej inicjatywy klienta, czyli np. zaproszenia agenta biura do siebie. Umowę można też rozwiązać z powodów osobistych, ale trzeba się wtedy liczyć z tym, że biuro potrąci sobie uzasadnioną opłatę za odstąpienie. Zgodnie z nowymi przepisami może wpisać do umowy, ile taka opłata wyniesie.

I jeszcze jedno: do 1 lipca można było zgłosić reklamację w ciągu 30 dni od zakończenia wycieczki. Teraz mamy na to aż 3 lata, choć jak przestrzega rzecznik, najlepiej swoje uwagi co do wakacyjnego wyjazdu zgłaszać jak najwcześniej, najlepiej jeszcze w trakcie wyjazdu. Przydatne będą tutaj fotograficzne dowody.

 

Wszystkim wyjeżdżającym życzymy, aby nie musieli z możliwości reklamacji w ogóle korzystać.

 


Zainteresował temat?

0

1


Zobacz również

Komentarze (3)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gość ~gość (Gość)05.07.2018 15:53

A co to reklama żebym reklamowal?

10


kokosz ~kokosz (Gość)05.07.2018 10:39

Świetnie tylko jak to sie ma do rzeczywistosci. Ja ze wzgledów zdrowotnych musiałem zrezygnowac z wyjazdu i z zaliczki która wpłaicłem 3000 zł otrzymałem 150 zł bo takie niby były koszty mimo że do wyjazdu było jeszcze kilka tygodni i biuro z pewnoscia sprzedalo wycieczkę.

10


Witek ~Witek (Gość)05.07.2018 09:24

Nie jechać na wakacje to nie będzie problemu

42


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat