artykuł sponsorowany

Co powinien zawierać sklep internetowy?

Piątek, 15 kwietnia 2022
Prowadzisz biznes i chcesz wynieść sprzedaż na wyższy poziom? A może działasz już w e-commerce i zastanawiasz się, jak dotrzeć do większej liczby odbiorców? Jeśli tak, to przeczytaj artykuł i sprawdź, czym powinien charakteryzować się skuteczny sklep internetowy. Dowiedz się, w co warto zainwestować, by Twój e-sklep był zgodny z oczekiwaniami klientów, zapewniał im wygodne zakupy i zajmował wysokie pozycje w wyszukiwarce.
Co powinien zawierać sklep internetowy?

 

Jak przekonać klientów do zakupów online?

Polska jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków e-handlu na świecie. Nic w tym dziwnego, skoro kolejni sprzedawcy przenoszą swój biznes do sieci, a według badania Gemius o e-commerce już nawet 77% użytkowników robi zakupy online. Własny sklep internetowy to już nie tylko szansa, ale w zasadzie konieczność dla firm, które chcą docierać do szerokiego grona odbiorców.

Dlaczego Polacy coraz chętniej kupują przez Internet? W szczególności dlatego, że zakupy w sieci stały się wygodne i nieskomplikowane, a klienci zyskali większą możliwość wyboru towarów niż w sklepach stacjonarnych. Niskie ceny, dostępność o każdej porze, brak konieczności wychodzenia z domu – to kolejne zalety, dzięki którym e-commerce zyskuje na popularności.

Potencjał e-handlu dostrzegli również sprzedawcy. Sam sklep internetowy to jednak za mało, aby spełnić oczekiwania odbiorców. Aby klienci korzystali właśnie z Twojej oferty, możesz przekonać ich między innymi:

wcześniejszymi pozytywnymi doświadczeniami z zakupami,

niskimi kosztami dostawy,

atrakcyjnymi cenami produktów czy usług.

Jednak kluczem do sukcesu jest przede wszystkim skuteczny e-sklep, który znajdzie się wysoko w wyszukiwarce i zapewni kupującym bezpieczne, szybkie oraz proste zakupy. Przekonaj się, w co musisz zainwestować, aby zwiększyć sprzedaż online.

 


 

Co powinien mieć skuteczny sklep internetowy?

Głównym celem każdego sprzedawcy jest zwiększenie sprzedaży. Zapewne zastanawiasz się, co należy zrobić, by przyciągnąć klientów i zachęcić ich do zakupów? Aby Twój e-sklep przynosił zyski, musi mieć kilka ważnych elementów, które sprawią, że użytkownicy będą chętniej go odwiedzać. Zapoznaj się z listą i sprawdź, na co musisz postawić, by odnieść sukces w e-handlu.

1. Zapadająca w pamięć domena i stabilny hosting

Na początku przygody z e-commerce musisz zainwestować w dwa podstawowe elementy, dzięki którym możesz zacząć sprzedawać.

Pierwszym z nich jest domena, czyli unikalny adres strony WWW. Wybór rozszerzenia i nazwy głównej nie może być przypadkowy, ponieważ będą się one automatycznie kojarzyć się z Twoim sklepem online i budować wizerunek firmy w sieci.

Równie istotny jest wybór hostingu, czyli miejsca wynajętego na serwerze. To tutaj przechowasz wszystkie najważniejsze elementy swojej sprzedażowej platformy. Dlatego porównując oferty u różnych dostawców, koniecznie zwróć uwagę na bezpieczeństwo i stabilność usługi.

2. Przyciągający uwagę wygląd e-sklepu

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze – nie tylko w życiu, ale również w sieci. Zanim klient dobrze zapozna się z asortymentem, to już wyrobi sobie zdanie na Temat Twojego sklepu internetowego. W zaledwie kilka sekund zdecyduje, czy chce pozostać na stronie, czy jednak uciec do konkurencji. Dlatego też wygląd witryny jest tak istotny.

Projekt graficzny i wszystkie jego elementy muszą być spójne z branżą oraz oferowanymi produktami. Ponadto nowoczesny e-sklep powinien odpowiadać potrzebom konsumentów i być dostosowany do ich preferencji. Na wysoką ocenę wizualną składa się w dużej mierze również kolorystyka. Atrakcyjny i estetyczny web design (wygląd) wpływa na zakupowe doświadczenie klientów, dlatego powinien charakteryzować się:

spójnym i prostym układem graficznym,

logiczną i przejrzystą strukturą sklepu,

czytelnym menu i podziałem na kategorie,

jednolitym wyglądem poszczególnych podstron,

konsekwentnym i dopasowanym stylem grafik.

3. User Experience, czyli wygoda dla kupujących

Jeśli zastanawiasz się, co powinien zawierać sklep internetowy, to z pewnością kluczowym elementem jest dobry UX. Termin User Experience tłumaczony jest jako doświadczenie użytkownika, które towarzyszy mu podczas przeglądania danej strony WWW. W myśl tej zasady witryny – nie tylko sprzedażowe – powinny być intuicyjne, użyteczne, atrakcyjne i dostępne.

Jak to osiągnąć? Przede wszystkim należy zadbać o to, aby e-sklep był łatwy, użyteczny, wygodny i przyjemny w przeglądaniu. Czytelna strona z przejrzystym designem i intuicyjną nawigacją może znacząco skrócić i uprościć drogę do dokonania zakupów. A to przełoży się na większą satysfakcję klientów oraz wzrost konwersji.

 

[film] Jak zacząć sprzedawać przez Internet? - WeNet

 

4. Responsywność – e-sklep dostępny na różnych urządzeniach

Najnowszy raport „E-commerce w Polsce 2021” pokazuje nam, że klienci nie tylko coraz chętniej robią zakupy, korzystając ze smartfona i innych urządzeń mobilnych, ale również dzieje się to niemal tak często, jak przy użyciu komputera.

Właśnie dlatego, sklep internetowy nie może obejść się bez technologii RWD. Dzięki niej strona dopasowuje się do różnych szerokości ekranów i prawidłowo wyświetla się na wszystkich urządzeniach. Responsywność to cecha istotna również z punktu widzenia skutecznego pozycjonowania – Google docenia mobilne witryny i umieszcza je wysoko w wynikach wyszukiwania.

5. Certyfikat SSL – bezpieczeństwo sklepu internetowego

Chcesz, by klienci mieli większe zaufanie do Twojej witryny i chętniej korzystali z oferowanych produktów i usług? W takim razie musisz zadbać o instalację certyfikatu SSL. Ten popularny protokół sieciowy stał się powszechnie przyjętym standardem szyfrowania danych i używa się go do przeprowadzania bezpiecznych połączeń sieciowych.

Certyfikat chroni przesyłane przez użytkowników informacje np. hasła, loginy czy dane osobowe. Pamiętaj, że wyszukiwarka wyróżnia bezpieczne strony i alarmuje o tych bez zabezpieczeń. Dzięki standardowi SSL przestrzegasz również norm bezpieczeństwa, które są wymagane, gdy jedną z form płatności w sklepie są karty płatnicze.

Filary sklepu internetowego – podsumowanie

Zastanawiasz się, czy wyżej wymienione elementy, to wszystko, co powinien zawierać sklep internetowy? Oczywiście, że nie! Aby odnieść sukces w e-commerce, musisz również zadbać o:

przemyślany regulamin i RODO

Regulamin sklepu internetowego, to niezwykle ważny dokument, który przede wszystkim informuje klienta, na jakich zasadach dokonuje zakupu. Powinien być sporządzony w przejrzysty i zrozumiały sposób, tak aby każdy konsument mógł z łatwością odnaleźć interesujące go informacje. Co więcej, ponieważ zbierasz i przetwarzasz dane swoich odbiorców, to musisz zapewnić im bezpieczeństwo, a więc przestrzegać przepisów określonych w RODO.

unikalne i wysokiej jakości treści

Publikując atrakcyjne treści, możesz zrekompensować klientom brak możliwości obejrzenia towaru przez zakupem. Twórz więc różnorodne materiały – artykuły, video, podcasty czy e-booki. Pamiętaj, że w e-sklepie powinny się w szczególności znaleźć zaprezentowane za pomocą atrakcyjnych zdjęć i szczegółowych opisów produkty oraz usługi. Wykorzystaj również potencjał narzędzia znanego jako social proof, czyli opisy i recenzje zadowolonych klientów.

wygodne płatności i wiele opcji dostawy

Konsumenci wybierają zakupy w Internecie przede wszystkim dlatego, że chcą zaoszczędzić swój cenny czas. Dlatego zainwestuj w rozwiązania, które zapewnią szybką realizację zamówień. Poza tym zagwarantuj swoim klientom szeroki wybór form dostawy produktów oraz udostępnij różne metody płatności – również możliwość dokonania zapłaty za pobraniem.

prostą i zautomatyzowaną ścieżkę zakupową

Zakupy online chcemy robić szybko i wygodnie. Dlatego warto uprościć ścieżkę zakupową poprzez intuicyjną nawigację, ograniczenie liczby podstron, brak konieczności rejestracji czy angażujące wezwania do działania. Postaw na większą automatyzację i wykorzystuj komunikaty, które zachęcają do pozostania na stronie np. informacje o zniżkach i okazjach czy okienko pokazujące ostatnio zakupiony produkt w sklepie online.

doskonałą obsługę klienta

Brak bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą to jeden z powodów, dla których część internautów dalej nie robi zakupów online. Wzorcowa obsługa klienta w sklepie internetowym może jednak usatysfakcjonować nieprzekonanych. Postaw więc na takie narzędzia jak np. Video Czat, czater czy wirtualny asystent. Do częstszych zakupów możesz zachęcić również poprzez kampanię marketingową e-mail i SMS.

Jak widzisz, zbudowanie skutecznego e-sklepu nie jest łatwe. Możesz więc powierzyć to zadanie specjalistom. Agencja reklamowa WeNet gwarantuje bogaty pakiet usług, w ramach którego:

zbada Twoje potrzeby, by dobrze poznać biznes i ofertę,

przygotuje indywidualną wycenę na podstawie zebranych danych,

zbuduje funkcjonalny, elastyczny i przyjazny klientom sklep internetowy,

zadba o kompletną integrację i odpowiednią konfigurację e-sklepu,

zapewni wszystkie fundamenty skutecznej witryny sprzedażowej,

przeprowadzi testy, by móc wdrożyć niezbędne modyfikacje.

Więcej szczegółów na temat oferty znajdziesz na WeNet.pl. Wejdź i przekonaj się, jak skutecznie sprzedawać online.

 

 

POLECAMY


Zainteresował temat?

0

0


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat