Administracja w Polsce rośnie, w Piotrkowie spada

Tydzień Trybunalski Poniedziałek, 17 stycznia 201147
Administracja w Polsce rozrasta się, choć miała się redukować. Miało być 20 tysięcy etatów mniej, będzie... 30 tysięcy więcej. To efekt rządowego planu cięć w urzędach. Jak przedstawia się tymczasem struktura urzędnicza w Piotrkowie?
fot. ePiotrkow.plfot. ePiotrkow.pl

Liczba etatów w piotrkowskim Urzędzie (stan na grudzień 2010 r.) to 275,85. Jednak to nie wszystko, bowiem do realizacji niektórych zadań UM korzysta z innych form zatrudnienia, np. staże, roboty publiczne i prace interwencyjne, które refundowane są przez Powiatowy Urząd Pracy. W ubiegłym roku było to ok. 30 osób. Tendencja w zatrudnieniu jest ponoć spadkowa, mimo - jak informuje UM - wzrostu liczby zadań, którymi obarcza samorządy rząd, np. ostatnio obsługa funduszu alimentacyjnego. Tymczasem w skali kraju od 2007 roku liczba urzędników wzrosła o 10%. Obecnie jest ich już ponad 310 tysięcy.

 

Okazuje się, że kryzys, a tym samym oszczędności, nie ominęły również urzędników. Od 2009 roku w Piotrkowie nie było podwyżek wynagrodzeń, mimo że koszty inflacji wzrosły o ok. 3 - 4%. Średnia pensja urzędników to 2 tys. 906 zł i 33 gr brutto (z kierownictwem) i 2 tys. 593 zł 14 gr brutto (bez kierownictwa).

 

***


Najmłodszy pracownik Urzędu Miasta w Piotrkowie ma 22 lata.
Najstarszy – 64 lata
Średnia wieku – 44 lata
15 pracowników może pochwalić się stażem powyżej 20 lat pracy w Urzędzie.

ankieta Ankieta

Czy uważasz, że w Piotrkowie jest zbyt wielu urzędników?


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

Komentarze (47)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Aman Amanranga17.01.2011 12:54

"statystyk" napisał(a):
Jak tu wygladaja statystyki? proponuje to rozbic, na urzedników decyzyjnych i bez urzedników decyzyjnych.

Tylko jak policzyć ilość dziur w Piotrkowie. Może masz jakieś propozycje.

00


Mała Małaranga17.01.2011 12:51

"statystyk" napisał(a):
Najmłodszy pracownik Urzędu Miasta w Piotrkowie ma 22 lata.


Przecież on nawet nie ma wyższego wykształcenia...

00


sklave ~sklave (Gość)17.01.2011 12:17

Pokazali to co chcieli pokazać . Prezydent ma się czym pochwalić. Bierze przykład z naczelnego PObiecywacza Tuskowicza.
UM nie zwiększa zatrudnienia bo nie ma już gdzie posadzić urzędników no i powstały samodzielne komórki. A ile osób pracuje na tak zwanym "samozatrudnieniu"
A jak wygląda sytuacja z zatrudnieniem w Starostwie????
Biurokracja kosztuje nas rocznie 77,6 mld złotych
W 1990 roku tuż po reformie samorządowej urzędników było blisko 159 tys. W 2000 roku było to już blisko 298 tys. ludzi. Teraz urzędnicza armia liczy ponad 428 tys. osób. Biurokracja samorządowa, liczy już blisko 245 tys. ludzi. Razem daje to prawie 800 tys armię urzędników. TO JEST RAK KTÓRY RUJNUJE NASZĄ GOSPODARKĘ.
Autor tego artykułu mógłby podać ile % z budżetu Piotrkowa pochłania Administracja Państwowa wszystkie urzędy .

00


statystyk ~statystyk (Gość)17.01.2011 11:49

ile dziur na ulicach przypada na jednego urzednika? Jak tu wygladaja statystyki? proponuje to rozbic, na urzedników decyzyjnych i bez urzedników decyzyjnych.

00


Aman Amanranga17.01.2011 11:13

Cytuję:
Liczba etatów w piotrkowskim Urzędzie (stan na grudzień 2010 r.) to 275,85.

A to 0,85 to co? Pewnie jakieś ćwiartki. Statystycznie licząc ilość mieszkańców Piotrkowa jako 78tys. to wypada 282,76 mieszkańców na jednego urzędnika. Czyli każdemu mieszkańcowi miasta przypada około 0,0035 urzędnika. Czy można sobie wybrać urzędnika, którego część przypada na mnie? Ponoć jest demokracja i wolny wybór.

Komentarz był edytowany przez autora: 17.01.2011 11:15

00


Lola ~Lola (Gość)17.01.2011 10:23

Po pierwsze: mylący, zwodniczy tytuł
Po drugie: brak konkretnych danych na temat rzekomego spadku masy urzędniczej w Piotrkowie
Po trzecie: partykuła ponoć sugeruje tylko przypuszczenie i zawiera pierwiastek niedowierzania.
---
Trzy zasadnicze błędy rzemiosła dziennikarskiego.

00


3klasista ~3klasista (Gość)17.01.2011 09:10

więc nie zostaje nic innego jak obrać kierunek administracji. A tak sie bałem, ze nie bede miał pracy po studiach, a tu takie ciepłe posadki czekają :)

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat