Drugi dzień święta lotnictwa w Piotrkowie

Niedziela, 01 września 201360
Drugi dzień festiwalu Fly Fest 2013 rozpoczęto od odsłonięcia pamiątkowej tablicy upamiętniającej 100-lecie piotrkowskiego lotniska...
Drugi dzień święta lotnictwa w Piotrkowie

...dokonał tego Stanisław Ziębiec - szef wyszkolenia w Aeroklubie Ziemi Piotrkowskiej i kierownik Ośrodka Szkolenia Lotniczego, instruktor pilot szybowcowy i samolotowy, instruktor instruktorów, były pilot liniowy.

 

Nie był to jednak koniec oficjalnej części uroczystości. Gości przywitał dyrektor AZP Jarosław Cempel: - Czy wyobrażają sobie państwo dzisiejszy świat bez lotnictwa? Jako zarząd mamy świadomość ciążącej na nas misji, dlatego organizując dzisiejszy oraz – mam nadzieję coroczne festiwale – chcemy pokazywać piękno lotnictwa i opowiadać o jego burzliwej, tworzonej od zaledwie kilku pokoleń, wspaniałej historii. Jesteśmy to winni tym, którzy zachwycili się lataniem przed nami, którzy namaścili nas swą pasją. Nie zorganizowaliśmy tego święta dla siebie. Wbrew obiegowej opinii nie jesteśmy hermetyczną grupą ryzykantów. Należymy do ogólnopolskiej organizacji Aeroklub Polski, zrzeszającej ponad 60 aeroklubów. Największą satysfakcję czerpiemy ze szkolenia młodych adeptów pilotażu. Prowadząc certyfikowany, europejski ośrodek szkolenia lotniczego, kształcimy pilotów, przygotowując ich do najwspanialszego zawodu – pilota. Od blisko 20 lat działamy nie korzystając ze wsparcia środków publicznych, przysparzając miastu i krajowi niemałych dochodów z tytułu podatków. W naszym kraju na jeden certyfikowany ośrodek lotniczy statystycznie przypada więcej niż 1 mln mieszkańców. Piotrków zaś liczy sobie 77 tys., jest więc miastem lotniczo uprzywilejowanym. Dysponujemy potencjałem zdolnym obsłużyć całe województwo, staramy się go nie marnować. Znajdujemy się przed wyremontowanym budynkiem – siedzibą Aeroklubu. Dalej rozpościera się blisko kilometrowy, przystosowany do lotów nocnych pas startowy. Nie jest to tylko efekt naszych starań i naszej pracy. To wielkie finansowe wsparcie koncernu Haering Polska, bez którego nasz Aeroklub, nawet przy najlepszym zarządzaniu, skazany byłby na wegetację.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po części oficjalnej przyszedł czas na przelot floty samolotów Aeroklubu Ziemi Piotrkowskiej. W programie imprezy była też akrobacja szybowcowa kpt. Jerzego Makuli – wielokrotnego mistrza świata, a także przeloty Grupy Historycznej Lotnictwa Polskiego, eskadry śmigłowców bojowych 25 BKPW, Dromadera z efektownym zrzutem wody nad pasem czy samolotów MIG29. fot. as
zdjęcia: nagranie amatorskie, źródło: facebook

 

 


Zainteresował temat?

11

3


Zobacz również

Komentarze (60)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Wojtek ~Wojtek (Gość)02.09.2013 09:17

JA bym chciał się dowiedzieć dlaczego nie było pokazu Biało-czerwonych iskier, w kalendarzu tego zespołu jeszcze w maju był pokaz (nie przelot) na naszym lotnisku. Z tego co widzę iskry wczoraj przeleciały nad Krakowem.
Dlaczego nie ściągnięto Orlików mieli wolny weekend, czy mogła być lepsza okazja aby się zmobilizować i na 100 lecie lotniska ściągnąć zespoły akrobacyjne, które by zrobiły pokaz?
A może nie było możliwości technicznych i zapewnienia bezpieczeństwa tym na ziemi aby zaprezentować pokazy samolotów a nie przeloty.
Tak samo pokazy odwołał 25 pułk z Glinnika, nie byłem na tym pikniku ale wiem, że miały być tylko przeloty.
Usłyszałem, ze Piotrków chciałby przejąć Airshow w Radomiu, ponieważ lotnikso w Radomiu już więcej nie przyjmie Airshow.
Czy ktoś z Piotrkowa zbuduje infrastrukturę na lotnisku tylko i w yłącznie dla maszyn z Airshow które się odbywa co 2 lata

00


PT ~PT (Gość)02.09.2013 07:51

Może w 2014 będzie lepiej.
Szkoda że organizatorom spieszyły się zegarki i program odbiegał od harmonogramu. Może za rok...
I pogoda dopisze bezwietrzna.

00


lipa ~lipa (Gość)02.09.2013 07:47

Panie Pampuch , okaż honor i odejdź. Nie psuj Pan już nic więcej.

00


sklave sklaveranga02.09.2013 06:54

Fly Fest dla jednych udany dla innych kompromitacja.
Tak to jest jak kropidło do kąta się odstawia
to i pogoda posłuszeństwa odmawia.
MZK dało plamę???
Mają kasy że nie wiedza co z nią zrobić to i olali imprezę dodatkowych kursów nie dali.
No chyba że chodziło o dyszkę za parking.
Panie Marcinie,mistrzu kamuflażu, magi tajemnej, marketingu etc etc. etc.
nie zawsze pomysły speców od PR trafiają w gusta klientów.
Odsłonięcie tablicy pamiątkowej byłem ciekaw jak dwaj panowie sobie nożyczki...... przekażą???? No i liczyłem że podczas odsłonięcia tablicy usłyszę sakramentalne: Przekażcie sobie znak pokoju...... Idźcie w pokoju........ Ofiara spełniona.......
Jednak... mina... prezydenta mówiła zupełnie co innego.
No chyba, że nad obrazem Sta.....rówki tak ubolewał???
Teraz wszystko nam już wolno!
Naród nawet nie podskoczy!
http://sklave.manifo.com/aktualnosci

00


martens ~martens (Gość)02.09.2013 05:54

Warto było poczekać do wieczora,migi zrobiły dobrą robote,myśle ,że za rok będzie lepiej.

00


Młody ~Młody (Gość)01.09.2013 23:29

Historia
Samolot odrzutowy MiG-29 zaprojektowano w 1972 r., w celu wymiany samolotów typu MiG-21 i MiG-23 na nowocześniejsze. Samolot miał być tzw. lekkim myśliwcem frontowym, uzupełniającym ciężki myśliwiec przewagi powietrznej Su-27. W konstrukcji skoncentrowano się na osiągnięciu dobrych parametrów lotnych i manewrowych uzyskanych drogą dopracowania koncepcji aerodynamicznej.
Pierwszy prototyp wzniósł się w powietrze 6 października 1977 roku, a pierwsze seryjne samoloty MiG-29 9.12 ("Fulcrum-A") weszły do służby w 1984 r.
Wersja 9.12 produkowana była również w dwóch słabiej wyposażonych wersjach eksportowych. Wersja 9.12A przeznaczona na eksport do krajów Układu Warszawskiego (m.in. Polska, Czechosłowacja, NRD, Rumunia). Pozbawiona była kilku trybów pracy radaru, a inne różnice dotyczyły także radiostacji, układu identyfikacji "swój-obcy", systemu nawigacji. Wersja 9.12B była eksportowana poza Układ Warszawski - zakupiły ją m.in. Irak i Peru, a także - po rozpadzie Układu Warszawskiego - w 1993 r. Węgry.
W 1990 r. Siły Powietrzne ZSRR przestały kupować MiG-29, przez co zaprzestano produkcji seryjnej. Samolot jednak wciąż rozwijano. Powstała wielozadaniowa wersja MiG-29M ("Fulcrum-E") , później przeznaczona na lotniskowiec pokładowa wersja MiG-29K. Obecnie samolot wciąż jest modernizowany. Nowa wersja MiG-29OVT znana również jako MiG-35 potrafi zmieniać kierunek wektora siły ciągu we wszystkich trzech wymiarach tzw. ciąg wektorowany.
Konstrukcja[edytuj |
W samolocie zastosowano tzw. skrzydła pasmowe - o dużym skosie przy kadłubie i mniejszym w zasadniczej części o obrysie trapezowym. Wraz z klapami przednimi zapewniają one stateczność i sterowność także przy dużych kątach natarcia (do 80 stopni). MiG-29 i Su-27 były pierwszymi radzieckimi samolotami taktycznymi, w których zastosowano turboodrzutowe silniki dwuprzepływowe. W przypadku MiG-29 był to silnik RD-33 zaprojektowany w Biurze Doświadczalno-Konstrukcyjnym Izotowa. Radar OI-93 był pierwszym w ZSRR radarem dopplerowskim mogącym śledzić cele na tle ziemi.
Wyposażenie[edytuj | edytuj kod źródłowy]
W wersji Mig-29 (9-12):
Radar S-29 Topaz w którym odległość wykrycia samolotu myśliwskiego wynosi 70 km z przedniej półsfery i 35 km z tylnej. Może śledzić jednocześnie 10 celów i naprowadzać rakiety na jeden z nich. System opto-elektroniczny OEPrNk-29 o zasięgu śledzenia 18 km. Celownik nahełmowy Szczel-3UM który pozwala na szybkie wskazywanie celów do śledzenia systemowi radiolokacyjnemu i termicznemu. System zakłóceń pasywnych 20SP z dwiema kasetami po 30 nabojów oraz wbudowana w płatowiec stacja zakłóceń aktywnych.
W wersji Mig-29M:
Zmieniono radar na S-29M Żuk o zasięgu wykrycia samolotu myśliwskiego 90 km z przedniej półsfery i 40 km z tylnej. Radar może śledzić 10 celów i naprowadzać rakiety na 4 z nich. Zmodernizowany system opto-elektroniczny o zasięgu wykrycia celu 30 km.
Uzbrojenie[edytuj | edytuj kod źródłowy]
Działko GSz-301 wbudowane w lewy napływ skrzydła, uzbrojenie podwieszane jest na 6 węzłach. Łączny udźwig uzbrojenia 2000 kg, a w wersji M na 9 węzłach o łącznym udźwigu 5500 kg.
Przeciwko celom powietrznym: pociski powietrze-powietrze R-27R, R-27T, R-60M i R-73. Mig-29M dodatkowo R-27ER i R-27ET i R-77.
Przeciwko celom naziemnym: 500 kg bomb lotniczych, kasety bombowe KMGU-2, pociski niekierowane S-24, S-8. W wersji Mig-29M rakiety powietrze-ziemia Ch-25ML/MP, Ch-27L/T, Ch-31A/P, bomby kierowane KAB-500Kr.
Napęd[edytuj |
Dwa silniki dwuprzepływowe z dopalaniem RD-33 o ciągu 49,4 kN każdy (81,39 kN z dopalaniem). W wersji MiG-29M wzmocniona wersja silnika – RD-33K o ciągu z dopalaniem 86,29 kN. Silnik ten ma nową sprężarkę niskiego ciśnienia.

00


Młody ~Młody (Gość)01.09.2013 23:24

nagranie z wieży dobre:)

00


dag ~dag (Gość)01.09.2013 23:20

Jest to pierwsza impreza tego typu i rzeczywiście kilka rzeczy jest do dogrania... ale jak się postarają to za kilka lat może być naprawdę fajna impreza. Tak jak ktoś niżej powiedział. Krytykować to łatwo, ale poza 5 sekundowym pierdem to większość z krytykantów nic nie zrobi dla miasta.

00


ja ~ja (Gość)01.09.2013 23:03

Jaki prezydent takie show. Mig super ale 30 min wcześniej. Nie maja zegarków..

00


gosc ~gosc (Gość)01.09.2013 22:58

co to za pokaz lotniczy pirotechniczny!!!!!!!!!!!! to jakiś absurd!!!! zwykly pokaz petard co widze co tydzień na weselach... Piotrkow to już wiocha. ludzie się ciesza z byle czego!!!!!!!!!!

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat