Brakuje kierowców ciężarówek. Jest rozwiązanie?

Kraj Wtorek, 20 lutego 201845
Większość krajów Unii Europejskiej (w tym szczególnie Polska) boryka się z problemem braku kierowców zawodowych. Kandydatów nie brakuje, największym problemem jest koszt związany ze zdobyciem uprawnień. Potencjalnym pracownik musi wydać ponad 10.000 złotych, aby móc wsiąść za kółko TIR-a. Problem chce rozwiązać Polski Instytut Transportu Drogowego. Mówili o tym we wtorek podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Zawadach (przy obwodnicy Bełchatowa) posłanka PiS Małgorzata Janowska oraz Marcin Wolak - prezes PITD.

Ładuję galerię...

Polski Instytut Transportu Drogowego ma pomysł, który może pomóc w rozwiązaniu problemu braku kierowców. Proponowane rozwiązanie ma opierać się na stworzeniu trójstronnych umów kredytowych - Będą one pozwalały uzyskać prawo jazdy, każdemu zainteresowanemu niezależnie od jego możliwości finansowych. Umowę zawieraliby pracodawca, kandydat oraz wybrany bank. Kredyt spłaca pracodawca, jednak w przypadku, gdy kierowca zdecyduje się zakończyć pracę cesja spłaty przechodzi na niego. Właściciele firm nie musieliby angażować własnych środków, mieliby zabezpieczenie w postaci umowy lojalnościowej. W roli gwaranta kredytu mógłby wystąpić  Bank Gospodarstwa Krajowego - mówił podczas konferencji Marcin Wolak.

 

- W tej chwili trwają rozmowy między ministerstwami w sprawie wprowadzenia pilotażu. Walczymy o to, aby taka inicjatywa zaczęła funkcjonować i mam nadzieję, że podczas następnego spotkania będę już mogła pochwalić się sukcesem - mówiła z kolei Małgorzata Janowska.

 

Program ten nie jest skierowany wyłącznie dla osób bezrobotnych, ale również do tych, którzy chcą powiększyć swoje kwalifikacje zawodowe.

 

47% firm transportowych już deklaruje chęć współpracy. Wszyscy zainteresowani mogą zapoznać się szerzej z projektem na stronie Polskiego Instytutu Transportu Drogowego.

 


Zainteresował temat?

2

4


Zobacz również

reklama

Komentarze (45)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gość ~gość (Gość)21.02.2018 06:45

Moim zdaniem dużo kierowców rezygnuje z jazdy tirem ponieważ nie moga znaleźć odpowiedniej firmy w której nie będziesz jeździł jak osioł dzień/ noc i za mniejszą kasę niż inni płacą A tłumaczą się że ich nie stać na podwyżki , prosisz się o wolne to zawsze jest problem dostać to wolne bo kursy są ważniejsze itp.
P.s. właściciel nie ma pieniędzy A nowy dom 250 metrów stoi jak pałac nowe auta dla żony dzieci i siebie i to jest wymówka że nie ma pieniędzy zależy dla kogo....

151


borowik ~borowik (Gość)21.02.2018 05:34

Ja takiej umowy "lojalnościowej" nie podpisałbym, bo w okresie jej trwania pracodawca miałby nade mną władzę absolutną. Płaciłby wynagrodzenie kiedy chce i ile chce za nie wiadomo ile godzin jak niewolnikowi. Jak mi się nie podoba zawsze mogę odejść z długiem do spłaty. A ile zarobię gdy umowę podpiszę, a uprawnień nie uzyskam ?

80


gość ~gość (Gość)20.02.2018 17:50

Problemem nie jest nawet te 10 tysięcy. Problemem jest to że taki kierowca zaczyna karierę i szybko ją kończy bo to porostu niewdzieczna praca. Wszędzie jesteś wrogiem lub śmieciem. Stres, rozłąka, rozwody, uszczerbki na zdrowiu i perspektywa emerytury 700 zł. A do tego idziesz do pracy i rodzina ma nadzieję że wrócisz bo jedziesz prawie jak na wojnę. We wszystkich misjach w których brało udział nasze wojsko zginęło mniej żołnierzy niż ginie kierowców w roku. A to wszystko za najniższą krajową plus diety razem koło 4000-5000 a często mniej. Młodzi kierowcy wytrzymują kilka miesięcy i odchodzą od zawodu kierowcy. Wolą iść na budowę za pół tej kasy.

261


gość ~gość (Gość)20.02.2018 22:40

Za tak niskie pensje szkoda ryzykować ...

60


gość ~gość (Gość)20.02.2018 22:21

Dlaczego na epiotrkow.pl przedstawiają tą panią z Bełchatowa która wśliznęła się do Sejmu i zaraz zmieniła barwy polityczne ? Dodatkowo nie grzeszy elokwencją i wiedzą w zasadzie w żadnym temacie.

70


gość ~gość (Gość)20.02.2018 21:31

250 godzin pracuje kierowca miesięcznie! Na legalnej karcie kierowcy bez magnesu! Nikt tego nie kontroluje!

60


gość ~gość (Gość)20.02.2018 21:29

Jest taki dziad trans w gm.grabica obiecuje kokosy, brak weekendow a pozniej wielkie rozczarowanie, powroty okazja itp. Ostrzegam

40


gość ~gość (Gość)20.02.2018 21:29

w samym Piotrkowie jest dużo firm w których dostaje się kluczyki razem z magnesem

70


gość ~gość (Gość)20.02.2018 21:07

Najpierw trzeba zrobić porządek w transporcie,a może będzie więcej chętnych.(magnesy,drugie karty itd, W sumie przykro to mówić, ale kierowcy sami sobie psują pracę). Może,bo pracując jako kierowca nie masz życia,czasu na nic. Co z tego,że zarobisz więcej,jak w domu jesteś gościem.

50


gość ~gość (Gość)20.02.2018 20:58

dobra firma nie ma problemu z kierowcą a w powiecie dziadtrans nie brakuje

60


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat