- Zwrócić możemy towar kupiony na odległość, czyli zamówiony przez internet lub z katalogu. Mamy na to 14 dni, ale pod warunkiem, że dysponujemy dowodem zakupu, dlatego z niechcianym prezentem może być trudno, chyba, że wraz z nim otrzymamy paragon. Jeżeli chodzi o sklepy stacjonarne, to już w momencie nabycia towaru warto upewnić się czy dany sklep lub sieć handlowa przyjmuje możliwość zwrotu towaru, ponieważ nie jest to obowiązek sprzedawcy stacjonarnego - wyjaśnia Bartłomiej Krasiński, miejski rzecznik konsumentów w Piotrkowie Trybunalskim.
Z kolei jeśli prezent jest popsuty lub ma wady fabryczne, możemy powołać się na gwarancję albo rękojmię. Gwarancja obowiązuje wyłącznie wtedy, gdy producent ją wystawił i wszelkie warunki - w tym termin obowiązywania - określone są wówczas w karcie gwarancyjnej. Z rękojmi możemy skorzystać, zwracając się do sprzedawcy w ciągu dwóch lat od zakupu produktu. Na jej podstawie można ubiegać się o naprawę sprzętu, wymianę lub zwrot pieniędzy.